ehhhh.. mijn schoonouders wonen op de hoek en mijn ouders een uur rijden verder, maar mijn moeder past 2 dagen per week op en mijn schoonouders, daar gaan we een keer per week verplicht eten en elke woensdag avond past ze op (wat nu ook verplicht is geworden) Ik moet zeggen dat ik het helemaal niks vind om naar mijn schoonouders te moeten... en al helemaal niks dat in eens de woensdagavond een verplichte oppasavond is geworden... Maar ja, dan komen ze weer met het verhaal dat mijn ouders nou eenmaal 2 keer in de week oppassen... grrrr... ze zien zelf blijkbaar niet dat we ons beperkt voelen.. ik bedoel.. we kunnen nu niet eens meer lekker uit eten omdat we op de enige vrije avond van mijn man bij hun moeten eten!!!!
Zowel mijn moeder als mijn schoonmoeder past 1 dag in de week op Thije. Ze wonen allebei dicht in de buurt (zelfde stadje), dus we wippen over en weer ook vaak bij elkaar langs.
pffff wat doe je jezelf aan vraag ik me dan af..... als ik niet zou willen ging ik ook niet en dan zocht ik wel een andere oplossing, want natuurlijk willen je schoonouders de kleine ook zien maar ik ging echt geen dingen doen die ik niet wilde, is toch jouw`n kind!!!!
Hier zien we onze ouders en schoonouders zo'n 1x per twee weken. Ze passen niet op dus we spreken dan echt af. Ik vind het wel prima zo. Ze wonen allebei dichtbij en het kost dan ook niet te veel tijd. Pim
We hebben gisteren een gesprek gehad met mijn schoonmoeder. We zijn heel eerlijk geweest en we hebben duidelijk aangegeven dat we ook weleens een weekend geen visite willen hebben of juist eens keer met andere mensen willen afspreken. VOnd het wel een moeilijk gesprekje hoor maar ze begreep ons gelukkig wel maar merkte wel dat ze enigzins terleurgesteld was We hebben ook uitgelegd dat ze de situatie met mijn ouders niet kan vergleken met die van haar want die wonen hier om de hoek en die zien haar gewoon meer. Als ik bijv. AL boodschappen ga doen dan kom ik langs hun huis en komen ze al snel even kijken naar hun kleindochter. Nadat gesprekje voelde we ons allebei opgelucht en waren we echt blij dat we gewoon eerlijk geweest zijn! Meiden bedankt voor jullie reacties Groetjes
Nooit....... Mijn schoonvader ken ik niet eens....volgens mijn man ook beter...... Schoonmoeder sinds de geboorte van Justin geen contact meer mee
Mijn ouders denk ik iets van 3x in de week mijn ex schoonouders zien we nooit want er is ook geen contact met mijn ex.
Ik merk ook dat mijn eigen ouders meer met Tess doen dan mijn schoonmoeder maar ik dnek dat het ook komt omdat het niet eigen is ik ga bijv liever met mijn moeder winkelen omdat dat gewoon gezelliger is en ga daar ook spontaner eerder op de koffie maar zowieso eten we op zaterdag bij mijn schonmoeder en past ze om de week een dag op.
Mijn ouders zien Sterre ongeveer 1 keer in de week, soms iets minder maar we wonen 110 km bij elkaar vandaan. Mijn schoonvader heeft Sterre nu misschien 4 keer gezien en zijn vriendin 3 keer, ze bellen ook nooit.
Dat denk ik dus ook wel eens en omdat we dan ook nog eens wat verder weg wonen? Ze is een heel lief mens. Maar ja, niet je eigen moeder die jou nog de pampers omdeed. En dat vind ik soms best wel sneu. Want ze heeft dus zelf geen dochters.
Mijn moeder elke week 1 hele dag en nacht. Ze wonen ver weg. Soms 4 dagen ineen als we uitjes gepland hebben en shopdagen. Ligt er maar net aan. En mijn schoonouders 1 x per jaar soms 2 dan 2 weken. Die wonen in het buitenland.
Mijn moeder past 1 dag in de week op Romy, verder loopt ik op mijn vrije dagen ook nog wel eens langs (ze wonen echt heel dichtbij). Soms gaan we in het weekend bij mijn ouders langs of komen ze naar ons toe.
Hier passen ze ook niet op, gaan dus op bezoek, meestal 1 x per 2 weken. Soms vaker. Voor mij hoeft dat ook niet zo. Zie de bezoekjes aan mijn schooonouders ook als een verplichting. Hier is schoonmoeder ook jaloers op mijn moeder, als die toevallig mijn zoontje in die week vaker heeft gezien. Ik hoop maar dat hoe ouder de kinderen worden, hoe minder interesse. Dat gaat tot nu toe nog niet op. Denk ook wel dat oudere kinderen vanzelf minder interesse krijgen in hun opa's en oma's.
Het valt me echt op hoe vaak mensen hier hun ouders zien. Vaak meerdere keren per week. Ik heb een uitstekende band met mijn moeder (mijn vader is 16 jaar geleden overleden) maar ik vind het toch wel fijn dat we elkaar niet elke week zien. We hebben echt ons eigen leven. Een paar keer per maand en heel soms toevallig twee keer per week (zoals deze week). Vanavond bijvoorbeeld dan gaan we naar het theater. Mijn schoonouders zie ik wel elke week ivm oppassen maar dat is vaak maar een half uurtje ('s ochtends een kwartier en 's middag weer). Nee, elke dag of meerdere keren per week zou niets voor mij zijn.
Mijn ouders zien de kleine ook vaker dan mn schoonouders. Mijn moeder komt iedere woensdag bij mij langs en gaat straks 1x in de week oppassen. Mijn schoonouders hebben altijd wel wat te zeuren: Verwen je hem niet teveel? Krijgt hij geen last van zn rug in een draagzak?(maar dan ook meteen als ze binnenkomen) Waarom mag die persoon hem niet vasthouden? Toen hij nog niet geboren was vroegen ze of hij een korte naam kreeg voor als hij eens flink geroepen moet worden. Zoals jullie wel merken vind ik mijn schoonouders dus niet zo leuk. Als ze hier naartoe komen hebben ze de neiging om van 13 tot 21 uur te blijven. Om dat te voorkomen gaan we af en toe een keer naar hun.