beetje embarrasing onderwerp: wat doen jullie tegen obstipatie??

Discussie in 'Gezondheid' gestart door maartjecyprus, 15 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartjecyprus

5 mei 2010
    96
    0
    0
    photographer
    cyprus
    hoi dames,

ik ben nu 35 weken zwanger en heb vreselijke last van obstipatie..:x:). echt van alles geprobeerd.. kan nu al 4 dagen niet naar het toilet en ik word er helemaal gek van.

Tips iemand???
    groetjes mar

2. pareltje2212

pareltje2212 Fanatiek lid

17 mei 2007
    1.540
    299
    83
    Vrouw
    huismoeder
    Leusden
    Vraag je huisarts of je Movicol mag gebruiken. Bij mij werkt dat redelijk.

Veel sterkte en laat het niet te lang duren, je kunt je er goed beroerd door voelen.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Heb je de standaard adviezen al geprobeerd?
    Veel drinken, veel vezels, veel fruit en groenten, kiwi, activia, ontbijtkoek, lauw water etc? Dan inderdaad je huisarts bellen voor een receptje laxeermiddel want met obstipatie of aambeien je laatste weken en wellicht straks je bevalling in is niet fijn denk ik... Succes!

4. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gebroken lijnzaad en lijnzaadolie werkten bij mij heel goed, ze zorgen beiden ervoor dat er meer vocht naar je darmen wordt afgevoerd waardoor je ook weer makkelijker naar het toilet kunt. Je kunt het allebei bij de natuurwinkel kopen en ik gooide van beiden een paar scheppen door de yoghurt 's ochtends.

5. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Pindakaas op je (bruine) brood en veel drinken!

6. maartjecyprus

5 mei 2010
    96
    0
    0
    photographer
    cyprus
    dank je wel voor jullie adviezen!.. ik ga morgen meteen naar de apotheek voor lijnzaad.. want ik heb dit al vaker gelezen op zp.
    thanks!

7. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik hoorde gisteren van een vriendin dat zij van de kraamhulp kiwi's moest eten direct na de bevalling om de eerste keer poepen niet te traumatisch te laten worden. Schijnt dus ook goed te laxeren. mijn vriendin zweert erbij!

8. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Verstandelijk gehandicapten sector
    Noord-brabant
    Erg lastig. Ik heb dit in het begin van mijn zwangerschap ook gehad, Roosvice Laxo heeft mij toen heel erg geholpen. Dit is eigenlijk gewoon pruimen ranja. Best goed te drinken.

Ik weet niet of je dit ook al hebt geprobeert.

Succes

9. kareltje

kareltje Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.144
    0
    0
    Ik heb er inderdaad ook erg veel last van.
    Nu zat ik dat tegen een vriendin te vertellen die werkt in de drogist,die zei als je dat nou weer is hebt gewoon een stuk handzeep in de vorm van een zetpil snijden en dan ff inbrengen en ronddraaien!!!!!!!!!!!!!1Geheid dat je naar de wc kan zegt ze.
    Dus misschien een goeie tip,heb het zelf nog niet gedaan.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Lijnzaad hebben ze gewoon in de supermarkt, bij het zonnatura schap bijvoorbeeld.

11. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

4 feb 2009
    665
    0
    0
    Roosvice laxo en heeeel veel kiwi's (die dingen eet ik nu dus NOOIT meer ;)) deden het hier goed. Verder veel volkoren, groente en fruit...1 dagje steggelen betekende gelijk weer dagen verstopt:x.
    Succes!

12. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    ik doe ook gebroken lijnzaad door mijn yoghurt en dat werkt perfect!
    net zo als roosvice laxo maar dat doe ik niet tegelijk want dan is het gelijk diarree;)

13. maartjecyprus

5 mei 2010
    96
    0
    0
    photographer
    cyprus
    niets hielp bij mij... kreeg ook zetpillen van glycerine maar zelfs dat hielp niets... helemaal gek werd ik ervan tot gisteren avond mijn darmen zo opgezet waren dat je het van buiten af kon zien..een soort richel net onder mijn borsten..echt en een pijn!.. gyn gebeld.. dat kan hier he.. en die zei dat ik onmiddelijk naar de kliniek moest... klisma.. nou ik heb het geweten... ongelovelijk.. krampen krampen..deed me denken aan mijn andere 2 bevallingen..maar uiteindelijk alles eruit.. vanaf nu alleen maar veel verse rauwe groenten, bruin brood en zemelen en vezels... ik moet nog tot 1 nov. dan word dametjes met ks geboren..

thanks voor alle reacties.. altijd goed te lezen dat je echt niet de enige bent met dit soort kwaaltjes..
    fijne zondag
    Maartje

14. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hier ook Movicolon gebruikt. Ik las later dat het niet voor TIjdens de zwangerschap is bedoeld. Maar ik kreeg het in het ziekenhuis, dus ging ervanuit dat het goed was.

15. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Lijnzaad inderdaad. Werkt super!

16. T84

T84 Fanatiek lid

25 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Zuid Holland
    lk heb metamucil van de gyn gehad, en werkt goed.

17. Chai

Chai Niet meer actief

Sinds ik veel sinasappelsap en grapefruitsap drink is het veel beter. En dan vooral voor zo vers mogelijk gaan, dus of zelf persen of die uit de koeling in de supermarkt. :)

18. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Ik kreeg van die vezelzakjes van de dokter. Verder heb ik microlac gebruikt zodat de echo's helderder werden. Dat hielp echt heel snel!!

Wat naar zeg! Ik hoop dat je gauw geholpen bent.

Deel Deze Pagina