Volle luier maar ruikt wel sterk en is wat bruin gekleurd..

Discussion in 'Voeding' started by Ago, May 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    Onze dochter is niet zo'n goede drinker. Ben blij als ik er (zeker met dit weer...) overdag 400-500ml vocht in krijg.

Nou viel me vanochtend op dat ze een redelijk volle luier had, maar deze rook wel sterk en was ook wat bruin/oranje gekleurd. 'Mag' dit of is dat toch een teken dat ze te weinig vocht binnenkrijgt?

Ik vind het daarnaast echt lastig om haar genoeg vocht te geven. Iets anders dan melk wil ze niet uit de fles, ze drinkt soms een klein slokje uit een oefenbeker, de tuitbeker snapt ze niet. Dus het gaat vrij moeizaam... Omdat ze de flessen niet leegdrinkt is wat extra water toevoegen aan de melk ook geen optie om extra vocht binnen te krijgen.

Probeer haar maar zoveel mogelijk vochtrijk fruit en groente te geven, maar vraag me af of het genoeg is...

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Rietjesbeker al geprobeerd? Zelfgemaakte waterijsjes gaan er met dit weer vast ook goed in.

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Of gewoon een beker met een rietje erin voorhouden.
    Wat wij weleens doen is één glas en dan ieder een rietje. Dat vindt hij prachtig.

4. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Gezien je beschrijving denk ik toch dat het wat te weinig vocht is... vaak krijg je dan wat bruin/oranje kleur in de pamper = uraten (zie je ook bij pasgeboren baby's die de eerste dagen weinig/niks binnenkrijgen bij BV).

En als je met een gewoon bekertje haar steeds wat slokjes geeft?? Zeker met dit warme weer is alles meegenomen!
    Waterijsjes is ook een goed idee en een extra stuk fruit...

5. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    Hoi Kristel,
    Ik probeer haar steeds wat aan te bieden, ook tussen het spelen door. Maar ze wil gewoon niet... Duwt de beker weg.. Straks voor het slapen gaan weigerde zelfs ook de fles... Vanochtend heeft ze wel redelijk goed gedronken. Vind het echt lastig en vooral frustrerend, maak me zorgen maar kan zo weinig doen. Ze zal toch zelf moeten drinken....

Ik geef haar de groenten nu even uit potjes, dan kan ik er wat makkelijker wat water aan toevoegen en er doorheen mengen. De laatste dagen eet ze haar groente nl wel heel goed. Fruit weer wat minder.

6. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Lust je kindje watermeloen?

De mijne drinkt wel genoeg, maar is echt verzot op watermeloen. Ik merk dat als ze naast haar drinken ook watermeloen eet, ze echt onwijs veel plast. Misschien kun je dat geven?

7. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    Gisteravond heeft ze nog wat galiameloen gegeten. Vond ze gister wel lekker, vanochtend had ze er geen zin in... Vanavond even watermeloen gaan halen om te kijken of dat succesvoller is. Heb inmiddels ook zelfgemaakte ijsjes in de vriezer, die wil ik van middag gaan proberen.

Thanks voor het meedenken!

8. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    Weet niet of je dit ook al geprobeert hebt.
    Maar water in een fles met een speen erop.
    Dus geen bekers of rietjes.

9. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

Feb 23, 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat hier niet werkt is

standaard tuibekers rietjesbekers en consorten

fles is voor melk zit er wat anders in krijgt de fles vliegles

maaar sinds 3 dagen ontdekt (hiervoor al 360 beker gehaald wat ook werkt) we hebben zon extran flesje met zon tuitje meneer vind het geweldig om zelf daaruit te drinken ZELF

hebben het hem een paar keer getoond en nu krijgt ie dus redelijk wat water binnen ong 200 cc verdeeld over de dag

10. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    @Agnes: hebben we ook geprobeerd idd. Helaas geen succes. Uit de fles mag geloof ik alleen maar melk komen. ;)

@Hollowglade: Wat goed dat hij uit zo'n fles kan drinken. Je bedoelt dan toch gewoon zo'n sportflesje? Zoals je die ook van spa-blauw hebt etc?

11. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

Feb 23, 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja alleen die van spa zit er zon irritant klepje bij die in de weg zit

het is warm dus knoeien is geen ramp want er gaat best nog wat water langs het mondje heen bied ong 400 cc aan en de helft gaat er daadwerkelijk in..
    maar zijn net 3 dagen bezig kost tijd om te leren

12. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    @Agnes: hebben we ook geprobeerd idd. Helaas geen succes. Uit de fles mag geloof ik alleen maar melk komen. ;)

@Hollowglade: Wat goed dat hij uit zo'n fles kan drinken. Je bedoelt dan toch gewoon zo'n sportflesje? Zoals je die ook van spa-blauw hebt etc?

13. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Hier werkt zo'n flesje van aquarius ook, met zon drinkdopje erop....
    Dan komt er iets minder tegelijk 'uitgevallen'!
    Hier mocht er ook niks anders in de fles zitten dan melk...

14. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    Onze kleine wil ook moeilijk drinken en ik heb de tip van het sportflesje geprobeerd.
    Flesje van de AH gekocht, die heeft dat ook en het werkte :D:D:D!
    Ze vond het heel interessant en krijgt mooiere kleinere slokjes binnen
    als bijv. met een gewone beker! die gebruikten we eerst.

Balen trouwens Ago, dat ook de urine donkerder wordt.
    Hier eet ze wel veel yoghurt, fruit en pap gelukkig.
    Zolang het van een lepel komt, is het niet zo erg als die (rottige) fles!

15. FB1984

FB1984 VIP lid

Jul 17, 2010
    7,586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Heb je al lauwe sap (zelfe temp als melk) geprobeerd??$
    Eventueel uit fles?
    Hier werkt t goed, water met klein scheutje siroop.

Of spelenderwijs onder de douche,
    De waterstraal zachtjes en dan een spelletje doen,
    En af en toe wat slokjes naar binnen.
    Hier doet hij zelf zn mond al open hihi

En watermeloen is ook een goeie tip!

Succes!! Drinken is zeker met dit weer erg belangrijk!

16. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Hier drinkt ze ook nog steeds weinig zit ook rond de 500 en ook wil ze niks uit de fles behalve melk... Wel drinkt ze beter uit de tuitbeker maar ook niet om over naar huis te schrijven. Heb het laatst gemeten was maar 50 cc. Ik gaf banaan in stukjes maar die prak ik nu grof met 50 cc water erdoor anders kan het niet. Ik heb bij Zeeman 3 openn bekertjes met een ingebouwd rietje en dat gaat ook aardig. Ook steeds slokjes. Het blijft aanmodderen ook hier. Ze krijgt 's morgens een fles en wat over blijft als pap meestal 210+7 half fles, half pap, dan fruit en bij banaan extra water, tussen de middag 120+4 en soms gaat dat leeg anders weer een beetje pap, dan rond 15u nu extra fruit en slokjes water. En zolang ze op is kom ik steeds even met de beker. De laatste fles is meestal rond de 100cc soms iets meer.

Share This Page