Virus? Alleen 's middags maar al 4 dagen koorts....

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Charlie007, 27 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hoi meiden,

Wie heeft hier ervaring mee? Ons zoontje kwam dinsdagmiddag terug van psz met opeens 39.2 graden koorts. Ik dacht: dat kan dus lekker laten slapen en drinken. Later in de middag een koortsstuip (heeft hij vaker) en nagekeken door de huisarts. Geen symptomen, alles beluisterd.

Volgende ochtend was de koorts weer gezakt naar 37.4 zoiets, maar in de middag liep het weer op, 's avonds 39.5. Verder is hij wel vrolijk.

Gistermiddag dag 3, hetzelfde. 's Ochtends geen koorts en 's middags vanaf 12:00 uur loopt het binnen een uur op naar 38,6 en dan naar 39.5 zoiets.

Vanochtend dag 4, kwam hij vrolijk uit bed met 37.2, nog even gewandeld met 37,6 en om half 1 ging hij naar bed met 38,6....jeemig. De huisarts gebeld en ze zegt dat ze niets kunnen doen omdat hij geen symptomen heeft. Mijn omgeving zegt echter dat een virus niet langer dan 3 dagen duurt.

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat moeten we nu? paracetamol geven de hele tijd? afwachten?

Ik vind het maar een raadsel en maak me ook wel zorgen.

Groetjes, Charlie

2. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Gister zijn we naar de ha geweest, dochter had al 4 dagen koorts en kwam met paracetamol niet onder de 38,5. De 5e dag lukte het met paracetamol wel tot 38 te brengen. Omdat er al iets van verbetering in zit gaat de ha toch uit van een virus. Hij zei juist dat een virus wel echt lang kan duren (dus niet maar 3 dagen), maar er moet wel iets van verbetering te zien zijn na een af of 5 /6 zei hij...

Maar als je het niet vertrouwd in je toch gewoon bellen.

3. Charlie007

Oh fijn bedankt voor je reactie. Daar heb ik wat aan. Ik krijg het met paracetamol ook niet lager dan 38.5 momenteel, maar dan voelt hij zich wel beter en wil dan ook eten. Morgen is bij ons dag 5 dus wie weet gaat het zondag eindelijk beter. Zonde van het mooie weer dit ;).

Groetjes Charlie

4. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Chloe had 2 weken geleden hetzelfde maar ze oogde ook echt wel ziek!
    Op een gegeven moment kreeg ik de koorts niet meer naar beneden met pm en na 7 dagen maar weer boor de 2de keer naar de huisarts en toen heeft ze antibiotica gekregen, oor en keelontsteking!

5. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Die ontstekingen kunnen dus ook viraal zijn, de ha legde mij het heel geduldig uit (was een vervanger die veel fijner en geduldiger was dan eigen ha). Bij Quincy is het ook een keelontsteking, met dat het op haar stembanden zit en de bovenste luchtwegen. Ze is ook wel echt ziek (en voelt zichzelf heel zielig ;)) Ze zijn niet zo snel met antibiotica. Maar 7 dagen ia natuurlijk wel lang.

Ts, heeft je kindje helemaal nergens last van behalve de koorts 's middags?

6. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Dat je kindje vooral 's middags koorts heeft is heel gewoon. Het loopt gedurende de dag op.
    Beterschap.

7. Charlie007

Hoi,

Nou hij lijkt nergens last van te hebben en ik heb het hem ook gevraagd: heb je ergens pijn. Maar hij zegt nee.

Maar, als hij in bed ligt klinkt hij lichtelijk verkouden en ademt een beetje zwaar en snurkerig. En twee avonden geleden was hij aan het slikken en doen dus ik dacht: misschien is het keelontsteking.....want in zijn keel heeft de dr. niet gekeken namelijk. Alleen geluisterd naar zijn longen en in z'n oren gekeken.

Dus keelontsteking zou nog kunnen. En ik dacht zelf aan de 6de ziekte. 3 of 4 dagen koorts en dan vlekjes maar dan had de koorts vandaag moeten zakken...

Mmm....moeilijk. Als het zondag nog zo is dan laat ik hem onderzoeken. Met para is hij heel vrolijk maar heeft van die enorm lodderige ogen met kleine pupillen. Ben wel blij dat hij tenminste iets wil eten en veel drinkt overdag. Want ze krijgen wel snel een droge schuurpapier huid van die koorts zeg!

Charlie

8. Charlie007

Ja Bonnie dat is ook wel zo natuurlijk met koorts. Alleen wel vreemd dat het zooooo snel oploopt. Echt binnen korte tijd naar 39 nog wat.

9. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ja, hier kan dat ook wel ooit zo snel gaan, maar dan heeft ze 's ochtends al iets van 38. Misschien heeft dat ook te maken met het feit dat hij gevoelig is voor koortsstuipen? Loopt het bij hem sneller op. Fijn dat hij wel alert en vrolijk is. Hopelijk gaat het morgen al weer beter.

10. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Chloe kreeg na dag 4 ook ineens allemaal rode vlekjes alleen op romp en rug echt heel klein en veel, volgens de huisarts was dit de opbouw van weerstand wat zich op verschillende manieren kan uiten en prompt kreeg E er savonds oorontsteking bij!

11. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hoi Charlie, hoe gaat het nu? Sneu die koorts :(.

12. Charlie007

Hoi,

Het gaat beter hier. Gistermiddag nog koorts en toen ik hem 's avonds in bed meette had hij 37.7 dus een goed teken. Vanochtend had hij meer energie en was weer lekker ondeugend en na zijn slaapje nog steeds koortsvrij...ik ben helemaal opgelucht. We doen nog een paar dagen rustig aan...en hopelijk blijft het zo..

Jij dan Meijke? Ik zie een spannende banner??

Charlie

13. Meijke

Meijke Niet meer actief

Gelukkig maar!

Ik verwacht mijn menstruatie elk moment, beetje langere cyclus deze maand. Dus de banner lijkt spannender dan dat ie is. Maar we gaan er wel weer voor, leuk!

Deel Deze Pagina