Hoe vallen shirts van PME Legend?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamavanLieverd, 27 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Weet iemand dat? Mijn man heeft wat broeken van dat merk vanwege de lengtematen, normaal heeft hij lengtemaat 38, maar PME Legend valt vrij lang en zelfs lengtemaat 36 is vaak lang genoeg. Ik vroeg me af of de shirts ook lang vallen? En dan bedoel ik met name in de kleinere maten, mijn man is lang en smal namelijk.

Uitgangspunt voor anderen met lange mannen: Van Girav heeft hij maat S/LF, maar een M/LF kan ook nog wel. De shirts van Girav zijn alleen een beetje saai, dus afentoe is wat anders ook wel leuk.

2. Forumnaam

Forumnaam Bekend lid

19 okt 2019
    892
    1.743
    93
    Pme valt iets ruimer. Ik weet niet hoe Girav valt, maar mijn vriend draagt van PME een M en van g-star en Tommy hilfiger een L

MamavanLieverd vindt dit leuk.
  3. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.110
    1.168
    113
    Vrouw
    Pme zijn mooie shirts maar niet heel lang. Mijn man draagt ze vaak niet omdat hij ze toch net te kort vindt

4. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ah dank je, dan vallen ze af, zeker met de info van @Forumnaam dat ze ook wat ruim vallen. Want dan zou mijn man een S nodig hebben voor de breedte en die valt dan waarschijnlijk als een croptop en laten we dat maar niet doen. ;)
    Man is 1m96 en 77/78 kg.

5. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.110
    1.168
    113
    Vrouw
    Zou ik niet doen dan nee

De slimfit overhemden hebben dan wel weer een top pasvorm

Mijn man is 184 en zelfde gewicht als jouw man. Hij heeft meestal een m. Maar moet wel echt slimfit zijn. Regular valt als een zoutzak.

6. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Mijn man draagt eigenlijk nooit overhemden, hij heeft er een paar, die daardoor niet echt verslijten ;), dus die draagt hij als het een keer echt moet (eens in de 2 jaar gemiddeld).
    Maar goed, ik ging bij girav kijken n.a.v. mijn eigen topic en ze hebben dit jaar wel een paar leuke t-shirts, dus ik denk dat ik er daar maar een paar bestel voor hem.

7. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.110
    1.168
    113
    Vrouw
    Misschien moet ik ook maar eens bij giraf gaan kijken

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Highleytall (webshop met verschillende merken) is ook een aanrader voor lange mannen.

9. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ze hebben nu bij de henley shirts 2 voor 60 euro en de printed shirts 2 voor 50, dat is 10 euro korting per t-shirt. Nog steeds niet goedkoop voor een simpel t-shirt, maar girav is wel goede kwaliteit, shirts krimpen niet en de maatkiezer klopt ook.

10. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.110
    1.168
    113
    Vrouw
    Shirts zijn wel heel saai idd!
    Nou houdt hij wel van saaie shirts maar dan moet er wel een grappig detail aan zitten. Borstzakje met patroontje. Een rand onder shirt met patroontje etc.

Dit is wel heel effen

11. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik heb daar een keer zitten kijken, maar dat de retourkosten voor eigen rekening zijn, vind ik jammer. Ik zie nu wel wat leuke shirts, die in maat S ook wel echt lang zijn (ik heb even de lengte vergelijken met de girav tabel), dus ga misschien toch een keer bestellen.

12. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    O, maar ik bestel alleen de printed shirts of casual shirts (die laatste zijn wel effen, maar dan hebben ze dus of een zakje of zijn henley (knoopjes) en licht gemeleerd). De gewone effen shirts vind ik echt te saai.

Ik heb net 2 printed shirts en 2 henley shirts besteld dus, de kleuren zijn wel mooi en deze zijn iets minder saai.

13. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Een PME shirt is erg kort maar de mouwen zijn weer erg breed.

Ik heb een schat die een polo echt niet over zijn broek wilt dragen maar alleen erin en dan heb je bij 186 cm 78/80 kg een xl nodig maar die zijn veel te breed.

Slimfit overhemd kan wel in maat L maar daar moet je man van houden.
    die van mij heeft liever regulier fit al is hij daar eigenlijk niet breed genoeg voor. Maar een slimfit wordt zeker gedragen in de broek strak op de love handles.

pme broeken zijn top 33/36 van zomerbroeken en spijkerbroeken 32/36 bij een man met relatief lange benen tov zijn totale lengte.
    Neem alleen wel de 100% katoen. Hij heeft 1 pme gehad 60% katoen 40% polyester die lag al snel in de prullenbak, hij ging er in zweten als een otter.

14. RLSD

RLSD Niet meer actief

PME valt wat ruimer en korter. Hier ook een lange, smalle man en dat is dus geen goede combi ;)

MamavanLieverd en Suzie01 vinden dit leuk.
  15. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Vaak vallen polo's van de decathon mooier, maar je ziet dan wel heel snel dat het een goedkope polo is.

16. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.168
    10.676
    113
    In mijn beleving valt pme juist altijd groot/lang, man is 1.65 en kan zelfs in de kleinste maatjes nog zwemmen.

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Polo's van State of Art vallen lang. Weet niet of ze ook shirts hebben.

18. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Wat gek dat er wordt gezegd dat ze kort vallen. Ik heb die ervaring echt niet. De beste vriend van mijn ex werkt er en mijn ex mocht 3x per jaar naar zo’n beurs dat alles stukken goedkoper was. 3 spijkerbroeken voor 100 euro enzo. Mijn ex zwoer bij PME. En hij is 2 meter en 2 centimeter en een beer van een vent. Absoluut niet dik maar goed gespierd zeg maar. Die shirts (hij draagt XL), pasten perfect bij zijn lichaam en lengte. Vielen absoluut niet kort.

Deel Deze Pagina