Vele kennen het wel , de autorit naar Frankrijk of welke andere vakantiebestemming. Hebben jullie tips voor de lange autorit met een peutertje van ruim 2 jaar? Hartelijk dank alvast
Ik heb een zo'n draagbaar auto dvd spelertje die ik met lange ritten gebruik voor mijn zoon,ideaal je hoort hem niet eens meer zodra dat ding aan gaat (ja de diego muziek of het geluid van de film dan wel he ). Verder heb ik toevallig van de week zo'n stoelorganizer gekocht die je dus aan de stoel vast kan maken en spulletjes in kan doen. Als ik straks bevallen ben (word vrijdag ingeleid dus zal er weinig van autorijden komen de komende tijd ;p ) mag onze dan oudste er verschillend speelgoed indoen zodat hij zelf erbij kan en zich dus kan vermaken als hij zich gaat vervelen in de auto (hij word 5 jaar maar of dat met 2 jaar al een succes is weet ik niet)
proberen snachts te rijden. Daniel valt dan altijd gelijk (weer) in slaap en je hoort hem uren niet Wij proberen vaak rond 4u weg te gaan dan. Daniel jas/sokken aan en binnen 3minuten slaapt hij weer. Tegen de tijd dat hij dan weer wakker word hebben we er al een heel stuk opzitten.
Dvd is inderdaad onmisbaar. Ik ga altijd bij haar achterin zitten, terwijl mijn man rijdt. Lekker gezellig spelen, boekjes lezen, zingen, spelletjes doen. En zo nu en dan een slaapje. Zo komen we de tijd wel door.
Idd s nachts gaan rijden. Dvd speler mee, verhaaltjes cd, plakstickers voor op het raam, zo'n magisch tekenbord, auto's, eventueel verpakt als kadootjes. Voetbal voor de tussen stop.
Wij hebben ook 2 jaar 's nachts gereden (was onze dochter een half en anderhalf jaar). Dit moet je wel kunnen. Wij wonen in het zuiden van Nederland, dus als we dan 's avonds vertrekken zijn we tegen de ochtend al bijna in Spanje. Afgelopen jaar moesten we bijna 1700 kilometer. We hebben alleen overdag gereden. De heenweg in 2x (met stop in Zuid-Frankrijk) en de terugweg in 1x ('s ochtends om half 9 vertrokken). Het enige wat onze dochter heeft is een dvd-speler en wat knuffels. Daar houdt ze het wel een aantal uur mee vol. Enne, neem wat te eten (snoepen) en drinken mee wat je kindje lekker vindt. Op zo'n reis mogen ze wel wat verwend worden vind ik. Oh ja, een voetbal (oid) voor de stops is inderdaad een goeie!
Muziek en luistercd's met verhaaltjes werken hier goed. Verder zingen/kletsen, benoemen wat je buiten ziet, knuffel/pop mee, genoeg eten/drinken. Ook nemen we uitgebreide tussenstops waarbij ze kan spelen.
Dvd's doen het hier altijd goed, al zetten wij vaak pas een filmpje op als we op een kleine 2 uur van de bestemming zijn. Dan begint het ztilzitten toch wel zijn tol te eisen. Tot die tijd zijn ze meestal wel te vermaken met andere dingen. Edit: En om niet knetter te worden van alweer hetzelfde melodietje (de dvd van the Little People vloog nog niet niet het raam uit!) koop je een koptelefoontje. Je weet wel, zo'n ouderwetse met van die schuimrubber oordingen. Werkte hier al heel goed toen Jelle 2 was. Kleine speeltje zijn ook altijd leuk. Vorig jaar hebben ze allebei een houten beestje gekregen waar je een veter doorheen kunt rijgen. (Een soort plat stuk hout met een olifant erop waar een paar gaten in geboord zijn) Voor nog geen 2 euro bij het kruidvat en ze zijn er echt uren mee zoet geweest! Ik koop altijd van die traktatie zakjes en daar doe ik dan een pakje drinken en een snoepje, koekje, fruit, krentebolletjes of een bifiworstje in. Om de zoveel tijd mogen ze dan een zakje uitzoeken en dat lekker op eten... Ook gegarandeerd een succes... (helemaal als er hèèèel toevallig ook nog een klein speeltje in zit... O ja, wat ook heel handig is: (vooral als ze wat eten en drinken in de auto) is zo'n dienblad met een kussen eronder. Kan precies op de stoel liggen en zo hebben ze een mooi tafelblad om op te spelen. Die plakstickers voor het raam blijven daar ook goed op liggen. Overigens bewaar ik de speeltjes die ik koop voor in de auto, ook ècht voor in de auto. Daar word dus de rest van de tijd niet mee gespeeld. Zo hou je het ook de volgende keer leuk...
dvd speler!! Echt ik was er van te voren geen grote fan van, maar wij zijn net 2 dagen onderweg geweest, en mijn hemel wat een uitvinding! Je krijgt er alleen wel een tv verslaafd kind voor terug Wij zijn normaal vrij streng wbt tv kijken, snoep eten en knuffel/speen gebruik, maar nu mocht het allemaal, en we hebben geen kind aan dr gehad! Snoepen, had ik allemaal van die hema snoepjes voor, (kleine doosjes met rozijntjes, rijstringetjes enz.) heb je nog het idee dat het niet super slecht is, en inderdaad met een tafeltje, kan ze lekker pielen, ideaal!!
hier rijden wij elke 2 maanden naar mijn ouders (ong. 3 uur rijden). tot nu toe hebben we het steeds gered zonder dvd speler. afkloppen! De laatste keer was met kerst. We vertrekken net voor zijn slaapje of zo en dan is hij een uurtje wakker en slaapt hij wat. hier had hij zijn voetbal mee en mocht hij in de pitstop even zelf 'autorijden'. ik had wel voor nood een zak met speelgoed mee. magisch tekenbord en zo. De tips van Bluesky vind ik zelf erg goed. Tim krijgt onderweg pakjes drinken en dingen die hij nooit krijgt. o ja, tijdens de pitstop ook even gaan rennen of zo, dan kunnen ze stoom afblazen
De dvd speler maar besteld gister Bij een rit van 3 uur red ze het ook wel zonder echt vermaak... dan hebben we wel een cd met kinderliedjes. Maar 13 uur is toch wel andere koek. Bedankt voor alle tips!