groei 19 mnd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door snoet, 18 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoet

snoet Bekend lid

3 feb 2009
    901
    0
    0
    Hoofddorp
    #1 snoet, 18 apr 2011
    Laatst bewerkt: 18 apr 2011
    Ben vandaag met Dilano bij het cb geweest en hij is echt te ligt. Vorige x hadden we het er al over gehad dat hij zo weinig eet en toen moest ik proberen dat hij dus 200 gr p/m aankomt.

Maar vandaag gewogen en hij is over de afgelopen 5 maanden 280 gr aangekomen en dat is te weinig. Hij is niet heel lang 80,2 cm daar zit hij ook mee op de min 1 lijn maar dat zit hij al vanaf het begin.

Oja hij weegt nu 9,3 kilo

Hij lust (bijna) alles maar eet zo weinig.

Nou zou ik graag willen dat hij wat aankomt, dat hij dus meer gaat eten.
    Volle producten krijgt hij al

iemand een idee???

2. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.176
    4.324
    113
    Hoeveel weegt hij? Mijn zoontje is nu 9.5 kg en ook al 17 maanden. Maar dat is helemaal niet erg zegt het CB. Het belangrijkste is dat hij alles eet, vooral aanbieden en de hoeveelheid zal vanzelf toenemen. Valt hij af of is hij gewoon stabiel?

3. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Wat weegt hij dan? Weet niet of je dat al doet, maar misschien geen drinken geven voor 't eten? Omdat ik zelf ook 2 van die lichtgewichten heb ;) ( 8,1 en 8,4 kg bij bijna 15 maanden) kreeg ik laatst van iemand een tip over Fantomalt, maar daar heb ik me zelf ook nog niet in verdiept...

Hadden ze op 't cb dan geen advies trouwens?

4. snoet

snoet Bekend lid

3 feb 2009
    901
    0
    0
    Hoofddorp
    hij weegt nu 9,3 kilo bij 80 cm

advies: geen brood s'ochtends maar volle (vruchten)yoghurt
    en voor het slapen gaan nog wat geven.

Hij krijgt nu: 8.00 1 boterham met beleg (eet hij niet op)
    10.00 fruit tussen 11.00 en 14.30 slapen dan 1 boterham met beleg eet hij ook niet altijd op en s'avonds een potje of hij eet met ons mee rond 17.30 en nog een danootje.

Krijgt wel de hele dag door drinken, en drinkt zo een 6 flessen diksap p/d

5. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    En als je 's ochtends een bordje (granen)pap maak, eet hij dat wel op? Ik geef dat altijd als ze hier niet lekker zijn en ook hun ochtend boterham niet op willen eten.

6. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    En nog een tussendoortje in de middag? Bv een plakje ontbijtkoek of een ander koekje.

Hier woog ze trouwens laatste keer 9.3 kilo bij 82 cm en dat was allemaal prima. Verhouding lijkt me dus niks mis mee....

7. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Ik zou zijn lunch voor het slapen doen, ook al is dat soms al om 11u, en dan na het slapen een tussendoortje met wat te drinken...

8. snoet

snoet Bekend lid

3 feb 2009
    901
    0
    0
    Hoofddorp
    wordt dat niet wat krap op elkaar dan??
    8.00 ontbijt 10.00 fruit en hij rond 11.30 naar bed

pap en zo dat lust hij niet omdat met melk is aangemaakt

9. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik zou echt minder drinken gaan geven! 6 flessen diksap vind ik persoonlijk erg veel. En dat vult waardoor hij minder eet.
    Bij de boterham bijvoorbeeld volle melk geven.

10. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Julia was nog korter en even zwaar bij 18 maanden. Ze hebben hier bij het CB ook aangegeven dat het erg licht was (ook weinig gegroeid de maanden daarvoor), maar ik doe gewoon wat ik altijd doe: niet te veel drinken (ik hou een max aan van 7 bekers op een dag: 3 keer melk en maximaal 4 keer sap oid), volle melkproducten (minimaal 300cc per dag), bruin brood met genoeg boter, elke dag genoeg fruit en wat volkoren tussendoortjes (crackers, granenkoekjes, etc).

Verder zijn er lichte kindjes en zware kindjes, en zou ik me niet te druk maken. Ik ben met Julia vorige week nog extra wezen wegen, en die was nu opeens 10 kilo!! Is ook maar net hoe de weegschaal uitvalt. Een keer poepen of minder eten kan net een paar honderd gram verschil maken!

11. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Denk dat die diksap de boosdoender is het geen voeding alleen vocht en dan heeft hij natuurlijk ook geen honger zou per maaltijd een beker/fles sap doen dus halveren of die flessen vervangen voor melk s morgens en smiddags en als toetje in de middag een flesje sap zo iets. Toch genoeg vocht en dan melk of wat anders. Als hij niet meer lekker vind melk dan dat kan. Of gewoon water.

Maar snap het wel hoor dochterlief 14 maanden eet ook niet alles mee wat ze voor geschoteld krijgt. :)

12. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.176
    4.324
    113
    Wow zoveel flessen diksap?! Dat mag wel minder denk ik. Denk dat hij dan vanzelf meer honger gaat krijgen.

13. adi

adi Niet meer actief

Wat krijgt hij aan melkproducten? Geef je volle zuivel? Wat doe je op zijn brood? Hoe eet hij zijn avondeten?

Ik zou nog een eetmoment inlassen op een dag en dan echt minder diksap geven. Vervang dat door ander drinken met inhoud, bijv volle melk, karnemelk, versgeperste fruitsap, af en toe groentesap oid.

Als hij in de ochtend zoveel slaapt kun je misschien dit doen:

- 8uur boterham en melk
    - 10uur klein tussendoortje -> volkoren ckracker oid
    - slapen
    - 14.00 boterhammen en melk (misschien dat ie dan echt honger heeft)
    - 15.30 fruit
    - 18.00 avondeten en toetje

Deel Deze Pagina