Ik kwam er achter dat mijn beide kinderen voetwratten hebben. Hoe kan ik dit het beste behandelen? Kan ik het zelf doen en welke middeltje kan ik hier voor gebruiken?
toevallig hier vandaag met dochter naar de huisarts voor een wratje onder de teen. ik had gister gebeld en gevraagd aan de assistente wat ik het beste kan doen. zelf aanstippen of bij de huisarts. ze zei dat die middeltjes vaak niet genoeg helpen en ergens denk ik wel dat dat zo is. als ik ze vroeger had was mijn moeder ook weken met die formule w bezig en uiteindelijk nog bij de dokter aanstippen. was ik er zovanaf.
Hier ook net klaar met het behandelen van de voetwratjes. Mijn dochter had er denk ik wel een stuk of 12 totaal Huisarts gegaan en inderdaad een zalfje meekregen. Advies was om na drie á vier weken weer terug te komen om de resterende te laten verwijderen. Hoeft gelukkig niet, ze zijn allemaal zo goed als weg! Even snel off topic: Henkie, hoe is het met je plekje? Al iets gehoord?
Ik zelf had ze vroeger op mijn hand en het deed verschrikkelijk pijn om ze te verwijderen bij de Huisarts. Dus vraag ik mij af deed het niet zeer het verwijderen van de wratjes? Daarom wil ik eerst zelf proberen zeg maar
Aanstippen duurt langer, maar je voelt er niets van. Als je ze laat wegvriezen of -branden zijn ze vaak ook in no time weer terug.
Even een tijdje ochtendurine van de kids zelf eroverheen en even laten intrekken. Zo waren wij er hier altijd zo vanaf!
Aanstippen laten met stikstof. Veel huisartsen hebben ook een pijnloze tinctuur die er op gedaan kan worden. Zelf heb ik alleen ervaring met stikstof. Als je goed aanstipt, valt de pijn heel erg mee!
Aanstippen zou ik bij die kids niet doen. Hier heel hardnekkige voetwratjes gehad en na het aanstippen kreeg ik altijd een grote bloedblaar en daarna kwamen ze gewoon weer terug. Een ui erop schijnt ook te helpen.
Dames bedankt voor de tips, Gister bij de HA geweest en gevraagd wat ik er aan kan doen, ze zei van bij de apotheek kan je er spul voor halen. Ik stip het liever niet aan en vooral niet bij hele jonge kinderen.