Kak.. Geen warm water en het ziet er naar uit dat we een onderhoudsmonteur nodig hebben. Alleen... geen servicecontract. Cv is geinstalleerd door een kennis, wie loodgieter is. Hem kunnen we niet zo 123 bellen, aangezien hij aan de andere kant van het land woont. Hij adviseerde toen om niet meteen een onderhoudscontract af te sluiten, omdat dat niet nodig is voor een nieuwe ketel. Dat is nu 4 jr geleden. We moeten een onderhoudscontract afsluiten maar vergeten het steeds. Hadden we het nu maar wel gedaan. Maar mijn vraag: als we morgen bellen ivm de storing en meteen een onderhoudscontract afsluiten, moeten we dan nog steeds voorrijdkosten en uurloon betalen?? Ik ben een beetje bang van wel.. maar hoop het niet Iemand enig idee?? Wil een beetje een idee hebben van wat ik kan verwachten...
Oh balen....ik ben bang dat je eerst flink zult moeten dokken en pas wanneer de ketel gerepareerd is het onderhoudscontract kan ingaan. Iets van een brandend huis is niet te verzekeren.....Hoop dat de kosten meevallen! ☹️
Ooh balen zeg. Maar.. Je kan het ook wat minder negatief zien. Misschien zijn jullie nu minder kwijt dan 4 jaar lang een onderhoudscontract "voor niks".
Volgens mij 5,- per maand. Maar is de druk in de ketel niet gewoon te laag waardoor er geen warm water meer komt? Kwestie van in het boekje kijken (of googlen) en dan bijvullen met de vulslang. Ik zat met een 3 weken oude baby ook opeens zonder warm water, bleek de druk te laag. Ik had nog nooit een ketel bijgevuld maar opeens kon ik het!
Volgens mij willen ze de ketel altijd eerst helemaal nakijken en goed hebben voor er een onderhoudscontract komt. Dus de reparatie zul je nog gewoon moeten betalen, ben ik bang. Is ook wel logisch, anders sluiten mensen alleen zo'n contract af als er iets aan de hand is, en dat kan niet uit.
Heb je zelf al gekeken wat het kan zijn? Meestal geven ze namelijk een foutcode aan en met een beetje googelen kom je al een heel eind. En wat eerder ook gezegd is, de druk kan ook te laag zijn. Kwestie van bijvullen en klaar Of als de druk normaal is, de ketel resetten. Helpt ook wel eens
Onderhoudscontracten zijn duur als je een heb van 70 piet jaar zit er bijna niks in T is goedkoper om elke maand zelf een bedrag opzij te zetten en indien nodig installatie bedrijf te bellen. Mijn man Is installateur dus weet waar t over gaat Kijk eerst na de druk deze moet tussen de 2 en de 2.5 staan. Anders foutloze opzoeken in boekje of ketel recette even stekker eruit en paar tellen later weer erin Heeft je ketel wil onderhoud gehad Nieuwe ketel moet elke 2 jaar onderhoud hebben
Ik weet niet waar je woont? evt kan ik mijn wederhelft wel langs sturen om vrijblijvend te kijken wat er is en wat het evt gaat kosten, die is loodgieter. Het kijken kost niets welke ketel is het eigenlijk?
Wij hebben geen onderhoudscontract en ook geen voorrijdkosten als de monteur moet komen. Heel betrouwbare monteur overigens. Niet zomaar de eerste beste laten komen dus.
Ook idee Mijn man Is ook installateur dus laat maar wat weten mss kunnen de mannen van ons wat betekenen als je bij een van ons in de buurt woont
Mijn vriendin betaalt Eur 13,95 p/m daar zit alles bij inbegrepen. Haar vorige reparatie kostte ruim Eur 800 (!!) dus daarna heeft ze snel zo'n contract afgesloten.
ik zou zelf aanraden gewoon te gaan sparen voor dat soort dingen. hier al 7 jaren bijna geen problemen gehad, toen opeens een nieuwe ketel nodig gehad. (ja of repareren, maar uiteindelijk ben je dan op den duur toch duurder uit) maar vaak kun je jaren zonder problemen door. alleen onderhoud is zeer belangrijk! zeker bij een open systeem!