huilen sinds nieuwe bedje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door duveltje, 9 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Sinds afgelopen maandag slaapt Thije op zijn eigen kamertje in zijn eigen ledikantje. Tot die tijd heeft hij altijd bij ons op de slaapkamer in zijn wiegje gelegen. De eerste 2 dagen ging steeds erg goed, en sliep hij meteen in, om ongeveer 2,5 uur later weer wakker te worden. 's Nachts sliep hij lekker een uur of 5 aan een stuk door.
    Sinds woensdag echter begint hij meteen te huilen (lees krijsen!) als we hem in bed leggen. Hij slaapt wel redelijk vlot in, maar wordt nu steevast na een uur wakker. "Vroeger" kon ik hem even een minuut of 10 laten huilen/jengelen, dan sliep hij vanzelf weer verder tot die 2,5 uur. Maar nu slaapt hij niet meer in na die 10 minuutjes en wordt het zachtjes huilen steeds meer krijsen. 's Nachts slaapt hij wel.

Wat kunnen we nu het beste doen?? Wij willen hem echt laten wennen aan zijn nieuwe bedje en zijn eigen kamertje. Hij ligt niet te warm/koud/donker/licht. Om het ledikantje al te verkleinen, zodat Thije zich meer geborgen voelt hebben we het voedingskussen om hem heen gelegd, en ligt hij dus in een soort nestje.

Inmiddels krijgt hij zo steeds te weinig slaap, hoewel als hij wakker is lijkt hij uitgeslapen en vrolijk....Wij proberen rust en regelmaat te hanteren, maar dat gaat zo wel erg de mist in...

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Wij hebben Iris als overgang in de wagenbak gelegd en die wagenbak zetten we in t ledikantje. Zo kon ze wennen aan de nieuwe omgeving en later hebben we haar gewoon in t ledikant gelegd. Ze lag dus in de wagenbak bij ons de 1e weken dus iets vertrouwds in de nieuwe situatie.

3. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Thije lag bij ons inderdaad ook in de wagenbak. Lijkt me inderdaad een goed idee, maar zijn we daar nu niet meer te laat mee? Als ik hem nu weer in de wagenbak leg (en de bak weer in zijn ledikant), moet hij weer aan iets anders wennen, en krijg ik het gevoel dat we misschien te veel aan het "sollen" zijn. Thije is een erg gevoelig kind, dus wil ik hem niet steeds weer met wat anders confronteren snap je?

4. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ja snap ik. Volgens mij hebben we Iris ook in eerste instantie in het ledikantje gelegd en toen dat niet lukte hebben we de wagenbak erin gezet; dat ging toen wel heel goed.
    Je zou t kunnen proberen, zeker omdat je merkt dat t nu niet echt werkt.

5. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    ik denk dat het toch het proberen waard is inderdaad!

Trouwens nog gefeliciteerd met je zwangerschap!

6. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Anders kan je zelf ook even een nachtje met een hydrofielluier slapen, en deze vervolgens onder zijn hoofdje leggen... Dan heeft hij jouw geur bij zich, wil ook wel eens helpen... Succes!

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

bij ons sliep anne bij ons op de kamer in de wagenbak (gezien we eigenlijk niet hadden gepland dat ze bij ons zou slapen omdat onze kamer vrij klein is)
    maarja.. je moet wat als je kind de boel bij elkaar krijst in dr eigen ledikantje :)

toen op advies van de kraamhulp inderdaad de wagenbak in het ledikantje gezet.. dan sliep ze als een roosje.

uiteindelijk heeft ze 2 weken bij ons geslapen en daarna op dr eigen kamer
    overdag oefenen met wagenbak in het ledikant.. en toen dat goed ging ook snachts daar laten slapen.
    (en overdag sliep ze ook vaak bij mij in bed.. wel zo gezellig :) )

Deel Deze Pagina