Mijn dochter van negen maanden heeft erg veel en lang haar. Doordat ze meestal op haar rug of half op haar zij slaapt, klit het haar op haar achterhoofd makkelijk samen. Tot voor kort kon ik het prima ontwarren met een kam, maar nu heeft ze echt twee kleine dreadlocks op haar achterhoofd. Ik probeer dit er zachtjes uit te borstelen met een kam, maar het duurt erg lang en ze is er te ongeduldig voor. Herkennen jullie dit? Zou ik een (baby) cremespoeling kunnen gebruiken? Haar haar is ook nog erg zacht, dus klit makkelijk samen.
Ik zou crèmespoeling idd gebruiken. Ik heb echte dreads gehad van mijn eigen haar voor 5 jaar en heb ze eruit kunnen krijgen met veel crèmespoeling En anti-klitspray. Volgens mij bestaat dat ook voor kinderen, desnoods gebruik je babyolie voor door dr haartjes. Als je haar vet is klit het niet.
Mijn dochter (die overigens erg op de jouwe lijkt) heeft ook een bos haar. De kam gebruik ik al heeeel lang niet meer. Hier gewoon een borstel met rubberen puntjes. Is dat niet een idee voor jou? Ik borstel het elke dag voorzichtig, zo krijgen de knopen bijna geen kans. Ik gebruik anti-klit shampoo van zwitsal!
Je kunt ook zelf antiklitspray maken door beetje cremespoeling en water in een spuitflesje te doen, heel klein beetje op het haar spuiten (of op je handen en dan door het haar verdelen), kammen en klaar!
Dreadlocks zijn toch schattig? Waarom geef je haar niet gewoon dreadlocks? Ben je van al dat gezeur af. Nee hoor, mijn zoontje had dit ook altijd en borstelde het altijd in bad met een dot cremespoeling erop en daarna inderdaad en beetje olie erin. Succes
Hahahahaha ik dacht even dat je je negen maanden oude dochter dreads wilde geven en je tips zocht over hoe en waar!
Dank jullie voor de reacties! Ik ga zeker even aan de slag met cremespoeling en haarolie. De borstel pikt ze ook niet meer en ik ben te bang dat ik haar pijn doe, zo in de knoop zit het. Vlinderbloem, nog maar even niet. Ik was zelf 16 toen ik ze had en ben blij dat er niet veel foto's van die periode zijn
Hier een bos krullen met klit. Maar ik kam het er gewoon uit met dat plastice kammetje en daarna gooi ik er wat olie in van zwisal en kam rustig verder. Zo blijven haar krullen ook netjes en niet pluizig. Of in bad kam ik dr klitten eruit.
Wat een goed idee! Mijn dochter heeft ook een permanente knopenbol op haar achterhoofdje. Ik ga dit eens proberen!