Hoe vaak zien jullie je ouders/schoonouders?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 23 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

mijn schoonouders zijn 2x geweest zins we hier woonde, was alle2 kraambezoeken.
    mijn ouders zie ik best vaak, ze passen regelmatig op en ook doen we leuke dingen! en helpen we elkaar

2. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

We wonen op 1,5 rijden van onze families vandaan en zien ze 1x per maand. M'n moeder zou ik wel wekelijks willen zien, we hebben een goede band. M'n vader is nogal veranderd sinds de scheiding en heeft een druk leven met z'n oude schoolliefde.

M'n schoonouders zijn wel aardig, maar we zijn meestal na 0,5-1 uur uitgepraat, en dan gaan ze tv kijken voor een paar uur (ze wachten dan echt totdat onze dochter wakker wordt..), of we nou bij hun thuis zijn of zij bij ons. En dat vind ik niet zo fijn, maar dat is blijkbaar normaal in hun familie. Ik ga dan ook maar m'n eigen ding doen, desnoods buitenshuis.

Verder bellen of mailen we wekelijks met elkaar.

3. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

we gaan wekelijks naar mijn ouders toe!

mijn schoonouders verwachten ons wel vaker in de week.. maar ga er liever helemaal niet meer heen!!
    tis dat het de ouders van mijn man zijn want anders had ik ze allang uit me leven verbannen maargoed

4. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik ben eigenlijk verbaasd hoe vaak jullie je ouders en schoonouders zien gemiddeld!
    Ik zit daar ver.. ver onder.

M'n schoonouders zijn gescheiden en wonen allebei ruim 2 uur rijden bij ons vandaan. Die zien we dus eigenlijk niet vaak, sowieso met verjaardag en af en toe eens tussendoor, maar niet meer dan 4/5 keer per jaar maximaal. Schoonmoeder wel iets vaker. (ik vind dat wel jammer trouwens, zijn leuke mensen, maar de afstand is te groot, ik hou er niet zo van om ver te moeten rijden steeds)

M'n moeder zie ik denk ik gemiddeld 1 keer per 2 maand nu. Meer trek ik ook echt niet. Ze is er zelf allesbehalve blij mee, maar op deze manier valt het nog te handelen ;)

Wel jammer, ben toch wel een beetje jaloers als ik zie hoe goed het contact en de band is dat veel van jullie hebben met je ouders en schoonouders.
    Ik mis dat soms toch wel een beetje.

5. tulip

tulip Niet meer actief

mn ouders elke week, moeder past op meisje en anders in het weekend komen zij of wij. Mijn schoonouders komen eigenlijk nooit zo uit zichzelf langs, terwijl ze 2 straten verderop wonen. Zij passen op als ik een vergadering overdag heb of een extra dagje werk. Ze hebben al gezegd om niet meer op te passen als wij verhuizen, ( naar een stad 10 minuutjes verderop) omdat ze dan naar ons moeten komen, want anders moeten wij 2 keer zover rijden. terwijl ze wel elke week naar mn schoonzus rijden, dat is een uur rijden. Ook niet helemaal eerlijk vind ik.

6. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Hm lemme guess, schoonzus is hun biologische dochter en haar kind is hun eerste kleinkind?

7. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Mijn schoonvader is overleden, mijn schoonmoeder zie ik nooit. Ik heb het contact verbroken. Mijn man ziet haar soms 1 keer in de week, maar de laatste keer was nu ook al 2 weken geleden ofzo geloof ik..

Mijn eigen moeder zie ik best wel vaak eigenlijk, soms blijf ik ook met mijn dochtertje bij haar slapen, we zijn eigenlijk gewoon dikke vriendinnen, plus dat ze ook "toevallig" mijn moeder is.. haha. Nee gekkigheid. Ik heb wel respect voor haar zoals je dat voor je moeder behoort te hebben hoor, maar daarbij zijn we inderdaad ook gewoon echt dikke vriendinnen! Heerlijk!

Mijn vader zie ik vrij weinig, gebrek aan tijd.

8. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Mijn moeder zie ik 1á2 x per week
    Mijn stiefvader zie ik maximaal 1x per maand even (slechte band).
    Mijn schoonouders zie ik denk ik eens per maand. Mijn schoonmoeder komt op woensdag wel naar mijn man als ik werken ben. Dat vind ik ook prima.
    Mijn schoonzus ongeveer 6x per jaar, die wonen hier 1,5 uur rijden vandaan.

Ik ben heel erg op mezelf en heb weinig tot geen behoefte aan mensen, buiten mijn moeder, man, mijn kind(eren) en mijn eigen vrienden.

9. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik woon 5 minuten bij mijn ouders vandaan en een minuut of 10 van mijn schoonouders.
    Mijn ouders zie ik 1x per week. Vader eet hier iedere maandag. Moeder `past 1x in de week hier op en dan komt stiefvader 9 van de 10x ook even langs.
    Schoonouders zien we denk ik 1x per maand.
    We werken tenslotte allebei, plus ik train en speel wedstrijd in het weekend. Boodschappen moeten gedaan worden, huis gesopt. En dan wil ik ook wel eens tijd met z'n 4-tjes dus ga echt niet elk weekend bij iemand op visite.
    Plus dat de kinderen ook nog overgrootouders hebben die we ook moeten bezoeken. We bellen dus maar wat vaker :)

10. tulip

tulip Niet meer actief

uhhhh ja, haar kinderen zijn de eerste 2, maar hoe weet jij dat dan???;)

11. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn ouders gaan we 1 keer in de week heen, maar ik kom wel een keer extra in de week wanneer manlief heen werken is :p

mijn schoonvader komt regelmatig bij ons en 1 keer in de 2 weken gaan we naar hem toe ( het is een druk mannetje ;) heeft altijd iets :p)

mijn schoonmoeder zien we nu helemaal niet meer, het contact is verbroken,

daar gingen we ook 1 keer in de week a 2 weken heen.

12. MHMW

MHMW Niet meer actief

Moeder overleden, vader zie ik 4 keer in de week. Doet ook 2 dagen in de week oppassen. En mijn schoonouders zie ik 6 keer in de week. Passen ook 2 dagen in de week op en we gaan daar zeker 1 avond in de week eten. Met beide kanten dus erg sterke band !

13. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

ik heb alleen nog een moeder en zien elkaar minimaal 2 x in de week, maar bellen elke dag!

man heeft alleen nog zn vader, en die zien we zo 1 x in de week á 2 weken.

14. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wij zien mijn ouders elke 2 weken, zij wonen 150 km bij ons vandaan. En mijn schoonouders elke 6 maanden, zij wonen 50 km bij ons vandaan. Wij zien ze alleen omdat mijn man zijn vader af en toe wil zien.

15. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Mijn moeder en haar man zien wij echt te weinig, maar dat komt omdat ze 2 jaar geleden naar Duitsland zijn verhuisd. Wij zien elkaar dus op verjaardagen, moederdag, sinterklaas, kerst e.d. En soms tussendoor.
    Wij bellen wel regelmatig ... minimaal 1 x per week, maar vaak 2 of 3 keer...

Mijn vader en zijn vriendin zien wij misschien 4 of 5 keer per jaar, die band is niet zo sterk moet ik ook zeggen hoor

Mijn schoonouders leven beiden niet meer.

16. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.057
    885
    113
    Mijn schoonouders wonen op tien minuten afstand fietsen of autorijden. Ik zie ze denk zo'n 1 keer per maand, in de zomer wel vaker omdat we dan regelmatig bij hen barbecueën en met hen gaan varen, maar er zijn ook tijden bij dat ik ze zelfs nog minder vaak zie dan 1 keer per maand. Dan is de standaard openingszin van mijn schoonmoeder, 'Goh lang niet gezien he...' We proberen er nu wat vaker te gaan eten, maar we hebben het zelf ook gewoon druk. Daarbij werkt mijn vriend bij hetzelfde bedrijf als zijn moeder en ziet hij haar 3 dagen per week, waardoor hij niet de behoefte heeft om er na werktijd ook nog eens op bezoek te gaan. Al moet ik zeggen dat toen dit nog niet zo was, we elkaar ook weleens bijna 2 maanden niet zagen. We hebben nog geen kinderen, maar al zou ik ze wel hebben, dan weet ik niet of dat wat aan de situatie zou veranderen.

Mijn ouders, die bij ons om de hoek wonen, zie ik vaker. Ik ga er meestal wel 1 keer in de week, of twee weken, langs. Mijn vriend gaat dan niet altijd mee, maar die spreekt regelmatig met mijn vader af om te vissen.

17. Gonca

Gonca Bekend lid

27 okt 2009
    743
    0
    0
    Mijn eigen ouders 1/2 x per week
    En schoonouders 1 x per 2 weken

18. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn moeder zie ik heel vaak, een aantal keer per week en dan bellen we ook nog. We wonen op 5 minuutjes afstand van elkaar. Mijn vader is helaas 2 jaar geleden overleden, maar voor die tijd was dat eigenlijk hetzelfde. Ik heb een hele goede band met mijn ouders.

Mijn schoonouders zien we helaas maar 1 keer per jaar :( maar goed dat kan ook niet anders aangezien ze 3000 km verderop wonen

19. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik zie mijn vader bijna elke dag, omdat hij (nog) mijn collega is (ik ga 12 jan daar weg).
    Verder zie ik mijn moeder soms ook maar 1x per maand met onze kids. Maar dit komt door ons, omdat wij het zo druk hebben.

Mijn schoonma zie ik soms een paar keer per week maar zeker wel elke twee weken.

20. Tese

Tese Niet meer actief

Mijn ouders zijn helaas allebei overleden.

Mijn schoonouders zien we 1 keer in de week

Deel Deze Pagina