Sinds dat ik gestopt ben met de pil wordt ik echt letterlijk `gek ` na het scheren.. Een paar dagen lang.. Knal rood en vol met bultjes.. Ik denk dan echt, dan maar niet meer scheren maar ja dat ziet er ook niet uit.. Voorheen had ik er geen last van . Ik scheer met goede mesjes en met babyshampoo. Iemand ervaring of tips?
Met de haren mee of tegen de haren in? Ik wacht trouwens ook liever niet te lang tussen twee onderhoudsbeurten in, vind ik prettiger scheren..
Gewoon eens een ander merk mesje proberen en gewoon scheergel voor gevoelige huid gebruiken. Daarna katoen ondergoed aan.
Ik las ooit eens om mannenscheergel/schuim te gebruiken. Die bevatten vaker antibacteriële bestanddelen dan de vrouwelijke tegenhanger. Of het echt zo is weet ik niet. Ik gebruik het wel vaak omdat ik niet altijd bij de winkel kom waar de vrouwenscheergel ook voordelig in prijs is. Als ik het dan gewoon moet kopen is de mannenversie wel beter voor mijn portemonnee.
Je hebt ook spul waarmee je kunt nabehandelen na het scheren, een soort van olie volgens mij. Het zou ook kunnen liggen aan je ondergoed? Draag je katoenen ondergoed?
Ik gebruik een vrouwenscheermesje van Wilkison en mannen scheerschuim van Kruidvat. Scheer letterlijk alle kanten op, dus ook tegen de haren in. En meestal 1x in de vier dagen om en nabij. Ondergoed draag ik van alles en nog wat. Eigenlijk nooit ergens last van! Wel zodra de haartjes door komen zeg maar, jeukt het iet wat, maar is niet lang. En mocht ik echt veel langer dan 4 dagen niet scheren, dan jeukt het als een gek door alle haartjes. Haha, maar das logisch lijkt mij.
Ik had er ook last van . Wat bij mij helpt, en die tip is net ook genoemd, mannenscheergel in combinatie met misschien andere mesjes? Ik gebruik nu de mesjes van Venus met die kussentjes. Erg fijne mesjes, krijg het gladder (ook daar zeg maar). Wat ook nog wel eens helpt is om je in bad te scheren. Weet niet of je dat hebt? Maar dat helpt bij mij ook.
Ik had dit ook altijd met het scheren met mesjes. Maar sinds ik elektrisch scheer (dus met ladyshave) heb ik die bultjes niet meer.
Eens scheren met scheerschuim? En daarna insmeren met olie? Ik heb laatst daar geschoren en me daarna ingesmeerd met 100% pure cocosolie nergens last van gehad en normaal wel
Haha ik had er ook last van! Kreeg van iemand de tip om na het scheren een deodorant erop te doen zonder alcohol.. Geen roller maar zo een stick Ik gebruik de groene van therme.. Werkt perfect! Geen jeuk, bultjes of wat dan ook... Wel kei glad!
Bij mij werkt het om het elke dag onder de douche te scheren. Als ik het een dag niet doe krijg ik ook jeuk en rode bultjes
Ik scheer bijna iedere dag onder de douche en heb nooit last van bultjes of roodheid. Gewoon als ik me onder de douche was haal ik er even een scheermesje overheen en klaar. Verder geen gedoe met scheerschuim ofzo.
ik gebruik nooit zeep, dat is niet goed voor je vagina. altijd Lactacyd ,speciaal daarvoor. en ook maar heel weinig. en zelden last van irritaties.
Daarom heb ik de Philips lumea gekocht ipl lichtontharing. Ideaal geen bultjes meer en als ik al nog moet scheren zijn de haartjes zo dun en zacht dat het zo gebeurd is. Is wel alleen voor bikinilijn hele gedeelte zeg maar moet je scheren. Ik doe ook mijn benen en oksel geen bultjes meer en hoef nog maar zelden re scheren