Baby, slaap ritme.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Brightness2013, 11 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Hoi meiden.

Ons meisje haar slaapritme veranderd continue.
    Op zich geen ramp, maar overdag slaapt ze vaak maar 45min en is dan weer klaar wakker. Soms vrolijk, soms na een half uur weer aan het jengelen uit moeheid.
    Zodra ze na 45 minuten wakker wordt ga ik naar haar toe, geef ik haar speentje, en heel soms (lees: 1 op de 10 keer) pik ze het en slaapt ze nog eventjes, maar vaak niet.

Vanuit mijn opleiding heb ik geleerd dat het normaal is dat baby's na 45 minuten even wakker worden, dit is een normale slaapcyclus, volwassen hebben dit ook om bijvoorbeeld te draaien.. maar ja wat te doen als ze niet meer verder slaapt maar hier eigenlijk wel behoefte aan heeft?
    Mijn collega gaf als tip (hielp bij haar zoontje) wat te drinken aanbieden voor ze gaat slapen Ben met water begonnen, wilde ze niet, daarna thee, ook niet..toen maar (met heeeeeeeel veel tegen zin) water met wat druppels diksap maar ook dit wilt ze niet. Dus ja, geen dorst i guess?

Het aller lastigste van alles vindt ik gewoon, dat wanneer ze na 45 minuten wakker is, ze tegen etenstijd zo moe is, dat ze na enkele slokken al in slaap val maar zodra ik de fles uit haar mond haal, vreselijk boos word. :) En dit gaat zo dan een half uur aan 1 stuk door.
    En nog even voor etenstijd op bed leggen werkt niet, dat pikt ze gewoonweg niet.

Tips?

(In de nacht slaapt ze overigens wel door! Van ongeveer 20.30u tot 6.30u.. heel soms 7.30u)

2. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Inbakeren al geprobeerd?

3. Username

Username Niet meer actief

Als haar dochter van december is, is inbakeren geen optie meer. Hier hielp accepteren. Dochter sliep steeds van die korte slaapjes. Inmiddels slaapt ze 2x 1,5-2uur per dag. Hoe meer wij daarin probeerden te regelen, hoe minder goed het lukte en hoe frustrerender het werd.
    Onze dochter deed meerdere korte slaapjes per dag ipv twee of drie langere. Het is zo. Kon haar niet dwingen om te slapen. Dus ging ze vlak voor het eten nog even slapen zodat ze niet te moe was om te eten.

4. Brightness2013

@ allebei;
    Wij hebben haar inderdaad altijd ingebakerd maar hier mee moesten wij vroegtijdig stoppen ivm dat onze dochter al ging draaien.. het is eigenlijk veranderd sinds de laatste fles eraf is (dit regelt ze allemaal zelf).

Eigenlijk accepteer ik het wel, maar ze is soms zo moe en dat vind ik weer zo zielig. Op het kinderdagverblijf ook, geven ze haar een uur eerder de fles. "ze zal wel honger hebben" nee ze is gewoon dood moe. Dat vindt ik lastig..

5. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Onze dochter heeft ook korte slaapjes van een half uur, soms langer. Daarna is ze klaar wakker en ligt ze te rollen in bed. Ik heb het ook geaccepteerd dus haal haar lekker uit bed. Snachts slaapt ze wel goed maar overdag heeft ze maar iets van 4 slaapjes van een half uur.

6. Brightness2013

Oke normaal dus. Haha, zo gek want voorheen sliep ze zooolang, echt vaak 2 a 2,5u achter elkaar. Dan was het Drinken, even spelen, slapen en begonnen we weer van vooraf aan.
    Begrijp me niet verkeerd, vindt dit veel fijner zo kunnen we nu (en straks helemaal) genieten van de dag samen..

7. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Onze dochter heeft dit van het begin al gehad. Maar jouw dochter sliep voorheen wel langer dus? Hoe lang is ze wakker tussen de slaapjes?

8. Brightness2013

Voorheen deden we haar ongeveer na 1,5 uur weer op bed leggen maar ik merk dat nu ze wat groter word ze wat langer op kan blijven dus het scheelt nog weleens maar ze red het nu ongeveer 2 tot 2,5uur.

Het is allemaal veranderd toen de laatste fles eraf ging..

9. Brightness2013

Twijfel ook aan mezelf. Kleed ik haar niet te koud in bed? word ze daarom misschien zo snel wakker..net maar een broekje aangedaan, kijken of dat scheelt..lastig.

10. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Ja vind ik ook moeilijk hoor. Maar je kan aan het nekje voelen of ze het te koud heeft ( of te warm). De laatste dagen heb ik haar ook weer een broekje of pyjama aangetrokken, het is nu wel weer wat frisser. Ligt ook aan de temperatuur op de kamer.

Je kan anders wat vaker een flesje dan aanbieden? Als het is gekomen sinds je de fles eraf hebt gehaald? Krijgt ze al al groente etc?

11. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Inbakeren hielp hier niet om langer te slapen. Is iets wat ze zelf moeten leren. Hier zet ik het slaapliedje weer aan als ik hoop dat ze nog verder slaapt. Ene keer werkt het (ze luistert en valt dan weer in slaap), de andere keer niet.

12. Brightness2013

Ja nekje is warm, handjes brrrr.
    Flesje pikt ze niet. Ze wordt erg boos, en drinkt gewoon niet. Groentes en fruit krijgt ze. Maar goed het gaat dus echt om over dag, en mij maakt het niet uit..maar vind het zo sneu als zij te moe is ofzo.. Vandaag gaat het wel goed, korte slaapjes gedaan maar vrolijk!

13. Brightness2013

Ja inderdaad, het is ook normaal dat ze na ongeveer 45min wakker worden..maar meeste baby's vallen terug in slaap. Hier niet dus :)

14. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Toevallig ging ze gistermiddag 2,5 uur slapen. Maar in de avond was ze wel een tijdje wakker...
    Op de crèche heeft ze trouwens wel langere slaapjes.

15. Brightness2013

Inmiddels gaat het weer beter, vanmorgen uurtje geslapen, vanmiddag 2,5uur. Gek he..maar heb haar iets warmer aangekleed nu. Of dat het dan geweest is? Hoop het niet, anders heeft mn kindje het altijd koud gehad door mij. *schuldgevoel:(

16. Brightness2013

Hier slaap ze op het kdv minder haha, maarja er loopt steeds iemand in en uit de kamer..m

17. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Lekker rommelig kan het gaan he? Hier ook. Het veranderd steeds. Zo slaapt mijn zoon nog altijd het tweede deel van zijn ochtendslaapje in mijn armen. Hij wordt overdag ook altijd na 45 min wakker. Soms lukt het om hem na het troosten terug te leggen voor nog een keer 45 min.

's middags heb ik daar geen zin in. Dan neem ik genoegen met 2 slaapjes van 30-45 min. Na de fles is hij moe genoeg om in slaap te vallen.

Mijn ervaring? Go with the flow. Hoe hard je ook werkt aan een schema, het lukt toch niet. Als ze niet meer willen slapen lukt het ook niet. Ik bedenk me altijd dat ikzelf ook niet elke dag even moe, hongerig of opgewekt ben...
    Ookal val ik zelf soms ook nog in die denkwijze (met name in sprongetjes probeer ik weer oplossingen te zoeken, want 'we moeten toch iets fout doen'). Mijn man zegt altijd: gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Vinnik wel een goeie :D

Op het kinderdagverblijf lijkt het me idd wel lastiger, maar hun vinden ook hun weg er uiteindelijk wel mee.

18. Brightness2013

Ach je hebt helemaal gelijk ook, haha.. het komt zoals het komt!

Deel Deze Pagina