Er is een hele tijd geleden al eens een topic op geopend, maar kan het niet terug vinden. Hoe vallen verschillende maten t.o.v. de merken? Bij sommige merken zie ik dat maat 56 net zo groot is als 62 van een ander merk. Weten jullie hoe het met o.a. de volgende merken zit, vallen deze groot, klein, of normaal? - Prenatal - Noppies - Name it - Bakkaboe - Hema - etc.. Alvast bedankt!!
- Prenatal > geen ervaring mee - Noppies > lang en smal - Name it > groot - Bakkaboe > groot en smal - Hema > breed - Z8 > groot - Little Feet > klein en smal - Lief! > breed (vooral de shirtjes) Heb een smal kindje
hema valt ook groot hebben wel hele mooie lengte zoals bij shirtjes zijn allemaal wat langer dus geen "blote"rug lief valt inderdaad ruim broeken ook altijd groot
hema valt het beste vind ik.. daar kloppen de maten altijd van.. iets wat bij de andere merken niet altijd zo vanzelfsprekend is
Ik vind prenatal vrij klein vallen. Hema idd breed (mijn dochter is erg breed en die kan alleen de rompers van de hema aan). Bakkaboe valt smal.
hema vind ik heel verschillend, ons meisje heeft sommige shirtjes die echt klein vallen maar de meeste dingen vallen inderdaad weer groot.. Lief ook verschillend, shirtjes inderdaad heel breed maar het vestje wat ik had, valt weer heel klein en de jurkjes vallen weer heel groot.. Nog een aanvulling op het lijstje: Gymp: klein Feetje: groot Babyface: klein en smal Ducky beau: groot en breed V&D (weet even het merk niet meer): groot (rompers HEEL breed) Beebielove: lang en smal Saltydog: groot Zeeman: groot Meer merken heb ik niet in de kast hangen op het moment
Prenatal kleding valt normaal tot groot, de rompers zijn echter wel smal. Voor mij geen probleem want zoontje is niet zo breed, maar kan me voorstellen dat als je een mollig(er) kindje hebt, het niet past. Hema rompers zijn breed/groot en de pyamaatjes ook ruim, met verdere kleding geen ervaring. Slaapzakken van Hema trouwens ook prima (behalve dan die blauwe met autootjes, rotding, heb 'm weg gedaan). Name It is héél groot. Mijn zoontje past nu nog in maat 56 terwijl hij van andere merken toch echt net in 68 is gegroeid . Noppies vind ik klein vallen en is ook vaak smal. Dirkje valt normaal en Ducky Beau is vrij ruim, maar zit goed. Esprit valt ook heel groot, draagt hij ook nog 56 Denk wel dat alles heel erg afhankelijk is van je kindje hoor, het ene zit gewoon beter dan het andere. Net als bij ons eigenlijk. Maten van merken schelen wel bizar veel onderling hoor.
- Prenatal -soms goed soms groot - Noppies- groot - Name it- groot - Bakkaboe-weetniet - Hema -goed -friendz-groot -h&m- goed
Ik heb toch wel heel andere ervaringen. (zoon bijna anderhalf) - Prenatal - klein! - Noppies - smal maar wel heel erg rekbaar altijd - Name it - normaal, zeker niet groot! - Bakkaboe - geen ervaring - Hema - normaal - etc.. Mexx - Klein Pointer - normaal Shoeby - Klein H&M - normaal (enkele keer een beetje krap)
Ik denk dat jou kindje een heel ander postuur heeft en je daarom een heel andere ervaring hebt. Ik heb inmiddels ervaring met 2 kindjes en merk dan ook goed het verschil. Ik denk dat jij een flinker kindje hebt. Want jou ervaringen gaan hier zeker niet op voor/bij een smal fijn kindje. Want bij Lotte: - Prenatal - normaal tot aan de grote kant - Noppies - smal en dus perfecte pasvorm - Name it - veels te groot/ breed vooral - Bakkaboe - prima - Hema - vaak te groot/ vooral te breed - Lief! - vaak te groot/ breed - Mexx - zit Lotte perfect - H&M - groot, past meestal niet mooi. Daan is pas 5 weken maar merk al wel verschil. Op de eerste plaats vind ik iets wijder vallende kleding bij jongens minder storend dan bij meisjes. Maar Daan lijkt een iets "normaler" postuur te hebben dan Lotte (lengte en gewicht precies gemiddels; Lotte altijd gemiddelde lengte maar gewicht op ondercurve). Nu dus een andere ervaring want Hema valt nu bijv. normaal. De broekjes die bij Lotte altijd veels te breed waren passen hem wel. Oftewel; het hangt dus helemaal af van jou kindje!
Mijn dochtertje zat het eerste jaar op de -1 lijn, sindsdien is ze gemiddeld. ZL zat de eerste maanden boven de + 2 lijn en met een jaar gewoon gemiddeld. - Prenatal - normaal - Noppies - erg klein - Name it - normaal - Bakkaboe - klein tot normaal - Hema - breed, maar qua lengte wel goed - H&M - groot, maar vooral heel breed qua rokjes en broekjes - Calkewalk - gemiddeld - Dirkje - gemiddeld - C&A - klein - V&D - gemiddeld - NoNo - gemiddeld - Babybarb, heel wisseld van heel klein tot veel te ruim - Lief, beetje kort in de lengte met truitjes
mijn ervaring (zoon is gemiddeld qua lengte/gewicht, hoofd bij +1 lijn) mexx: gemiddeld, maar smalle hoofd-opening lief: maat 50/56: groot, zit ie nu nog in! maat 62 zit ook al goed, heb ook een tshirt 74, wat meer 68 lijkt. babygap: heel verschillend, zit nu goed in een setje 0-3 maanden, terwijl hij ook 3-6 maanden prima past, maar ook 0-3 maanden nog in zwemt! feetje: kleine kant, is het eerste wat hij past / niet meer past bij overgang naar nieuwe maat nameit: gemiddeld v&d romper: klein hema: gemiddeld h&m: breed tommy hilfiger: verschilt per kleertje. heb dingen die goed op maat vallen, maar ook een polo maat 80 wat meer 68 lijkt! prenatal: klein tapete: klein/smal born to be famous: klein, scheelt 1 maat! rainbowbabies: groot heb nog meer merken in de kast, maar kom daar nu even niet op...
Noppies valt inderdaad best klein! Ons meisje haar geboortegewicht was 2310 gram en 44 cm. Maatje 50 van noppies paste haar eigenlijk vanaf het begin al. En nu nog steeds. Ook past maatje 56 haar nu al, sla dan alleen de mouwtjes een keertje om. De kleertjes van noppies vallen dus smal en redelijk lang. Hema valt gewoon normaal. En prenatal vind ik heel verschillend uitvallen!
Ik ga niet alle merken opnoemen omdat veel al genoemd is. Mijn hema vond ik helemaal aan het begin nog iets te groot (50-56). Bakaboe valt heel verschillend.Het een valt heel groot terwijl het ander klein valt, kun je echt niks van op aan is mijn ervaring. Prenatal weet ik niet zo heel goed meer, weet alleen wel dat deze direct heel erg krimpt en dat er binnen de korste keren geen model meer in zit (ondanks niet te heet wassen).
Prenatal: klein Hema: normaal (alleen vind ik het wel vervelend dat het onderling bij de hema zo verschillend valt, het ene aan de grote kant, de andere weer aan de kleine) C&A: Klein wat ik nu in 74 heb gekocht is al aan de kleine kant Mexx: normaal Dirkje: normaal alleen de mouw lengte is vrij lang Name it: Groot, heeft er nu nog een broekje 68 van aan H&M: Groot, Heeft er nu nog een broek 68 van aan Wibra valt normaal tot groot (wel goede prijs/kwaliteit verhouding, even goed als de hema vind ik) Noppies valt smal en niet heel groot alleen de broekjes kort en mouwen weer lang is niet in verhouding. Lief: normaal tot klein
Prenatal : vrij normaal - Noppies geen ervaring mee - Name it groot, vaak maat groter dan erin staat - Hema Breed maar verder normaal - H&M Lang en smal - (v&D) Normaal, iets breder Rompers van kruitvat/ trekpleister Vallen normaal maar wel breed. Die van wibra weer smaller en langer Verder denk ik dat het aan je baby ligt ook. Mijn zoon is redelijk smal maar wel lang. Dus name it is bij hem echt een maat groter, past hij nu nog makkelijk maat 56. Terwijl maat 62 van de H&M nu precies goed zit.