vraagje over kind gebonden buget

Discussie in 'De lounge' gestart door gerlinde, 21 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gerlinde

gerlinde Actief lid

13 okt 2010
    179
    2
    18
    ik heb bij belasting via internet gekeken of ik recht heb op kgb daar kwam uit dat ik er geen recht op heb maar vind het vreemd want mensen die ik ken met ongeveer zelfde inkomem krijgen het wel heeft het ook te maken met hoeveel kinderen je hebt en welke leeftijd en volgens mij als je niet zo veel verdient heb je er toch recht op

mijn parner verdient 1700 euro netto en ik 1100 euro netto
    en we hebben 1 zoon van 3

wat denken jullie

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

kan wel zijn dat ze het krijgen, maar ook weer terug mogen betalen.. Hij is aangescherpt geloof ik dit jaar..

3. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    Het gaat om je toetsinkomen niet om je netto inkomen als je bv een dure hypotheek heb zal je toetsinkomen lager is...

overigens rond een gezamelijk toetsinkomen van rond 46000 euro heb je er volgens mij al geen recht meer op ...

4. Linana

Linana Niet meer actief

Het heeft te maken met het aantal kinderen en je inkomen. Je zou even kunnen bellen wat de maximale inkomensgrens is voor jouw situatie, is toch een gratis nummer.
    Of je zou gewoon een aanvraag kunnen doen ;)

5. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Hoe hoog is het kindgebonden budget? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl

Als je bruto niet meer dan 28.897 als gezin verdient als gezin per jaar, heb je de maximale hoogte. Daar zitten jullie sowieso boven, wat jouw man verdient is precies modaal (netto), en jij zit daar natuurlijk wat onder maar tezamen zitten jullie bruto per jaar natuurlijk ver boven deze grens.

Daarnaast: je hoeft dit niet aan te vragen, als je er recht op hebt, krijg je het op basis van je aangifte. Geldt ook voor combinatie korting (die krijgen jullie als het goed is wel).

Met

Proefberekening toeslagen

kan je nagaan of je er voor in aanmerking komt en voor hoeveel. Ik heb dit voor de grap met onze toetsingsinkomens berekend (kan je afleiden uit je vorige aangifte bv), wij komen er bv. niet voor in aanmerking. Wij zitten netto per maand wel hoger (1800 en 2000), dus ik kan het zo niet zien, maar je kan het zelf heel simpel berekenen met deze tool!

Deel Deze Pagina