Baby 7,5mnd huilt veel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ammie1984, 18 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    778
    68
    28
    Hallo,

Mijn dochtertje van 7,5 maand is in het begin een huilbaby geweest. Dit heeft geduurd totdat ze een maand of drie was, daarna ging het langzaam aan steeds beter.
    Echter is het sinds dat ze 6,5 maand is weer minder geworden en ik weet niet wat het is, maar niks is echt goed. Ze kan zich nog geen drie minuten alleen vermaken en zodra ik haar neer leg in de box of op het kleed begint ze al te huilen. Ze kan van rug naar buik draaien, maar op dr buik vind ze het nog niet zo heel leuk.. Het is haar een paar keer gelukt om terug te draaien, maar soms ligt haar arm nog verkeerd, waardoor het niet lukt.
    Misschien is het deels frustratie, dat ze meer wil dan dat ze kan, maar mij werkt het de laatste week behoorlijk op m'n zenuwen. Het enige wat gelukkig nog wel goed gaat is het slapen overdag en s avonds. En ik vind het heel erg om te zeggen, maar ik ben blij als ze weer op bed ligt en zie er tegenop als ze weer wakker is...
    Ik weet ook niet wat ik moet doen.. Afwachten tot het weer beter gaat; is dit een fase?
    Het is echt niet zo dat ik haar geen aandacht wil geven en natuurlijk doe ik dat ook; maar er loopt nog een dochter rond van 2,5 die ook haar aandacht wil en verdient; maar zodra ik me met iets anders bezig ga houden dan laat ze flink van zich horen.. En ook als ik met haar bezig ben is het niet altijd goed..
    Het huilen werkt me in ieder geval flink op mn zenuwen en ben bang dst we straks weer in dezelfde situatie belanden als waarin we zijn begonnen..

2. leliee

leliee Lid

25 jul 2011
    6
    0
    1
    NULL
    NULL
    Bij ons was absoluut een fase, die bijna 2 maanden geduurd heeft. Dochter is volgende week 8 maanden en sinds een paar dagen heb ik een ander kind! Ik kan weer even weglopen naar de keuken of naar boven zonder dat ze gelijk begint te huilen. Wat ik hier altijd doe is, ik zet haar in de box met een voedingskussen om haar heen zodat ze zelf veilig kan zitten. Zo kijkt ze net over de box heen en kan ze alles in de gaten houden. Sterkte, want het is heel vermoeiend!

3. Leonora86

Leonora86 Actief lid

29 jan 2014
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook zo'n moeilijke fase tussen de 6 en 8 maanden, maar mijn zoontje had toen tegelijkertijd last van zijn reflux. De medicatie die hij kreeg voldeed niet meer. Ook verkouden en ziekjes geweest toen. Zou goed kunnen dat het bij jouw dochtertje een fase is die idd weer over is zodra ze meer kan. Ik weet niet f je dat al doet maar een draagdoek kan erg handig zijn zeker in combinatie met je oudere kindje. Ik ben er niet dol op maar heb mijn zoontje in die lastige fase ook zo nu en dan voor mijn laptop gezet met filmpjes/liedjes op youtube van Woezel en Pip, lees mee met Nijntje etc. Dan was hij soms even 5/10 stil ipv jengelen en had ik even mijn handen vrij. Sterkte!!!

4. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    778
    68
    28
    Hallo dames, bedankt voor jullie reactie.
    Vermoeiend dat is het zeker.. Ik hoop dan ook echt dat het een fase is die snel voorbij is :)
    Ik heb haar net even op haar buik gelegd met wat speeltjes in haar buurt. Zodra ze er niet meer bij kan, is het brullen geblazen. Ook als het haar niet lukt om terug te komen naar haar rug.
    Nu ligt ze alweer even een tijdje in de box te spelen en heb ik even de vaatwasser uit kunnen ruimen 😉
    Ik denk dus echt jengelen/huilen uit frustratie dat het allemaal niet gaat zoals zij het wil..

Deel Deze Pagina