Het slapen van mijn dochter is overdag echt een drama. Normaal sliep ze 3 keer op een dag. Nu wilt ze dus in de ochtend niet meer slapen.. als ik haar op bed leg is het keihard huilen en is ze helemaal overstuur. Gisteren moest ik eind van de ochtend weg en toen sliep ze dus in de auto.. dus ze was wel moe! In de middag heeft ze nog wel geslapen maar toen was ze bij me moeder en savonds ook nog een halfuurtje. Nu ligt ze op bed en gaat ze weer niet slapen.. ik snap er gewoon niets van want ze zat net echt in der ogen te wrijven en ze ging nu niet gelijk keihard huilen toen ik weg ging. Wie herkent dit? of weet wat het is? ik zat er aan te denken dat ze naar 2 slaapjes gaat ipv 3. Maar ja dan zou het avondslaapje weg moeten vallen en niet heel de ochtend toch?
Mijn zoontje is net 10 maanden geworden maar heeft sinds een maand of 7 nog maar 1 slaapje op een dag. 's Nachts van 8 tot 8 (met om 6 uur een fles) en overdag zo'n 1.5 uur van 1 tot 14:30. Thats it.
Oke maar ja eerst sliep ze 3 keer kan nu toch niet opeens 1 worden? en ze zit dan heel de tijd in der ogen te wrijven dus heb wel het idee dat ze erg moe is.. nu is ze weer zo overstuur ik snap het gewoon niet
Nee, ik zou niet van 3 naar 1 gaan, maar evt van 3 naar 2? Ik vind deze periode een lastige hoor! Mijn zoontje gooit ook continu zijn ritme om en komt vaak ineens weer twee keer op een nacht voor een fles die hij ook helemaal leeg drinkt. Het overdag slapen gaat hier wel, maar 's avonds begint ie ook ineens heel moeilijk te doen. Snap er niks van maar denk steeds weer dat het met tandjes te maken heeft. Er zit een boventandje te dringen en dat zijn me een joekels! Lastig soms hé!
Ja ik denk ook naar 2. Maar ja dan 1 in de ochtend en 1 in de middag toch? het avond slaapje zal dan wel vervallen maar ja als zij sochtends niet gaat slapen weet ik het ook niet meer. Ja ik vond het lastig toen ze 6 maanden was. ze heeft toen 2 maanden lang alleen maar halfuurtjes geslapen.. ik werd er gewoon niet goed van vanaf 8 maanden ging dat weer beter en dan nu dit weer echt erg lastig is het soms! gelukkig mag ik vanaf volgende week weer gaan werken! zat al vanaf december weer thuis en werd er soms gewoon gek van! thuismama is niets voor mij
Het blijft schipperen met die kleintjes. Je denkt eindelijk een ritme te hebben, gooien ze het weer om.. Ik zou het ochtend slaapje iets later doen als normaal en het middagslaapje iets later als normaal en dan de avond laten vallen. Desnoods 's nachts iets eerder slapen.
Hier ook gerommel met de slaapjes. Maar dat is eigenlijk vanaf t begin af aan. Vandaag toevallig een mooi ritme. Half 9 wakker (wel al om 6 uur eennfles gehad ennweer terug naar bed) en om half 1 weer naar bed en daar ligt hij nu nog. Als het goed is red hij het dan wel tot half 7/7 uur. Maar soms loopt het anders of is hij moeier. Ik dacht eerst dat ik naar twee slaapjes moest van 11 tot 12 en van 3 tot 4 maar dan sliep hij savonds weer slechter in. Vandaar nu mn probeersel naar 1 slaapje maar in jouw geval zou ik eens proberen twee slaapjes. En dan wat schuiven met de tijden zodat je beter uit komt....
Ja ik ben proberen aan het schuiven! maar ze is eerst een halfuur aan het krijsen voordat ze gaat slapen. ze kan ook zelf zitten en dat doet ze dus heel de tijd in bed!
Mijn zoontje is nu 9,5 maand en slaapt eigenlijk al een aantal maanden 2 x op een dag. 's morgens meestal van 10.30 - 11.30 uur en 's middags van 14.30-16.30 uur 's nachts slaapt hij van 20.30 - 7.30 uur Misschien kun je haar in een ritme krijgen met slaapjes zodat ze daar aan went. Bodi gaat uiterlijk om 10.30 en 14.30 uur het bed in.
Hier ook drama met de slaapjes. Doet 3 hele korte slaapjes per dag (half uurtje, soms uurtje) en zit daarna constant in zijn ogen te wrijven waarna ik hem naar bed breng, waarna het weer brullen is, helemaal overstuur tot kokhalzen aan toe als ik hem laat laat huilen. Wil niet in de box, wil niet in de wipper, spelen op de grond is maar voor 5 minuten leuk..Pfff, weet nog met mijn vorige zoontje dat ik dit ook zo'n lastige periode vond. Denk echt dat het met het doorkomen van de tandjes te maken heeft in combinatie met een of andere sprong? Zou het anders echt niet weten..