Hoe vaak zien jullie je ouders/schoonouders?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 23 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiSe

MiSe Niet meer actief

Ik werk om de week in het weekend en mijn ouders wonen 1,5 uur rijden hier vandaan, mijn schoonouders 40 min van ons af. Daarom zien we mijn ouders gemiddeld 2 x per maand denk ik, zou ze het liefst 2 x per week zien :( ik mis ze ook erg! Mijn schoonouders zie ik gemiddeld 3/4 x in de maand, mijn dochter ziet ze vaker want als ik aan het werk ben, komen ze ook gewoon langs als mijn man er is. :) Als mijn schoonouders zijn geweest moet ik echt bijkomen ;), dus vind dat ik ze voldoende zie. ;)

2. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Mijn ouders zien we 1x in de 2 weken en soms wat vaker ivm oppassen, schoonouders zien we gemiddeld 1 tot 2x per maand (niet extra want zij passen niet op ;) )

3. MissT

MissT Niet meer actief

Mijn ouders zie ik heel vaak... mijn mams bijna elke dag.
    Schoonouders minder omdat ze stukje verder weg wonen.

4. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    mijn moeder zie ik hooguit 2x per jaar eens... ze heeft gewoon geen interesse en heeft altijd wel weer wat te zeiken... mijn schoonouders wonen hier 2,5 uur rijden vandaan maar zorgen dat ze hun kleinkinderen toch wel regelmatig zien... vaak komen ze dan gelijk een hele dag en soms zelf een weekendje oppassen zodat ze alle tijd hebben voor onze dochters... eens per jaar passen ze een week tot 9 dagen op onze dochters.... en dan gaan manlief en ik altijd lekker een verre reis maken naar de zon....

heb niets te klagen over mijn schoonouders! zijn hele lieve mensen en ze zijn gek op onze kinderen... mijn eigen moeder is echt waardeloos... mijn kinderen moeten steeds weer even nadenken wie ze ookal weer is...! schandalig toch!

5. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    M'n ouders zie ik eens per 1 a 2 weken, bellen wel dagelijks. Ex-schoonouders spreek ik 1 keer per week telefonisch en zie ik 1x per maand ongeveer (blijven tenslotte de opa&oma van mn dochter, al zijn t mijn schoonouders niet meer)

Ik sta echt verbaasd over hoevaak de meesten van jullie de ouders zien hoor, meerdere keren per week bij sommigen. Mijn zus ziet m'n ouders ongeveer 1 keer per maand, woont gewoon te ver weg, te druk en geen rijbewijs.

6. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Mijn ouders zie ik minimaal 1x per week.
    Mijn schoonouders zijn gescheiden. Mijn schoonvader zie ik 1x per week en mijn schoonmoeder eens in de 2 maanden ofzo.

7. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Mijn ouders wonen hier vlakbij en die zie ik 1-2 x per week. Mijn schoonmoeder ongeveer 1x in de 2 weken.

8. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Heee, zeg dit klinkt wel als mijn schoonouders haha. Ik zie mijn ouders een paar keer per week en zij zien de kids dus ook een aantal keren per week. Mijn vader wat minder dan mn moeder maar ik ga sowieso elke zaterdag met mn moeder en kids ergens heen. En doordeweeks lopen we ook vaak even bij elkaar binnen. En we vinden het allemaal Heeeeeeeeeeeerlijk :D

Ik heb laatst een gesprek gehad met mijn schoonmoeder. Ik vroeg of ze het niet leuk vond om te komen omdat het zo moeilijk afspreken was. Maar zij zegt dat ze blij is dat ze nu eindelijk na 50 jaar gezorgd te hebben (eerst voor zusjes/broertjes en later haar 2 kinderen die ook heel wat problemen hebben opgeleverd) tijd voor zichzelf heeft en ze danst dus nu elke vrijdag/zaterdag/zondag. En ze zegt zelf geen oma te zijn die het de hele tijd over haar kleinkinderen heeft. Nou ja, prima, dan weet ik dat al kan ik me er helemaal niks bij voorstellen hoor, ik wil er als oma echt veel voor mn kleinkinderen zijn later (als mn meisjes ooit kids willen ;) ). Ze was er bijvoorbeeld ook niet toen we de 2e verjaardag van de oudste vierden want ze had een etentje wat al lang vaststond. Tsja, ik denk dan; goh, je weet dat we haar verjaardag altijd de zondag voor of na de datum zelf vieren. Dan hou je daar toch rekening mee als je zoiets afspreekt? Nou ja, niet dus. Ik vind het vooral sneu voor de kids want de oudste vraagt vaak wel om oma en dan moet ik steeds maar uitleggen dat oma het zo druk heeft bla bla bla...We zien haar nu eens per 2 maanden ongeveer. Gelukkig zien de meiden mijn ouders echt als een soort 2e ouders haha, ze zijn zo gek op opa en oma. Dan genieten we daar maar extra van.

Schoonvader is apart verhaal. SO zijn gescheiden, Svader is opnieuw getrouwd en heeft nu ook een kleintje weer van net 2;) Die zijn we ook niet heel erg vaak maar hij belt wel heel vaak en zijn deur staat altijd open voor ons en de onze voor hen.

Zo lang verhaal geworden...was geloof ik toch een beetje frusti over mn SM....;)

9. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    @ Senais: Haha het klinkt idd heel herkenbaar allemaal. Gek he, dat mensen zo hun eigen leven kunnen leiden. Ik snap wel dat je niet elke dag langs hoeft te komen, maar mijn schoonvader heeft zelfs met Sinterklaas niks laten horen!! Zijn nieuwe vrouw heeft ook kleinkinderen, ik kan me niet voorstellen dat ze daar ook niets aan hebben gegeven met Sinterklaas. Ze komen altijd onverwachts, dus net op zaterdagmiddag als je ff de stad in wilt. En blijven dan net zo lang hangen dat je ze wel moet vragen om te blijven eten. Ik denk dan: Kom gewoon wat vaker, dan hoef je niet zo lang te blijven om alles in te halen...
    Kan op zich prima met ze worden hoor, als we ze zien. Maar ik vind dat ze veel te weinig van de kleinkinderen mee krijgen. Ze zullen het wel te druk hebben met haar kleinkinderen, want als ze hier zijn hebben ze het daar steeds over.....

En mijn schoonmoeder is ook zo apart. Die zien we al amper en als we dan bellen om af te spreken wordt er altijd zo moeilijk gedaan... Dan is het me gelijk al over!

Maarja, wat doe je eraan???

Gelukkig zijn mijn ouders wel perfect, hihi....Nee die zijn echt zo gek met onze kids. Die willen niks missen. En zo hoort het! Die hebben ook hun eigen leven, maar maken wel tijd voor de kinderen en kleinkinderen..

10. Opening

Opening Niet meer actief

mijn ouders zijn nog bij elkaar maar mijn vader werkt veel dus zie ik denk ik 1 keer per week en mijn moeder ongeveer 3 keer per week
    Mijn vriend heeft geen moeder en met zijn vader is het contact al 3 jaar verbroken

11. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Schoonouders 2 keer per week. 1 keer passen ze op en op zaterdag eten we daar altijd.

Mijn ouders passen 1 keer per week op en ik ga regelmatig tussendoor nog langs en ik eet op woensdag ook bij hun want mijn moeder haalt mijn zoontje dan van het kdv op.

Dus allebei de ouders minimaal 2 keer per week.

12. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Schoonouders nooit.

Ouders 2-3 keer per week.

13. diaantje17

diaantje17 VIP lid

21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    Tja mijn ouders zien we elke maand een keer of 2 , komt omdat die in een andere woonplaats wonen, vinden het heel erg dat we niet meer in hun buurt wonen voor de kleinkinderen want ze hebben zelf geen auto en de gezondheid van mijn moeder is dusdanig slecht dat het openbaar vervoer ook geen optie is ...(voel me soms ook schuldig dat we verhuisd zijn..;).).......schoonvader die hier maar 5 minuten vandaan woont sinds onze kleine meid geboren is maar 8 keer gezien ( en dan vaak niet langer dan een half uurtje )..en ze is al 2, 5........beetje jammer.....:x..zijn er ook wel een beetje klaar mee..;)..bij de rest loopt ie de deur plat ....pfff

14. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    mn moeder zie ik bijna (niet altijd) elke dag! Kan erg goed met haar en doen veel voor elkaar.
    mn vader 1 keer per week even, bij kletsen en thats it...
    mn schoonouders 1 keer per week of 1,5 week? we eten daar 1 dag gezamenlijk en het is altijd wel heel gezellig.

15. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

mijn ouders 1 x in de zoveel tijd
    en schoonouders 3 x in de week

16. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Schoonouders bijna elke zondag (we eten op zondag meestal daar)
    Ouders denk ik 2x per maand ofzo. Maar ik 'spreek' m'n moeder bijna dagelijks op msn

17. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    schoonouders nooit.
    Mijn ouders zien onze kids 1 keer per week, mijn man 6 dagen (collega's) en ik zie ze zo ongeveer 1 keer per 3 weken. Kan ook gerust een tijdje elke week zijn, ik houd dat echt niet bij. Ik ben meer van de kwaniteit ;)

Deel Deze Pagina