hoe vaak???

Discussie in 'De lounge' gestart door DastyQueen, 24 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik: elke dag douchen en elke dag schone kleren. Soms draag ik in het weekend een spijkerbroek wel twee keer. Soms douche ik twee keer als ik erg zweet of zin heb. Handdoek gebruik ik twee keer dan.

Man: doucht elke dag maar op z'n werk. Thuis dus op za/zo. Draagt werk outfit. Weekend draagt hij twee dagen hetzelfde. Na werk draagt hij makkelijke kleding meerdere avonden.

Zoontje: 3x per week in bad of er moet een ongelukje zijn geweest. Elke dag schone kleren (want die blijven echt niet schoon) pyama wel meerdere nachten net als slaapzak.

Ondergoed elke ochtend en avond schoon (ik)
    Man elke ochtend
    Kind elke avond schone romper

Beddengoed, chill kleding, pyjama's wassen we een keer per week. Doekjes en keukenlinnen ook en vervang ik om de dag.

2. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik douche elke dag even snel. Was mijn haar twee soms drie keer per week. Vriend doucht elke avond. Dochter ook elke avond ivm elke dag paarden en zoontje meestal om de dag.

Ik doe elke dag schone shirt , sokken , ondergoed aan. Broeken vaak 2x net als blazers of een vest.
    Vriend heeft door de weeks werkkleding aan (bouw) en in de avond doucht hij en trekt hij een jogging broek aan en het shirt waar hij volgende dag in gaat werken.
    Dochter soms ook 2x met broek , rest elke dag schoon
    Zoon alles schoon elke dag

Handdoeken gebruiken wij 1x , handdoeken/thee doeken keuken om de dag schoon , vaatdoekjes vrije dagen vaak 2 per dag anders elke dag een schone.

Beddengoed 1 a 2 keer per week.

3. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

Wij douchen elke dag en gebruiken elke dag een schone handdoek.
    zoon baddert om de dag. Krijgt elke dag schone romper en om de dag schone kleren. Tenzij ze vies zijn geworden.
    Man draagt werkkleding en kleed zich na werk om. Doet zo langer met gewone kleding. Ik wissel om de dag. Onderkleding elke dag

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Douchen?

Nee, daar doen we hier niet aan. Dat vinden we overrated. We wachten gewoon totdat de tenenkaas aan onze sokken gaan plakken en gaan daarna naar het openbare zwembad of naar Center Parcs :cool::p

5. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Het valt me wel op dat ik vorig jaar nog dacht; wat een vieze mede-forummers hier allemaal! En nu denk ik; ze hebben allemaal smetvrees!

😂😂😂

6. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113

OF ze hebben last van dingen waar wij geen weet van hebben :p
    Valt wel op dat velen hun kinderen minder vaak wassen dan zichzelf. Dat zou hier echt niet goed gaan hahaha

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hier net zo hoor: het hele gezin 2x pd douchen??? Werken jullie allemaal als bouwvakker, zelfs 's nachts? :(

8. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Wij zijn ook viespeuken denk ik..
    Ik douche na het sporten ( dat is in ieder geval 3x per week ) dan uitgebreid haren wassen etc. Andere dagen spoel ik me vaak even af onder de douche maar dat is echt maar een halve minuut. Kan je geen douchen noemen.
    Vriendlief iedere ochtend.
    Dochterlief als ze " vies " is. Dus na zwemles, na gymles, buiten spelen. Bijna iedere dag ook wel eens een dagje niet hoor. maar toch zeker 3 a 4 x per week
    We trekken iedere dag schoon ondergoed aan allemaal en schone sokken.
    Kleding tot het vies is. Bij mijn dochter is dat bijna iedere dag. Maar een broek gaat ook wel eens 2 dagen aan hoor en een vest wat ze over haar t-shirt draagt wel eens 3 x :$ tenzij er vlekken op zitten of ruikt.
    Zelfde geldt voor onze kleding. Als het vies is of muf ruikt gaat het de was in. Soms na 1 x soms na 3 x dragen ...

Handdoeken.. ( jee wat wil je eigenlijk veel weten :) )
    Na ongeveer 2x douchen. Keuken hand en theedoek wel iedere dag.

Wilde je nog wat weten ?

9. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Oh ja beddengoed... uhm... als ik er aan denk.
    Gemiddeld 1x per week a 2 weken denk ik.
    Nu dochterlief ziek is vaker

10. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    Man en ik douchen minstens 1x per dag. Onze dochter gaat om de dag in bad/onder de douche. We gebruiken altijd een schone handdoek.

Broeken en blazers/vesten/jasjes doen we 2 dagen mee. De rest allemaal 1 dag

11. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik douche s avonds zodat ik s morgens tijd heb voor mijn zoontje. Hij gaat elke avond in bad. Mijn man doucht s morgens. Mijn zoontje trek ik elke dag schone kleren aan. Mijn man en ik doen soms 2 dagen met een broek of trui.
    Ik doe zo'n drie dagen met een handdoek. Je bent toch schoon als je je afdroogd dus waarom elke dag een nieuwe...

12. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Ik douche elke dag, mijn man ook. We wassen om de dag ons haar. Handdoeken gaan na één douchebeurt direct de wasmand in.
    (Bij alleen afspoelen, soms na een tweede douchebeurt)

Elke dag schoon ondergoed en schone sokken!

Vaatdoekje elke dag een nieuwe. Theedoek elke twee dagen een schone.

We zijn met zijn tweeën, maar 5 van de 7 dagen in de week draait de wasmachine :D

13. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Toch vraag ik me wel af waar je de tijd vandaan haalt om elke dag met het hele gezin 2x te douchen :$. Ik doe de kinderen altijd savonds omdat het sochtends al lang duurt voordat iedereen heeft gegeten en is aangekleed, als ik de kinderen dan ook nog eens moet douchen nou dat vind ik echt te veel werk hoor.

14. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Wij zijn nog met zijn 3 en.
    Man en ik douche iedere avond, ik was ook iedere dag mijn haar.
    Dochter gaat 4x in de week in bad andere dagen wassen.
    Wij doen iedere dag allemaal schone kleding aan behalve spijkerbroeken die gaan 2x aan. Pyjama's en huiskleding gaan 3 dagen mee.
    Iedere keer schone handdoeken

15. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Mijn man elke dag douchen, hij gebruikt om de dag een schone handdoek. Ik douche 3-4 keer per week, gebruik meestal elke keer een schone handdoek.
    Kinderen 3x per week, behalve als ze heel vies zijn. Afhankelijk van wat ze met hun handdoek doen, gebruiken ze hem 1 of 2 keer.
    Kleding, ondergoed en sokken elke dag schoon. Kinderen elke dag alles schoon. Mijn man heeft zijn broeken en truien een dag of 2-3 aan, ik leg vaak spullen terug in de kast. Op mijn werk beweeg ik niet veel en wordt het eigenlijk niet vies. Dus als het fris ruikt leg ik het terug. Mijn rokken was ik nauwelijks, kunnen ze niet goed tegen.
    Bedden elke week op zondag. Heerlijk de week fris beginnen.

16. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    #56 amdaa, 25 jan 2016
    Laatst bewerkt: 25 jan 2016
    Wij douchen na elke maaltijd, want vind al die etensgeuren zo'n vies gevoel geven en na broodsmeren ruikt mijn haar al niet meer naar shampoo maar naar mensenhaar.
    S avonds krijgt iedereen een uitgebreide schrobbeurt met deze borstel

Dit was het enige dat alle huidcellen eraf krijgt.

Na elke douchebeurt wassen we alles van stof in het huis en ontsmetten de badkamer.
    In de zomer doen we het net iets vaker, vooral als we het huis uit lopen.

Bijgevoegde bestanden:

17. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Wij gebruikte dus ook eerst die beitels tot we door kregen dat je het ook met je tanden kon doen.

Scheelt je gelijk weer een schoonmaak beurt bij de mond hygiëniste want geloof me, tandsteen verdwijnt als sneeuw voor de zon!

2 vliegen in 1 klap!

18. marieke12345

marieke12345 Actief lid

11 okt 2013
    463
    122
    43
    Dragen jullie een spijkerbroek echt maar max 2 keer en dan gaat ie al in de was?? Als er geen vlekken op zitten hoeft ie toch nog niet gewassen? Of ben ik gewoon een über viespeuk:)

19. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Vind ik wel. Het gaat toch ruiken. Je zit overal op. Ik draag elke dag een schone legging of broek.

20. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    eerlijk gezegd nu.. dit is zeer persoonlijk en echt afhankelijk van de gesteldheid van je intieme zone. Bij mij ruikt helemaal niks na een of 2 dagen, vooral niet als je ook nog jezelf dagelijks wast. Het moet toch erg zijn om dan alsnog vies te ruiken tenzij je vieze afscheiding hebt of jezelf niet goed schoonmaakt na een poepbeurt :p
    Of je moet je broeken als afveegdoek gebruiken voor je handen of zo..

Deel Deze Pagina