Bloed nerveus voor afrijden

Discussie in 'De lounge' gestart door Laan87, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laan87

Laan87 Lid

14 sep 2008
    79
    0
    0
    groningen
    Hallo!

Ik moet over 2 weken afrijden helaas voor de 6e keer :(
    En ik ben echt bloed en bloed nerveus, ik eet nauwelijks en ben erg chagerijnig tegen mijn vriend. Ik heb al medicijnen van de dokter gekregen hiervoor. Ik kan rijden zegt mijn rijschool alleen met examens klap ik dicht en weet ik niks meer hierdoor moet ik dus over 2 week al voor de 6e keer afrijden. Wat deden jullie om rustig te worden als jullie nerveus waren?

xxjes laan

2. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0
    oei oei, ik ben maandag voor de 5e keer opgeweest en gelukkig geslaagd

mijn examinator was wel bijzonder vriendelijk en rustig en stelde mij ook heel erg op me gemak en nam daar ook de tijd voor......dat doen ze juist bij het bnor, je zenuwen weg kletsen..

ik heb een rustgevend pilletje van de etos ingenomen met valeriaan extract, dat hielp wel.

succes over 2 weken

3. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik moet aanstaande vrijdag voor de eerste keer :pale:

Ik heb sinds eergisteren af en toe zo'n vlaag van zenuwen, maar niet de hele dag door. Ik ben een paar dagen geleden begonnen met valeriaan pilletjes te slikken, en dat helpt (wel eerst even aan de vk gevraagd overigens).

Mijn TTT heb ik compleet verknald, ook puur door de zenuwen, want ik kan prima rijden. En dat is misschien nog wel het ergste: dat jij en je instructeur weten dat je kan rijden, maar dat het er op het moment supreme gewoon niet uit komt door die klotezenuwen :(

Op www.rijexamendoejezo.nl vind je een waslijst aan tips en trucs voor het afrijden (ook m.b.t. faalangst etc.). Kost eenmalig € 1,30. Het heeft mij wel geholpen om dingen een beetje te relativeren.

Oh...en 2 bananen eten voor je opgaat schijnt je ook rustig te maken.

En als dat allemaal niet helpt, zou je bij de dokter nog om een sterker middel kunnen vragen. Er is een medicijn dat je kunt slikken, waarvan ik de naam even kwijt ben. Of betablokkers, die je hartslag vertragen.

Succes meid :thumup:

4. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Oh..ik lees nu dat je al medicijnen hebt...
    Dan nog een handvol valeriaan en een tros bananen erachteraan ;)

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik ben nooit nerveus, maar wat kan helpen zijn idd bananen.

6. Laan87

Laan87 Lid

14 sep 2008
    79
    0
    0
    groningen
    Bedankt voor jullie tips! Valeriaan heb ik al geprobeert maar helpt niet bij mij, banaan eten helaas ook niet. Ik heb nu idd betablokkers gekregen voor de dag zelf en nog andere medicijnen gekregen heet iets van oxsepam ofzoiets en daar word je rustig van. Helaas gaat deze medicijn niet samen met auto rijden :( zit zo'n verschrikkelijke gele sticker op haha. Ik zal eens even kijken op die website, heb er nu al zoveel geld aan uitgegeven dan kan dit er ook nog wel boven op haha ;)
    Bedankt iig en ik laat het sowieso wel weten!

groetjes!

7. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    ik heb er ook 6x over moeten doen om te slagen, de 6e keer geslaagt! en dat nogwel op 1 april hihi, had een staatsexamen (heet dat nog zo) en die man heeft zo op me in gepraat dat ik me relaxte en toen is het gelukt. succes!

8. Laan87

Laan87 Lid

14 sep 2008
    79
    0
    0
    groningen
    Ja klopt het heet nog steeds zo ze noemen het ook wel bnor. Dit word de 2de keer dat ik voor staatsexamen moet. En bij de eerste keer moet ik zeggen dat het hele staatsexamen niks heeft geholpen en hij stelde me helemaal niet op mn gemak. Hij deed zn verhaaltje en zn ding en toen kon ik rijden net als een gewoon examen dus. Hoop dat het deze keer anders gaat!

9. Niet meer actief

het is wat he meid... weet je al hoelaat of nog niet? want mischien kan ik je wel brengen hoor en dan zorg ik er wel even voor dat ie jou laat slagen hahaha nee maar komt goed meid.. je kan goed rijden en je moet er niet zo'n druk op leggen! niet het gevoel hebben dat het MOET. Je doet je best en meer kan je niet doen en als je dan alsnog zakt.. heel jammer maar dan op naar de volgende keer!

10. Tinusje

Tinusje Bekend lid

Oh man.... ik heb er 4 keer over gedaan en de laatste keer ongeveer wakker gelegen vanaf het moment dat ik de datum wist. Ik ben dus niet echt een goede hulp voor je. Mijn geluk was dat ik de 4e keer een examinator had die me direct heel erg op mijn gemak stelde (die andere 3 waren echt draken die dachten dat ze wereldheersers waren, bah). De eerste de beste bocht ide ik moest maken (dus echt de bocht vanaf het CBR) zei hij rechts en ging ik van de zenuwen linksaf. Dacht dat ik het meteen verknald had. hij zei dat het niets uitmaakte, bleef heel vriendelijk en de zenuwen waren direct weg.

Mag je niet rijden bij rijkswaterstaat, zo is van de week mijn stiefbroertje ook geslaagd. Daar zorgen ze er eerst voor dat je een beetje op je gemak bent.

In ieder geval: toi toi toi!

11. Laan87

Laan87 Lid

14 sep 2008
    79
    0
    0
    groningen
    Hee lau,

ja 5 november mag ik om half 1.. Zou het echt super fijn vinden als je mee gaat. Maar denk dat ik van te voren nog even wil rijden dus brengen hoeft niet maar wou dan vragen of je mee wou in de les auto.. Hoop zo dat je kan!

@tinusje: Bedoel jij staatsexamen? dat heb ik al gehad dit word de tweede keer dat ik voor staatsexamen moet. Maar daar hebben ze de eerste keer niet echt gezorgd dat ik op mn gemak was, was net een gewoon examen helaas. Hoop dat het nu beter gaat!

groetjes!

12. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0
    ik ben afgereden via het bnor en volgens mij is dat staatsexamen

ik had toch zo'n lieve oude man, hij heeft een half uur mij op me gemak gestelt en toen ik aangaf dat de knoop in me maag weg was zei hij: nou zullen we nu dan maar gewoon gaan rijden...
    en ik maakt echt wel een slordig foutje maar daar telde ik kennelijk zwaarder aan dan de examinator zelf, na afloop zei de man doodleuk zo ga jij maar een tomtom vragen voor je verjaardag (1 nov)
    hij zei het overigens buiten al tegen me, de examinatoren van het cbr lieten me in spanning tot ik weer binnen aan het tafeltje zat

ik hoop alleen maar dat je ook zo'n lieve man/vrouw mag krijgen en nog maals succes

13. Laan87

Laan87 Lid

14 sep 2008
    79
    0
    0
    groningen
    Hee bellina,

Wat ontzettend lief van je! Ik hoop inderdaad ook dat ik zo'n iemand tref. Want er zitten toch een paar chagerijnen tussen haha. En hopen datik dan ook een tom tom voor mn verjaardag kan vragen ;)

xxjes!

14. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0
    we horen het 5 november :)

15. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Pffff hier nog een, ik mag as maandag. Als ik er nu alleen al aan denk
    ben ik al zenuwachtig. Zal zo blij zijn als ik hem heb ben dat lessen zooooo zat. Ben ook gewoon bang dat ik van de zenuwen ineens heel anders ga rijden.

16. wendyp

wendyp Niet meer actief

Veel succes.

Ja het is bij het BNOR, bureau nader onderzoek rijvaardigheid. Dat wordt ook wel het staatsexamen genoeg. (al word er veel meer gedaan, dan alleen dat)

Dit mag je pas de 5e keer doen.

@laan... heb je die pilletjes van de dokter al eens eerder gebruikt? Veel succes in ieder geval.

17. Niet meer actief

baal baal baal..

ik heb cursus en zover ik gezien heb begint dat om half 1 maar ga kijken of ik mischien wat kan schuiven dus dat hoor je nog

18. Laan87

Laan87 Lid

14 sep 2008
    79
    0
    0
    groningen
    Hee snoopy,

Heel veel succes dan maandag! Is het je eerste keer? Ik ging wel anders rijden door de zenuwen. waar mikki77 heeft hier een site op gezet waar heel veel tips op staan moet je eenmalig 1,30 betalen en heb je heel veel tips. Heb het vanavond even door gelezen maar staan handige tips bij. Het heeft mij wel wat zekerder gemaakt. En ik hoor het wel hoe het maandag is gegaan!

xxjes

19. Laan87

Laan87 Lid

14 sep 2008
    79
    0
    0
    groningen
    hee wendy,

Ja heb die betablokkers wel keer eerder gehad maar had toen niet echt het idee dat het heeft geholpen. Maar probeer het gewoon nog een keer. Die oxsepam heb ik vorige week al getest en je word er aardig duf van dus niet zo verstandig om die te gaan innemen als ik moet afrijden haha

@ lauraatje: :( Nou ja als het niet anders kan dan is het niet anders, maar als ik hem dan heb dan bel ik je en ik kom ik met jou een gebakje eten ;)

20. wendyp

wendyp Niet meer actief

@laan... okidoki... Dat wilde ik anders even aangeven, even van tevoren testen. Heb leerlingen gehad, die zaten te stuiteren in de lesauto.

In ieder geval veel succes over 2 weken!

Deel Deze Pagina