schraal

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door happymama, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

hallo allemaal

ik vraag even op adviesen .
    de schaamlipjes (om t maar gewoon te zeggen ) zijn erg rood en schraal . t scheurt nog net niet open zeg maar zo droog ziet t eruit .
    t is echt aan de buitenkant van de schaamlipjes .
    naar mijn idee heeft ze er geen last van maar t ziet er wel pijnlijk uit ....
    nu smeer ik er 2a3x per dag sudo op maar heb t idee dat t erger word .
    wat kan ik er nog meer op doen ??
    is vaseline niet beter ??:(:(

2. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Vaseline is vetter, dus dat zou ik er dan op doen. Enige nadeel is dat het de huid wat meer afsluit, wat ook weer een voordeel is omdat het wat meer beschermt tegen het zure van urine. Dus ik zou er idd beetje vaseline op doen.

Succes!

3. happymama

nu slaapt ze uiteraard maar zal t morgen meteen doen

4. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Oke succes! en anders doe je er morgenochtend vaseline op, dan zie je daarna vanzelf of het helpt.... Vergelijk het maar met als je schrale lippen hebt, doe je er labello op!

Succes!

5. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    Hoi,
    Ik zou er geen vaseline op doen hoor dat ademt niet, zou een beetje maizena niet helpen?dat helpt ook bij schrale billen dacht ik.
    Wat ik altijd smeer(heb eczeem) is calendulan zalf niet de creme dat zou je nog kunnen proberen.
    succes

6. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    maar als je op andere delen van je lijf schrale plekken hebt, doe je om het vettig te maken toch ook vaseline? Alleen ik zou het er niet de hele dag door op smeren en ook geen hele dikke laag.

maizena is juist als het open is (en dus soort van 'nattig', dan heb je van die open plekjes op de huid.)

7. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    en wat je ook zou kunnen proberen, is een beetje babyolie en dan gewoon een beetje inmasseren.

8. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hier gebruik ik voor bijna alles Vaseline Cetomacrogolcreme.
    Superspul, geen prikkende bestanddelen en lekker vettig. Helpt de huid weer wat te herstellen. Gebruik het ook bij luieruitslag en verdwijnt binnen mum van tijd. Ik gebruik het ook voor mezelf bij hielkloofjes etc.

Sudocrem lijkt me wat agressief.

9. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Haal orabase! Echt dit spul is ge-wel-dig! Ik heb een tube mee gekregen uit het ziekenhuis omdat ik het zo enorm goed vond helpen. JE kan het bestellen bij de apotheek en is van het merk convatec. Het is alleen niet goedkoop! Voor 1 tube betaal je een goede 15 euro.

Mijn zoontje had afgelopen week verschrikkelijk rode billen, de bloedpuntjes zaten erop! Na 2 dagen smeren was het weg en ook echt over. Die 15 euro is zeker de moeite waard!

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou Calendula van VSM gebruiken: is wolvet met wat plantaardige bestanddelen die geneeskrachtig en herstellend werken.

11. brit76

brit76 Actief lid

29 apr 2009
    379
    7
    18
    Ik zou er eerlijk gezegd even mee langs de huisarts gaan. Misschien toch wat geinfecteerd of een schimmeltje?

Ik gebruik zelf om de huid van mijn dochter vet te houden lanette met 50% vaseline. Dit kun je kopen bij de apotheek. Mijn dochter heeft atopisch exceem en vet houden is dan heel belangrijk. En deze combi van lanette en vaseline werkt goed. Ik krijg het vergoed van de verzekeraar maar ik geloof niet dat duur is.

12. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Zinkzalf van dr Swaab helpt hier altijd heel goed. Kan je gewoon bij het Kruidvat kopen.

13. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik zou de huisarts er even naar laten kijken, dan kan hij/zij ook aangeven wat het beste zal werken.

14. happymama

das waar maar omdat t nu weekend is moet ze er nog wel 2 dagen mee zitten , en wilde t met een zalfje even verlichten

15. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Hmm ja ik begrijp het. Goed ik ben geen voorstander van onnodige zorgkosten (onnodig in het weekend naar een huisartsenpost), maar in dit geval zou ik het misschien wel doen. Ik zou haar er niet langer mee willen laten lopen, zonder te weten wat het precies is en hoe ik kan helpen. Dus ik zou dan de huisartsenpost morgen even bellen.

Wil je dat niet, dan zou ik ook van de eerder genoemde tips gebruik maken :)

16. happymama

de huisartsen post is hier een dram daar kun je heen gaan maar je krijgt toch niks mee ...
    ben er een keer met haar geweest vette oorontsteking , moest maar wachten tot maandag voor de eigen huisart dus voor rode billen geven ze helemaal niks ben ik bang

17. happymama

had de huisartsen post toch maar ff gebeld om te vragen wat t beste was en er is schijnbaar niet zoveel verschil in die zalven , t bete was met de bote billen in de box , heb ik alleen nog niet gedaan , moet ff ergens een grote handoek vandaan halen voor ze alles onder piest hihi

18. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Goed dat je hebt gebeld. Hopelijk helpt het. En anders volgende week naar de huisarts :)

Deel Deze Pagina