Hoe laten wennen aan ergens anders laten slapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vruchtje24, 14 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi allemaal,

Ons zoontje is op 1 keer na nog nooit uit logeren geweest omdat het eigenlijk nog niet echt nodig was. Nu willen we toch een keer proberen dat hij ergens anders gaat slapen zowel een nachtje als overdag als we bv op visite zijn bij opa en oma. Ik heb het wel overdag geprobeerd bij opa en oma thuis (mijn ouders) maar zodra ik hem daar dan in bed deed was het krijsen en helemaal overstuur. Misschien niet moe genoeg, dat weet ik niet zeker. Ook is hij niet echt gewend daar veel te zijn want zowat zijn 1e levensjaar heeft mijn moeder in ziekenhuis gelegen en revalidatiecentrum dus kwamen daar niet vaak. Ze past wel op, maar dan bij ons thuis! Dus hij komt daar denk ik 1 keer per week en dan al helemaal niet boven.

Hebben jullie tips? Moeten we er gewoon een keer doorheen? In juli wordt hier ook een dakopbouw geplaatst en zal het overdag misschien veel herrie zijn. Kortom weer een reden dat het handig zou zijn als hij ook eens ergens anders wil slapen. Alle tips zijn welkom!

bedankt alvast.

gr vruchtje

2. adi

adi Niet meer actief

hhmm.. lastig inderdaad. Hij zit nu in een leeftijd dat ie goed besft dat ie ergens anders is als thuis. Heeft ie ook nog nooit bij een gastouder of KDV geslapen?

Dan zou ik het even heel langzaam introduceren. Misschien een plekje creëren voor hem, een campingbedje neerzetten met zijn eigen beddengoed en slaapknuffel. Of evt dat jij een keer zelf blijft slapen samen met hem, en dat jullie dan samen in een logeerbed gaan liggen. Dan heeft ie wel bij oma geslapen, maar ook wel bij mama. Dat is veel vertrouwder.

Of dat je hem daar wat vaker voor een paar uurtjes achterlaat met oma, zonder slaapgedoe. Dat ie went aan die andere omgeving en kan oma hem lekker verwennen daar. Dat ie zeg maar een positieve ervaring heeft met het 'naar oma gaan'.

Heel veel succes en ik zou het idd wel een keer gaan opbouwen, je weet nooit wat er gebeurt en je zoontje dan noodgedwongen ergens anders moet slapen (bijv bij verbouwing of zo). Beter dat ie dat al enigszins gewend is.

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi adi bedankt voor je antwoord. Toen hij 9 maanden was heeft hij 1 keer bij opa en oma geslapen. Na even huilen ging dat goed alleen werd hij helemaal overstuur wakker en was niet meer te troosten. Zijn hem toen op gaan halen om 7 uur. Verder heeft hij nog nooit ergens anders geslapen dan thuis. Hij gaat niet naar kdv en ook niet naar een gastouder. Oma past 2 dagen per week op en dan hier bij ons thuis. Dus misschien toch daarheen brengen. Misschien ook wel goed en leuk voor hem dat hij in andere omgeving is dan thuis.

De dingen die jij op schrijft had ik ook al een beetje in gedachten. Moeten het inderdaad wel langzaamaan gaan proberen. Lastig hoor!

4. moeke31

moeke31 Niet meer actief

wij nemen ook zijn beddegoed, slaapzakje, knuffel en muziekje mee als hij gaat logeren. Mijn schoonouders hebben gelukkig ook een ledikantje gekocht, dus hetzelfde bed als thuis. Maar misschien gaat het wel goed omdat mijn zoontje nog geen 5 maanden is. Hij gaat geregeld logeren.
    Misschien een keer samen met hem bij oma gaan logeren zodat jij hem kunt troosten als hij wakker wordt?

Succes

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Ik zou hem eerst eens overdag daar laten slapen, terwijl jij er gewoon ook bent. Het ritueel hetzelfde houden als thuis en wat vertrouwde dingen meenemen, zoals zijn knuffelbeest.
    Pas als dat goed gaat, zou ik hem echt een nacht laten logeren.

6. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik heb er geen probleem van gemaakt en mijn kleine ook niet!
    Wel heeft ze haar vaste knuffeltje en speentje mee naar bed.
    Mijn tip is dus gewoon even uit proberen, het hoeft helemaal geen probleem te zijn!

7. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Onze dochter heeft 2 weken geleden voor het 1e een middag slaapje gedaan bij mijn ouders ... hiervoor wilde ze het ook echt niet ze werd dan ook helemaal overstuur .... En haalde wij haar er dan ook gewoon uit 't ledikantje Ik zou gewoon niet dwingen soms even proberen wil hij niet dan niet ...... Ooit komt 't wel ....

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Dit klinkt in ieder geval hoopvol. Ga het inderdaad zeker niet forceren en ga ik proberen iets meer tijd te maken om daar te zijn met hem.

9. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Bij de oppas sliep hij ook tot hij ongeveer een maand of 11 was. Daarna niet meer. Maar nu wil hij inderdaad ook nergens anders meer slapen dan thuis. En als hij al in slaap valt wordt hij huilend toch weer wakker. Hij is inmiddels 1 jaar en 3 maanden.

10. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    ooh ja heel bekend,, ben sinds 9 mei verhuisd en Liam slaapt nog niet steeds niet goed. Hij word midden in de nacht krijzend wakker en wil alleen bij mama verder slapen.. komt vanzelf wel.. normaal ben ik geen voorstander van bij mama slapen maar ja een kind dat in paniek is laten huilen al helemaal niet natuurlijk..
    het is gewoon een kwestie van wennen :) komt vanzelf wel..

succes!

Liefsz

Deel Deze Pagina