Welke (moderne) kleding met maatje meer? tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door suus1983, 30 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Even wat uitleg rond de situatie. Ik ben tijdens mijn depressie best veel aangekomen en ben nu zo'n 15 kilo zwaarder dan ik zou moeten zijn. Ik wio dat gewicht op termijn graag weer kwijt, maar merk aan mijzelf dat ik niet alles tegelijk kan en ik focus nu eerst op gelukkig wordem ipv denken dat ik vanzelf gelukkig word als ik maar afval.
    Maar nu, ik pas eigenlijk geen kleding meer, dus ik moet wat nieuws hebben. Vroeger stond alles eigenlijk wel leuk, maar nu dus niet meer helaas haha. Op de plaatjes staat alles altijd leuk bij de slanke modellen, maar als je het zelf aantrekt is het vaak geen gezicht.

Dus als iemand tips heeft qua moderne, wat stoerdere kleding of leuke sites hoor ik het heel graag. Ben overigens 1.78 en schommel rond maat 44.

2. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Bij een maatje meer denk ik toch echt aan 48/50. Maar dat zal ik zijn.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Ja, dat verschillen we qua mening denk ik inderdaad, ik vind maat 42 en zeker maat 44 wel een maatje meer. Ik ben nu ook echt te zwaar voor mijn lengte en heb daarmeeook dus een te hoog bmi, dan trek ik de conclusie dat ik een maatje teveel heb, een maatje meer dus.

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    Heb zelf ook maat 44 en vind de didi altijd erg leuk! Valt mooi en verhult ook het een en ander. Moet wel zeggen dat het je smaak moet zijn, vaak vind ik maar weinig leuk van de collectie. Ik slag er wel altijd.

5. Islah

Islah Niet meer actief

Ik ook hoor... Ik zou al blij zijn als ik binnenkort maat 44 weer aan kan, haha (ben in juni begonnen met afvallen maar sta nu helaas al een tijdje stil).

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Bedankt voor de tip, loop ik daar eens langs van de week, zou ik zelf niet opgekomen zijn en er zit er een dichtbij mijn werk.

7. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.292
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    TS, behalve smaak en maat is figuur vooral belangrijk:

Hoe verhouden jouw schouders, borsten, middel, heupen en benen zich tot elkaar? Ik bedoel niet precies jouw maten, maar als je een typisch appelfiguur hebt, wil je je middel verhullen, en als zandloper juist niet. Idem voor schouders: mogen ze breder lijken, of liever smaller? En heupen/bovenbenen: heb je ze, heb je teveel?

8. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik haak toch even in. Als je hormonaal niet goed zit, kun je moeilijk afvallen maar zal je ook niet zomaar gelukkiger. Ik zou eens wat lezen over hormonale disbalans en voeding. Ik heb daardoor zo veel verschil gemerkt.
    Deze boeken zijn echt heel verhelderend en staan leuke recepten in:

https://www.bol.com/nl/c/boeken/Rineke-Dijkinga/6593863/index.html?Referrer=ADVNLGOO002008F-7JGUZGBOD3IYA-92787455464

Wie weet heb je er wat aan.

9. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik had maat 44 en kocht mijn kleding gewoon de h&m ene keer plus size en andere keer normalen maten. Maar ik ben 1.72 (weet niet hoe lang jij bent?) en heb een zandloper figuur. Dus dat kan nog wel eens verschillen

10. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ms vind je het merk Paprika iets?

11. Mackwek

Mackwek Actief lid

27 feb 2015
    443
    25
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf ook maat 44 en kan zeggen dat ik heerlijk van shoppen houd. Ik slaag echter niet alleen in 1 bepaalde winkel. Ik heb diverse favoriete winkels maar pas hier echt niet alles. Zoals hierboven al gezegd wordt,je figuur is hierin belangrijk, en weet hoe je je pluspunten kunt accentueren.
    Mijn winkels zijn:
    WE
    The sting
    Superstar
    Costess
    Miss Etam
    Hema
    Shoeby

Ik heb diverse jurkjes die eigenlijk aan de strakke kant zijn, maar doordat ze plooien hebben op de juiste plek, en ik daarover vaak een blazer draag kleedt dit juist weer af.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Bedankt voor je tip. Je hebt zeker gelijk. Gelukkig merk ik juist dat het het afgelopen half jaar weer aardig de goede kant opgaat en ik weer stabiel aan het worden ben. Ik houd het wel goed in de gaten en ga ook eens naar die boeken kijken. Het kan altijd beter, maar in vergelijking met een jaar of 1-2 geleden ben ik weer een heel ander mens gelukkig. Het is ook niet dat ik denk dat ik zomaar weer gelukkig wordt, was het maar zo, maar het gaat wel weer de goede kant op. Het is wel een lang proces, maar het komt. Ik kan weer genieten van de kleine dingen zeg maar. Desalniettemin ga ik zeker even kijken bij de link.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Ik ben 1.78 en heb (had, die taille begint iets minder te worden nu) een zandloperfiguur. Schouders zijn in verhouding. Borsten zijn naar mening aan de te grote kant. Bovenbenen zijn mijn minste punt, te dik in verhouding, broeken zijn daardoor altijd te los in de taille en te strak bij mijn benen.

14. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Haar site is ook leuk. Ik heb zo veel gehaald uit die info over hormonen. Die regelen alles in je lijf. Wie weet kun je er zelf wat uithalen.

Ralph Moorman heeft ook een site met veel info.

Heb je wel je schildklier ook laten prikken?

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Ja, alles laten prikken, kwam niks raars uit. Moet er wel even bij zeggen dat ik een totaal verknipte relatie met eten heb trouwens, heb al zeker sinds mijn 16e issues helaas. Dat kon ik altijd redelijk onder controle houden, maar tijdens de depressie had ik daar simpelweg de energie niet voor. En nu ga ik er wel weer mee aan de slag, maarwel stapje voor stapje, want afvallen is nu niet het belangrijkste, stabiel blijven wel.

16. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ja, snap ik. Lijkt me heel moeilijk. Hoop dat je je snel weer goed voelt!

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Dank je! Komt vast goed, kan de toekomst nu iig weer zonnig inzien.

18. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ik heb van het weekend een set kleding van Junarose gekocht. Maat S is maat 42, en paste ik prima met mijn maat 44. Het tuniekje wat ik gekocht heb, is wel een erg wijd geval, maar door daar een riem overheen te dragen creëer je toch een taille. Dat vind ik wel belangrijk, want ook met maat 44 kun je wel een figuur hebben met pluspunten.

19. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.292
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Taille accentueren met een riem. Jurkjes die losser vallen, en die je met riem samenneemt om taille te accentueren zullen goed vallen. En dan lopen ze na de taille weer uit: voila, bovenbenen vallen daar weer onder.

Het is heel gemakkelijk om die paar kilo's meer eronder te verhullen. Juist omdat jouw sterkste (slankste) punt wel mooi geaccentueerd wordt.

Tja, ik slaag uitstekend bij H&M, maar wellicht zijn de jurken daar te kort (ik heb juist dunnere benen, maar ook slank middel: ik accentueer mijn benen graag daarom)

20. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Ik ben 175 en heb maat 42. Mijn bovenbenen zijn ook mijn zwakste Blunt. Daarom kop ik kleding die de nadruk op mijn buik (zowaar wel plat) en middel legt.
    Alijn rokjes met strakke truitjes. Hele wijde verhullende kleding vind ik vaak onnodig breed maken.
    Veel jurkjes en rokken en weinig broeken. Als ik wel een broek draag met een vest, dat altijd open staat om de nadruk weer op die buik te leggen😜Of het moet zo'n hemabasic zijn, dat zijn de kortere getailleerde vestjes.

Ik weet niet of je hier wat mee kunt 😁
    Maar als de maat 44 tijdelijk is zou ik bij bijv Bonprix kijken.. Niet duur.. Kwaliteit is redelijk. De jurkjes vind ik vaak wel geinig

Deel Deze Pagina