Tips voor de overgang van ledikant naar groot bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door onzewonders, 17 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Nu de tweede op komst is zal onze zoon een ander bed krijgen. We hebben nu een bed van 90x200 gekocht. We gaan 4 weken voor de uitgerekende datum verhuizen en vanaf dan zal hij in zijn nieuwe bed slapen. We zetten het bed aan 1 kant tegen de muur, aan de andere kant denken we aan een matras er naast of een plank tussen het bed steken zodat hij niet vallen kan.

Wie heeft er tips om dit goed te laten verlopen en vooral om te voorkomen dat hij uit bed valt?

2. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Een uitvalhekje? Volgens mij werkt dat goed.

3. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Idd, hekje ervoor. Maar ik weet niet of die ook op een 200X90cm kan? Anders een matras op de grond. Mochten ze vallen, vallen ze niet zo heel hard.

4. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Wij hebben idd een hekje gekocht, past ook op een bed van 90x200. Aan één kant heeft ze ongeveer 30 cm over en die gebruikt ze om uit bed te gaan.
    Ben erg tevreden over het hekje!

5. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    Wij hebben er een tijdje een matras naast gelegd op de grond maar vielen eigenlijk niet uit bed, matras weggehaald na een paar weken.
    Slapen hier trouwens ook beter in een groot bed!

6. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ons meisje was wel iets ouder zeg ik er even bij maar wij hebben alleen een aantal dagen een matras naast het bed gehad. Ze is er toen nooit uit gevallen. Maanden later is ze een keer uit bed gevallen maar goed, dat was toevallig een keer. Niets aan over gehouden, ze zat alleen een beetje geschrokken slaapdronken voor zich uit te staren... Whahaha

7. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Wij willen dit ook na de verhuizing. Alleen laten we haar nog een tijdje in ledikant slapen tot ze aan het huis gewend is.

Het nieuwe bed heeft 3 hoge randen en 1 klein opstaand randje. Ik vraag mij ook af of dit genoeg zal zijn. We leggen toch maar een matras ervoor neer... overdag kunnen we het matras onder het bed schuiven.

Ik zit eigenlijk met nog een probleem... de dame slaapt in een slaapzak en ze lig kris kras door het bed. Dan boven, dan onder, dan ondersteboven enz.
    Hoe leer je een kind onder een dekbed slapen? Ik ben bang dat ze eronder in komt.... Of kan dat ook nog als ze wat groter is? Of is het dan juist lastiger. De slaapzak die ik nu heb is er één t/m 4 jaar namelijk.... maar aan de andere kant is het ook fijn als ze uit bed kan, maar dan niet valt over die slaapzak.

8. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Vind het eerlijk gezegt wel heel vroeg om een kindje van 1 jaar en 1 maand al over te plaatsen naar een gewoon bed.

9. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63

precies mijn gedachten. hier een meisje wat 22 maanden is als haar broertje/zusje komt, maar voor de baby kopen we een mooi ledikant erbij. ik ga haar echt niet voor dat ze fatsoenlijk de trap af kan lopen in een groot bed leggen. traphekje hebben we, maar die maakt herrie met het open/dicht doen..daar word ze wakker van, en dat is niet handig.

10. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Hier is ze met 17 maanden over gegaan naar een groter bed.
    Het ene kindje is het andere kindje niet.

Mijn dochter begon uit bed te klimmen dus dit leek ons veiliger.
    Niet echt tips het ging hier meteen goed en ze slaapt er heerlijk in, zelfs nog beter geregeld moeten we haar om 10u wakker maken haha

Ze is er nog geen 1 keer uit gevallen en ze blijft ook netjes in bed wachten tot we haar komen halen.
    Ze roept dan: mama klaar, uit !
    Ze heeft twee knuffels in bed en daar zit ze dan vaak mee te spelen.

Wat voor bedje wil je kopen?
    Wij hebben het meegroei bedje van IKEAdaar zit ook een soort rand bij

11. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Voor een kindje van 13 maanden vind ij het wel erg vroeg voor een groot bed.... Maar goed, dat is je vraag niet.

Hier werken we ook met een 'uitval-hekje'. Werkt prima. Aan het voeteneinde is een stukje open, zodat hij zelf zijn bed in en uit kan komen. Doet hij alleen nooit, roept ons en wacht zittend in bed. Hoe het zal gaan met een kindje van 13 maanden weet ik niet. Die kunnen over het hekje heen willen klimmen, maar zijn daar nog te klein voor. Het is echt bedoeld om te voorkomen dat een kindje uit bed valt tijdens de slaap en niet om ervoor te zorgen dat een kindje niet uit bed gaat klimmen. Zou er in dat geval alsnog een matras naast leggen.

Ben heel benieuwd hoe het zal gaan!

Het slapen ging in het grote bed direct prima, geen problemen mee gehad.

12. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Het is nu ook nog niet het geval maar pas in september. Snap je gedachte wel

13. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    We gaan een bedhekje aanschaffen. Bedankt voor jullie reacties!

14. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ging dochter met 15 mnd over op het ledikantje met 1 zijkant er uit, en is ze nu (27 mnd) net over naar een bed van 90x200 met eenvoudig uitvalrekje van Ikea. In beide gevallen was het een kwestie van gewoon doen, geen big deal van maken. Toen het ledikantje aan een kan open was, ging ze wel soms wat rommelen op haar kamer, maar verder geen drama's ofzo. Overgang van ledikant naar groot bed (en grotere kamer) was geen enkel probleem; gewoon op een avond haar in het nieuwe bed gestopt ipv in het oude.

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik moet er hier nog niet aan denken dat ze overgaat. Hopelijk slaapt ze nog minimaal een half jaar in haar ledikantje.

16. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn met 2 jaar op een groot lekant overgegaan. Aangezien het bed alleen met het hoofdeinde tegen de muur kan staan hebben we 2 hekjes van de baby dump aan weerszijde geplaatst.
    Ik vond vanaf zn 2e jaar vroeg zat om over te gaan naar een groot ledikant.
    Voor die tijd vond ik het echt veels te vroeg, hij kon pas vanaf 1,5 los lopen en moet er niet aan denken als mn zoontje op zn bed gaat staan en dan over het hekje heen klapt omdat hij nog niet los kon staan.
    Dus al loopt het kindje nog niet goed los, zou ik het niet doen. Ook met een hekje kan het gevaarlijke situaties met zich mee brengen.

Deel Deze Pagina