Wantjes aanhouden

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sandraske, 13 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter houdt haar wantjes niet aan of ze begint van te voren al dat ze ze niet aan wil. Iemand een briljante tip om te zorgen dat ze ze wel aandoet en houdt?

De regel geen wanten dan niet naar buiten werkt ook niet want ze hangt dan gewoon der jas terug op de kapstok!

2. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ehm, klinkt hard maar gewoon een keer laten voelen wat er gebeurd als ze het niet doet. Ijskoude handjes, dat word brullen....

Mijn jongste dochter trok ze ook steeds uit... op een gegeven moment: mama au au... Wantjes aan hoor!

3. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb hetzelfde probleem bij mijn jongste. En koude handen doen hem niks. Hij kan gerust sneeuw pakken. Maar vandaag liepen zijn vingertjes helemaal blauw aan. En dan toch geen wanten aanwillen he:$

4. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb net een soort skiwantjes gekocht bij de hema, wel wat groot, maar met een klittenbandje dat je dicht kunt doen thv de pols, waarmee ze hopelijk een beetje blijven zitten en ze ze net even niet te makkelijk uitkrijgt.

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Koude handjes doen haar niets inderdaad, gisteren waren ze gewoon blauw!

@moniponi zal eens kijken bij hema

6. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Misschien ben ik heel hard.. Maar als ze ze niet aanwillen dan niet.. Geen last van koude handen nou prima dan.. Ik zou ze gewoon meenemen als je weg gaat voor als ze ze onderweg aanwil..

7. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    handschoenen! met dus vingertjes in handschoen.

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    waar kan ik die vinden in klein maatje? De kleinste die ik kan vinden zijn 3/4 jaar en die zijn veel te groot nog

9. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik heb vorig jaar hele kleintjes gekocht bij h&m, zaten in een setje van drie. Dochter heeft echt spinnenvingertjes maar die zitten goed.

10. chocolaatje

chocolaatje Niet meer actief

Hier net zo met oudste, heel simpel. Geen handschoenen aanwillen dan maar koude handen.

11. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    schoenereus loop ik elke dag langs en ze hadden deze week kleinere handschoenen vr 3 euro. nog iets groot bij de vinger lengte maar past wel zodat hij zijn vingers kan gebruiken. ik denk dat ze met wantjes het gevoel hebben dat ze hunb vingers niet kunnen gebruiken.

12. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Ik maakte mij daar ook altijd druk over.
    De oudste wilde ze ook nooit aan trok ze gelijk uit.
    Tot ze dus inderdaad echt koude handen kreeg.
    Toen vroeg ik of ze de handschoenen aan wilde omdat ze dan lekker warme handen kreeg. Dat wilde ze. Daarna waren de handschoenen nooit meer een probleem. De jongste ga ik nu maar net zo te werk. 1x echt koude handen en daarna is het wel afgelopen.

13. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb ook nog liggen van h&m, 2 stuks in een verpakking. Maar ze zijn wel dun.

14. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ow daar kan ik wel ff kijken inderdaad, niet eens aan gedacht dat ze daar ook handschoenen verkopen.. ;)

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Dit...

16. Bri

Bri Niet meer actief

Ik laat ze altijd kiezen. Toen zoonlief 2 was wilde hij ook nooit wanten aan, totdat er een keer sneeuw lag en hij ook sneeuw wilde pakken. Dat was koud! Met wanten was het veel leuker. Sindsdien wil hij ze wel aan als het koud is.

Zolang ze geen bevriezingsverschijnselen krijgen, mogen ze het van mij helemaal zelf weten of ze liever koude handen hebben, of wanten aan.

17. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ze had echt super blauwe handjes gisteren op de fiets.. Mensen in de winkel keken me beetje raar aan, net alsof ik mijn kind mishandel ;)

Ga vanmiddag maar ff kijken voor handschoentjes en wil ze niet aan dan is het pech voor haar.

De mutsenstrijd heb ik al gewonnen, die houdt ze goed op tegenwoordig dus de handschoenen/wanten strijd moet ook lukken :D

18. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    sandraske, snap je wel hoor.
    Wellicht doen handschoentjes met losse vingertjes nog wat.

Succes.

19. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Bij de wibra hebben ze ook handschoentjes met vingertjes voor peutertjes €1,00 zijn heel fijn, wel dun maar voor nu is dat al super fijn.
    Als het echt -10 is wil ze vast wel wanten aan. :)

20. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Heb inderdaad bij de wibra handschoentjes gekocht vanmiddag, ik benieuwd. Morgenvroeg maar eens proberen op de fiets..

Deel Deze Pagina