Mijn dochter heeft sinds eergisteren een grote rode vlek, iets verdikt onder haar oog. Vandaag zijn het er 5, allemaal op haar gezicht. Uit 2 van die vlekjes komen er vocht. Vlekken zijn behoorlijk dik, alsof ze gestoken is. Ze lijken ook te komen wanneer ze thuis of bij de kdv naar bed is geweest. Rest van haar lichaam zijn er geen vlekjes te zien. Als ik Google moet geloven zijn waterpokken klein en verspreid over haar hele lichaam. Een paar weken geleden zijn er wel kindjes geweest op het kvd die waterpokken hadden. Zou dit ook waterpokken kunnen zijn? Verder eet ze goed, geen verhoging. Maar het jeukt wel enorm
Hier begon het ook met flinke rode vlekken in het gezicht met in het midden een blaasje. Op dag 3 verschenen er over het hele lichaam kleinere waterpokken, dag 5 (gerekend vanaf de eerste pok in haar gezicht) was de piek, toen zat ze er helemaal onder (of ja, die nieuwere pokjes vielen wel mee, vooral die eerste in haar gezicht waren flink en daar heeft ze nu nog duidelijke littekens van). Bij mijn jongste begon het met 1 flinke pok op een wang, ook echt zo'n rode plek met een blaasje in het midden, dag later hele romp er onder. Echt allemaal dikke pokken, zij zat er echt helemaal onder (en was 6 maandjes toen, dus klein lijfje vól dikke pokken, heel sneu...).
Zou heel goed kunnen! Mijn zoon en dochter hebben ze ook gehad. Mijn dochter had een paar hele flinke, een op haar hoofd en een paar op haar buik. Mijn zoon daarentegen had allemaal kleine vlekjes verspreid over zijn buik en benen (niks op zijn gezicht) en eigenlijk geen dikke pokken. Het verloop verschilt heel erg per kind. Wat helpt: havermoutbadje en Kidsclin smeren!