Kindjes uit groep 1; wanneer hele dagen naar school?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door natjes, 11 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natjes

natjes Niet meer actief

Even een vraag, hoe snel gingen jullie kindjes voor het eerst alle/hele dagen naar school toe?

Zoontje was vier geworden en toe gelijk naar school, maar vijf dat redt hij echt nog niet, dus hou ik hem een dag per week thuis.

Hoe is dit bij jullie gegaan?

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier meteen hele dagen. Lisa heeft ook nog 2 ochtenden van tevoren geoefend. De eerste dag hoefden ze niet te overblijven en niet naar de bso, daarna wel gewoon elke keer (2 keer bso en 2 keer overblijven).
    Ik weet niet of het er echt mee te maken heeft, maar hier sliepen ze voordat ze 3 werden al niet meer overdag.

3. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    447
    83
    Limburg
    Hier ook gelijk hele dagen naar school. Gaat eigenlijk heel goed. Helemaal in begin sliep ze toen de woensdag en vrijdagmiddag wel nog op de bank.

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier bleef hij 1 middag in de week "extra" thuis en dat was op de dinsdag. Hij ging dus maandag en donderdag de hele dag en dinsdag, woensdag en vrijdag de ochtend. Dit ging zo vanaf dat hij begon begin april tot de zomervakantie. Na de zomervakantie draaide hij normaal mee

5. tuc

tuc Niet meer actief

Onze dochter is vorig jaar na de herfstvakantie in groep 1 gestart...tot aan de kerstvakantie is zij alleen de ochtenden gegaan en ma middag. Na de vakantie is daar de di middag bijgekomen en nog weken later de do middag. En op woensdag, vrijdag en 1 dag in het weekend sliep ze nog 2-3 uur.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    In september gestart en na 2 weken hebben we besloten haar donderdagmiddag naar huis te halen. Vooral omdat ze ontzettend huilerig en vervelend was.
    Dus 1 halve dag minder, na de herfstvakantie fulltime.

Ze was overigens in juli ook al met zwemles begonnen, dus zonder de zwemles, had ze het mogelijk precies gered.

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    De eerste week had ik vrij genomen van mn werk zodat hij ook niet nog eens naar de bso moest.
    Hier heeft hij de woensdag sowieso vrij tot groep3 dus dat is wel lekker een break in de week en toen hij met groep 1 begon ( de 0 groep) hoefde hij ook alleen de vrijdagochtend naar school. Ik heb hem dus nooit thuis gehouden, al heeft hij wel een week of 6 last gehad van vermoeidheid en een kort lontje , savonds. Hij lag er die eerste tijd soms al rond 18:30 uur in.

8. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Hier ook meteen volle dagen, maar groep 1 hoeft hier op vrijdag niet naar school en op woensdag een halve dag. Dat scheelt best veel. Kon ook wel merken dat ze best moe was op vrijdag.

9. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Mijn zoon begon in groep 0. Dat was alleen de ochtend.
    Nu in groep 1 is hij op woensdag vrij en dat is perfect. Op vrijdag een halve dag echt heel goed vol te houden voor de kleuters.

10. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Hier houden we hem ook 1 dag in de week thuis. Als ik merk dat hij erdoorheen zit laat ik hem ook thuis. Maar dat is nog niet voorgekomen. Hij blijft hele dagen.

11. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    #11 Arevinol, 11 apr 2014
    Laatst bewerkt: 11 apr 2014
    Direct alle dagen (plus overblijven). Eerste week was ze misschien een tikkie moe van de indrukken, maar verder ging het prima.
    Nu is zij sowieso niet snel moe (vanaf 1,5 al geregeld geen middagslaapje meer, met 2 jaar nooit meer), dus dat scheelt wel.

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dochter is met ruim 3,5 jaar naar de basisschool gegaan en gaat tot haar 4e verjaardag 3 dagen (ma, di en do). Daarna gaat ze 4,5 dag (woensdagmiddag is geen school). Dit gaat prima. Bij beide kinderen (zoon zit in groep 2) houden we de optie open om ze een keertje thuis te houden als het nodig blijkt. Vooralsnog is dat eigenlijk niet voorgekomen.

Twee dagen BSO en alle dagen overblijven.

13. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Hier meteen alle dagen en dat ging prima. Onze jongste was op vrijdag soms wel moe en hield ik dan soms smiddags thuis. Maar dit is maar een aantal keer voorgekomen omdat we toch naar school moesten voor haar zus en ze dan toch ook graag wilde blijven.

Ze zit inmiddels in groep 2 en is nog steeds moe aan het eind van de week. Maar ze is een erg jonge kleuter (wordt in november 6).

14. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier hetzelfde, ideaal voor de kleintjes vind ik!

15. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    eerst 3 dagen wennen, dan 2 dagen vrij, daarna gelijk elke dag. de juf vertelde dat het goed ging en thuis eerste 2 dagen erg overstuur na school door vermoeidheid. 1 uur zeurend huilend etc. na dus die huil uur weer helemaal top energie. na dus 2 dagen ging het goed.
    alle kinderen die na mijn zoon begonnen zijn kwamen ook gelijk elke dag, de hele dag. van 8 tot 14:30uur.

eerder naar bed gaan was ook bij eerste 2 dagen(19uur).daarna weer gewoon tussen 19:30-20:00uur slaapt hij.

woensdag alleen ochtend.tot 12uur.

16. adi

adi Niet meer actief

Meteen. Kinderen die meteen na zomervakantie starten hebben geen wendagen.

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Mijn dochter heeft 1 wenochtend gehad, daarna ging ze hele dagen. Van de juf moest ik het zelf maar zien hoe het ging, als het teveel voor haar was, kon ik haar 's middags thuis houden zonder dat ik dat hoefde te melden.
    Mijn zoontje heeft een week of 4 voor zijn verjaardag (die net voor de zomervakantie was) 2 x in de week een ochtend meegelopen. Hij vond het verschrikkelijk, was enorm dwars en moe, dus ik was nogal bang dat dat na de zomervakantie net zo doorging, maar hij wou meteen hele dagen, vond het leuk en ik heb hem maar 1 keer een middagje ofzo thuis gehouden, omdat hij erg moe was.

18. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    Dochter is 1 week voor ze 4 werd al een aantal dagen gaan wennen( maandag van 8.30 tot 14.45 woensdag van 8.30 tot 12.30 en vrijdag van 8.30 tot 12.00 Zo konden wij en juf zien of ze het aan kon( ze heeft een hartafwijking ) ze hebben continuerooster.

Toen ze 4 werd is ze direct hele dagen naar school gegaan en ook alle dagen. Ze is nu 3 weken bezig en het gaat heel goed. Als blijkt dat ze het toch niet trekt hou ik haar gewoon een dag thuis maar tot nu toe nog niet nodig geweest.

19. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Meteen hele dagen, en na de eerste maand ook drie dagen bso.
    Hij was doodmoe aan het einde van de week, en we hebben hem een aantal keer op vrijdag thuis gehouden. Maar als je beiden werkt dan heb je weinig opties.

20. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.306
    17.208
    113
    onze school heeft een voorschool voor 3jarige kindjes, dat is 2 ochtenden. Daarna stroomde hij in in groep 0, dat is ma/di/do hele dag, wo vrij en vr alleen de ochtend. Ging goed die overgang, al is het voor ons toch anders omdat we varen en ik hoofdzakelijk zelf les geef en hij maar af en toe naar een echte school gaat (voorschool mocht hij alle 4 de ochtenden komen ivm het varen)

Deel Deze Pagina