Gras-fobie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Miffy77, 26 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Gisteren met het mooie weer wilde ik lekker met Juul in de tuin gaan spelen, daar had ik me de hele lange winter al op verheugd.

Maar... mevrouwtje vond het helemaal niks! Vooral dat enge gras was reden genoeg om te gaan brullen. Ze vond het zelfs nog eng als ze op haar speelkleed op het gras lag! Wilde alleen maar in mama wegkruipen, en dan wel heel stiekem naar dat rare groene spul koekeloeren vanonder haar hoedje. Heel verlegen doen, terwijl ze normaal gesproken een supernieuwsgierig meisje is (haar bijnaam is Aagje :D).

Hebben jullie kindjes dit ook (gehad)?

2. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    oh, nee! Finn vind gras geweldig! Hij trekt het er uit en kijkt geintereseerd naar wat die sprietjes toch zijn..
    misschien kun je er een kietelspelletje van maken ofzo, dat je haar kriebelt met een paar sprietjes... misschien dat ze het dan minder eng vind...

3. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Yep hier ook zo eentje. Wil normaal alles, zien, horen en ontdekken maar die rare groene sprieten zijn toch wel zooooo eng hihi.

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

fynn niet maar de kleine van een kennis van ons die is doodsbenauwt voor gras

5. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Mijn zoontje niet, maar ik had het vroeger zelf. Vond het blijkbaar verschrikkelijk. Heb ook meerdere foto's waarop dat goed te zien is.
    Lig ik op mijn buik met handen, voeten en hoofd zover mogelijk omhoog (raak alleen met mijn buik de grond)... :D

6. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    misschien op een kleed op het gras leggen en dan komt ze vanzelf wel een keer bij de rand en dan kan ze het gras voelen en dan gaat ze misschien vanzelf er wel op liggen..

7. droppi

droppi Actief lid

20 sep 2009
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hoor hier ook! afgelopen weekend mooi weer dus hup ff lekker in het gras spelen...nou mooi niet!!
    Huilen zeg...pff
    Ze wil wel op een kleed in het gras maar ze komt het kleed dan niet af, als we een kleed op het terras leggen is ze daar in een paar seconden vanaf gekropen...
    Wonderlijke wenzentjes die minimensjes :D hahahaha

8. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ik las dat ze ook dat niet leuk vond ;).
    Maar hier het tegenovergestelde. Een paar weken geleden voor het eerst op het gras en ze vond het geweldig, zelfs zo geweldig dat ze net een koe is want ze heeft al behoorlijk wat gras achter de (doorkomende) kiezen :D.

9. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    mijn kleine uk vond het toen hij nog kleiner was (paar maandjes oud), vorige zomer, erg leuk om op een kleedje aan de rand met het gras te friemelen. Maar nu niet meer??! Hij trekt zijn voetjes op als ik hem neer wil zetten, haha. En met zijn handjes kriebelen in het gras resulteert in een betrekkend gezichtje compleet met pruillip, hihi.
    Misschien komt het nog wel, ik doe het gewoon rustig aan, dus op een kleedje leggen op het gras, dan komt ie het vanzelf tegen!!!

(was met zandbak precies hetzelfde, hij zat er in, vond alles prima, tot ik zijn schoentjes uit deed, lol. Die pootjes gingen zo omhoog, en verder bleef ie gewoon zitten :p. Nu, na een paar keer, vindt ie het wel leuk.)

10. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    L. is vorige week ook voor het eerst op het gras geweest en ze vond het doodeng! Ik heb gewoon wat speeltjes van haar erbij gezet, en haar loopauto, en ze is nu wel gewend. Gisteren heeft ze de hele dag gespeeld en gekropen en zelfs een beetje gelopen, en ze kruipt nu al zelf de zandbak uit! het is gewoon een kwestie van gewenning, het voelt ineens zo anders :)

11. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    je hebt het misschien wel gelezen in mijn eigen topic, maar Zoë vond het zo interessant dat ze besloot ook maar even te proeven of gras ook lekker is! ;) Met het gevolg dat ze er bijna instikte...

Maar hier in ieder geval geen fobie, ze vermaakte zich prima met al die sprietjes! :)

Bovenstaande verhaal geldt ook voor zand! ;)

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat was hier ook hoor, de eerste paar keer, Eva heeft er echt aan moeten wennen. Komt vanzelf goed, vorig jaar heeft Eva elke keer geholpen met harken en gras opruimen na het maaien :)

13. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    geen gras fobie maar wel een zand fobie, en gelukkig gaat die langzaamaan over.
    Er is dus nog hoop!

14. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Mijn dochter heeft er geen last van, maar mijn vriend vroeger wel. Op een speelkleed in het gras vond hij prima, maar hij kwam er echt niet vanaf. Op zich wel makkelijk, want hij bleef gewoon bij je en kroop/liep dus niet weg.
    Helaas is het overgegaan, hij zit alweer heeeel wat jaar op voetbal.

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ook hier herkenbaar! Heeft echt een tijdje geduurd voor ze het leuk vonden. Wij hebben het gewoon elke keer maar weer opnieuw geprobeerd en op een gegeven moment vonden ze het prima en juist wel heel intressant.

Overigens nu precies hetzelfde 'probleem' met het zand in de zandbak, dat is nog erger dan gras namelijk, je handen worden er namelijk vies van, en je schoenen, en je broek...;)!

Deel Deze Pagina