Vanaf wanneer in kinderstoel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 1981Mama, 11 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Hello ladies,

Mijn mannetje is inmiddels 6 maanden oud en ik geef hem groente/fruit op mijn schoot (benen op salontafel en dan leunt hij op mijn bovenbenen zeg maar).
    De wipper gaat niet meer, meneer komt met zo'n vaart naar voren dat hij met ding en al vooroverkukelt.

Hij wordt inmiddels te groot voor mijn lange benen, maar zelf rechtop gaan zitten lukt nog niet.

Kan ik hem toch al in de kinderstoel hijsen met tuigje en zitverkleiner? Of hoe doen jullie dat?

2. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    vanaf 6 maanden mogen ze al in de kinderstoel. en zeker voor een klein fruit- of groentehapje kan dat wel ondanks dat hij nog niet goed rechtop kan zitten. de verkleiner erin en goed op blijven letten maar goed je bent hem dan toch al aan het voeren.

3. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Ja hoor, ons meisje is bijna zeven maanden en zit al een tijdje in de kinderstoel hoor, vanaf een maand of vijf. Wel zorgen dat ze goed stabiel zitten, desnoods ondersteunen of een kussentje erin. Ik heb haar nu in de kinderstoel van Ikea zitten en daar heb je een opblaasbaar kussentje bij, daar zit ze mooi rechtop en stabiel in. Ik heb nog een andere opklapbare kinderstoel maar die is nog te groot, daarin gaat ze schuiven.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Als hij zelf niet goed kan zitten is een kinderstoel ook niet fijn. Ik heb ze niet langer in de kinderstoel gezet dan ze los kunnen zitten. Daarna gaan ze toch raar hangen en eet het ook niet fijn meer. Echt goed voor de rug is het ook niet.
    De jongste zat eerder dan hij at, dus daar was geen probleem. Maar de oudste kon vrij laat pas zelf zitten. Ik heb een poosje met kussens een hoekje in de bank gemaakt, daar kon hij half in hangen/zitten. Hij was behoorlijk hongerig, dus hij at dan lekker door, terwijl zijn rug nog veel ondersteuning kreeg.. Hij hield zelf zijn hoofd wel rechtop voor de hapjes, zo gretig was hij wel ;)

(eigenlijk is half liggen eten ook niet ideaal, maar dit gaf in ieder geval weinig belasting op zijn rug en hij hield zijn hoofd wel omhoog)

5. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Hij zwalkt nog een beetje van links naar rechts met zitten maar hij kan wel weer rechtop komen iig. Ik denk dat dit weekend ga proberen, ik moet wel een stoelverkleiner nog kopen, we hadden de stoel al voor ons leasekind.

Maar in het tuigje en goed ingestopt/gesteund kan het dus wel al? Zou een hoop bloemkool op de bank schelen hahaha

6. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Mijn zoontje kon pas laat (10,5 maand) zelfstandig zitten, dus in een stoel ging niet... dan ging ie er heel raar bij hangen ;). Wij hebben hem tot die tijd z'n hapjes gegeven in de kinderwagen. Ging prima :)

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Kind toch in wipper schuin op de bank tussen je benen wipper iets omhoog en dan eten geven.

Iets makkelijker dan kinderstoel en toch veilig tussen je benen. Met wipper dan kan hij ook geen kant op jij bent zijn veiligheidsgordel. Zet alles klaar en dan pas hij in de wipper. Ben je klaar hij uit de wipper en dan opruimen.

8. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Ons zoontje kan ook nog niet zelfstandig zitten. Maar we hebben hem sinds kort wel in de kinderstoel. Met zitverkleiner en we ondersteunen hem aan beide zijkanten met kussentjes. We Rapleyen dus hij moet wel rechtop zitten. Ik laat hem maximaal een kwartiertje erin zitten...

9. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier ging hij rond die leeftijd ook in de kinderstoel met het eten. Hij ging ook brood eten dus dat vond ik wel zo handig.
    Ik liet hem er niet langer in zitten dan nodig.
    Hij zat in de Ikea kinderstoel wel stukken beter dan in de houten kinderstoel van Prenatal, dan hing hij alle kanten op.

10. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Hier met 6 maanden:)

11. Veera

Veera Niet meer actief

Hier wipstoel tot 9 maanden maar dat was meer omdat onze kinderstoel niet echt beviel (hebben nu een nieuwe)
    Maar in principe kan het vanaf 6mnd

12. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Nou vanmiddag een stoelverkleiner gekocht, die in onze stoel past! Dit weekend proberen!!

Sorry voor al mijn vragen maar ik vroeg me opeens af of de box al naar beneden moet? (hij rolt heen en terug maar kruipt ook nog niet)

13. Veera

Veera Niet meer actief

Ik zou hem pas naar beneden doen op het eerste moment dat ie zich op wat voor manier dan ook omhoog krijgt. Dus gaan zitten, of op handen en knieën..
    Hier zat ze ineens op haar knieën en hing over haar ledikant, dat was t moment dat ie naar beneden ging.
    Maar altijd liever wat te vroeg dan te laat natuurlijk

Deel Deze Pagina