Mijn schoonouders zien haar sowieso elke woensdagmiddag. En soms ook in het weekend of tussendoor.. En mijn ouders zijn gescheiden.. Mijn moeder daar ga ik 1x per week heen om te eten, en zij 1x hier! Sowieso 2x per week, en soms vaker.. Mijn vader ziet de kleine, soms 1x per week maar soms ook 1/2 weken niet.
Vanaf volgende maand gaat onze jongen bij de oma's voor oppas, maar wij zijn van het principe 1 x per week bij beide Ze moeten ook begrijpen dat wij beide voltijds gaan werken en de tijd die er over is, is voor ons gezinnetje besteed8) Mijn mama durft wel eens binnen te springen wat ik ook heel fijn vind want steeds op verplaatsing is ook niet alles ==> alles meezuilen Mijn schoonouders zijn dan weer "als wij naar u komen zijn wij een last" in mijn ogen "gemakzucht" Zij maken dan ook steeds de opmerking "oh jullie komen toch ook nog eens langs deze week":x
mijn schoonouders ivm oppasdag in principe één keer per week. Mijn eigen moeder 1 - 2 keer per maand. Is prima zo
Mijn schoonouders zien haar 3x per week ze passen op. en vaak komen ze ook nog wel effe in het weekend eens langs. Mijn ouders (wonen op 15 minuten met de auto) zien haar als wij daarnaar toe gaan zo'n 1x in de 3 weken. Maar daar begin ik me nu heel erg aan te ergeren. Mijn broertje heeft namelijk rond de tijd dat mijn dochtertje geboren is een huis gekocht 1 straat van mijn ouders af. En dat hebben ze samen opgeknapt. Nu hebben we deze week en volgende week een avondje dat we uit gaan. en ik heb mijn ma gevraagd voor op te passen nou het kwam niet echt van harte hoor. En nu is het voor mij ook klaar. Als ze niet langs komen of bellen bel ik ook niet meer en langsgaan dus ook niet. trouwens de laatste keer dat ze langs is geweest is nog in mijn verlof tijd geweest en ik ben sinds 4 januari al weer aan het werk. En het is ook niet zo dat ze het zelf zo druk heeft ze zit momenteel werkloos thuis.
Mijn ouders zien hem sowieso elke donderdag (oppassen) en meestal ga ik op zaterdag na het babyzwemmen nog even koffie drinken bij hen. Schoonouders zien hem nooit (uberhaupt nog nooit gezien), omdat mijn vriend geen contact heeft met ze. Zijn moeder heeft eens gezegd dat ze wel een oma voor mijn zoontje wil zijn, maar als ze net zo'n oma is als dat ze moeder is, dan hoeft dat voor ons niet. Na haar mededeling heeft ze ook niets meer laten horen, dus zo heel erg graag zal ze geen oma willen zijn, denk ik dan maar. Dat verdriet bespaar ik mijn kindje liever. Tante en oom van mijn vriend fungeren als surrogaat opa en oma. Die zien mijn zoontje ongeveer 2x per jaar. Wonen ook wat verder weg....
Ja dat klopt. het zijn de dochters van hun dochter. Erg jammer dat het er zo dik bovenop ligt. Werd me ook al duidelijk met onze bruiloft. maar ik moet me er inderdaad maar niet druk om maken. Zij missen een kleinzoon en mijn zoon heeft andere hele lieve schoonouders. Namelijk mijn ouders.
Ouders zeker 1x per week ivm oppasdag. Zij wonen op een uur afstand en schoonouders komen 1x per 2 maanden langs, zitten op 1,5 uur afstand.
Mijn ouders zien Joleijntje dagelijks, omdat we met z'n vijven in één huis wonen (wel alles apart hoor... wij wonen boven en mijn ouders beneden). Mijn schoonmoeder past 1x in de week op haar en soms gaan we in het weekend nog op de koffie met Joleijn. We vinden het een ideale situatie dat opa en oma Joleijn ook zowat dagelijks zien. Ze krijgt veel aandacht en we hebben het idee dat ze daardoor niet zo eenkennig is en snel dingen leert (omdat ze het van zoveel verschillende mensen ziet en hoort). Ze is ook heel open en vriendelijk naar de meeste mensen. Bovendien is het makkelijk als er zich een noodsituatie voordoet waardoor je snel even weg moet. Dan zijn er altijd wel mensen in huis die even op haar kunnen passen. Ook mijn vader en moeder vinden het erg leuk dat ze haar hele ontwikkeling zo op de voet kunnen volgen. Ze missen dus niets. Kan soms ook wel wat te veel zijn hoor. Opa en oma worden al wat ouder, dus zijn wel eerder aan rust toe dan wij zelf. Elke dag even zien is okay, maar we hebben maar 1 vaste oppasdag afgesproken.
Mijn ouders 1x per maand en soms minder, (wonen niet in de buurt). M'n schoonvader gemiddeld 1x in de 2 a 3 weken, maar alleen als we naar hem toegaan. bij ons komt ie 2x per jaar of zoiets. Maar we hebben skype!, dus als ik zeg, gaan we naar opa en oma? loopt ze naar de computer... wel erg, maar is niet anders.
Mijn ouders zien onze dochter bijna elke dag. Nu wonen ze ook op steenworp afstand en is het heel makkelijk om daar even een kop koffie te doen of haar daar in bed te leggen als ik naar therapie moet. Mijn schoonouders zien haar gemiddeld 1a2 keer per week. Zij wonen wel in de dezelfde stad en ook niet zo ver weg maar daar ga ik toch minder snel zo even op de koffie. Maar eigenlijk mogen de opa's en oma's niet klagen want ze zien hun kleindochter heel vaak en met alle vier is ze even gek.
Mijn moeder komt meestal op vrijdag even langs. Mijn vader 1 keer in de 3 weken ongeveer. Mijn schoonouders 1 keer per maand misschien wel minder
Mijn schoonouders zien Zoë zeker 2 x per week omdat zij ook oppassen. Daarnaast komen we daar of zij hier nog wel eens een kop koffie doen, we wonene bij elkaar in de buurt. Mijn moeder woont ook bij ons in het dorp, maar heeft het helaas erg druk met haar eigen leventje. Ze ziet haar kleindochter gemiddeld 1x in de anderhalf maand :x! Mijn vader is nog erger, hij woont in Groningen (20 min rijden) en komt echt nooit! kan op 1 hand tellen dat hij zijn kleindochter heeft gezien. Altijd druk met zichzelf. Ik heb me er heel boos om gemaakt, maar dat heeft geen zin. Ik weet dat ze van ons meisje houden, ze denken alleen wat teveel aan zichzelf. Ik ben in ieder geval blij dat Zoë mijn schoonouders heeft als "echte fulltime" opa en oma!
nog geen 10 keer per jaar..en schoonzussen en zwagers voor amper 5 keer per jaar.. Ze wonen op bijna anderhalf uur rijden, kunnen zelf niet rijden( schoonpa&ma) en ik heb t gevoel dat we voor elkaar een soort van ver-van-m'n-bed-show zijn.... Schoonvader belt zo eens per 3 weken.. Dan wil ie( als oud-boer) wel even weten hoe t bedrijf er voor staat.. en vraagt dan eerst ook wel even hoe t met mij en Gijs is hoor.. Maar als ze weten dat je voor een kleine ingreep even naar t ziekenhuis moet, zullen ze 's avonds niet even horen hoe t is... Ik vind t geen ramp hoor!
mijn vader heeft onze jongste (die net een jaar is geworden) nu 3 keer gezien.hij vind alles belangrijker dan mijn kinderen (inclusief die van mijn broer). ik heb me er na al die jaren maar bij neergelegd na veel strijdt en verdriet. het waarom blijft maar ik weet dat ik daar toch nooit antwoord op zal krijgen. mijn schoonouders zijn nu ook net voor de derde keer geweest. ze wonen hier 250 km vandaan en wij gaan met een baby niet 3 uur in de auto zitten. we hebben er zelf geen problemen mee want het zijn nogal moeilijke mensen die zich graag tot in het idiote overal mee bemoeien.
Goh, moet er niet aan denken om mijn eigen moeder, LAAT STAAN mijn schoonouders elke dag te zien! Heb een meer dan uitstekende relatie met ze maar die navelstreng hebben we gelukkig beide echt doorgeknipt! (niet negatief bedoelt naar anderen die het wel prettig vinden)
hier ook, ik vind het leuke mensen, maar elke dag is wel een beetje veel. Mijn moeder past elke week 1 dag op en ga dan in het weekend nog wel eens langs, (ook leuk voor mn vader want die werkt nog.)Maar soms hebben we iets en dan kan het niet. Mijn schoonouders 1 x per 2 weken ofzo
Mijn ouders zien Liam sowieso iedere week. Soms 1x per week maar soms ook wel 3x per week. Mijn schoonouders zien Liam 1 tot 2x per maand ongeveer. We proberen zo vaak mogelijk even op visite te gaan (en zij hier) maar ze wonen 230 km verderop.