Wanneer maxi cosi op wandelwagen-onderstel?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door smartie1980, 15 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Hier even een vraagje. Wij kunnen de MC op het onderstel van de wandelwagen klikken. Maar wanneer gebruiken jullie dit? Een kindje mag max 2 uur in een MC liggen. En waarom dan niet gewoon de kinderwagen gebruiken met reiswieg???
    Hoe en wanneer doen jullie dit?

2. PrincessD

PrincessD Actief lid

8 nov 2010
    119
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik gebruikte hem als ik even snel een boodschap ging doen, en ik dus geen zin had om mijn dochter helemaal vanuit de MC in de wagenbak te leggen en na 10 minuten weer terug ;)
    errug handig!

3. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd voor korte periodes. Als je bijv de stad in gaat maar niet van plan bent lang te shoppen. ff paar winkels in en uit kan het makkelijk zijn om dan mc op het onderstel te klikken. Neemt ook minder plaats is, in je kofferbak/auto.
    Maar moet zeggen dat wij dat maar weinig deden. Ik vind het toch prettiger om hem in een warme kinderwagen bak te leggen. Helemaal met dit vieze weer ligt je kindje dan beter beschut tegen de wind.

4. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Heb ik welgeteld 1x gedaan. Verder altijd in de wandelwagenbak, was even een gedoe met slepen, wagen opbouwen enz. maar als ik dan toch ging winkelen, kon mijn kindje maar beter comfortabel en lekker warm liggen. En je zit zo aan de max. van 2 uurtjes, vaak moet je al even rijden, dan nog parkeren, met even winkelen erbij zit je zo over de max. tijd.

5. PrincessD

PrincessD Actief lid

8 nov 2010
    119
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik deed het wel heel vaak... ben met een KS bevallen en kon de eerste weken zeker nog niet ver lopen, dus alle boodschapjes deed ik met de auto...
    al moest ik alleen even luiers halen hier in het dorp.

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    als ik even snel een boodschap moet doen in het dorp en ik ga met de auto, komt eigenlijk niet zo veel voor want meestal ga ik te voet..

en oja als ik naar het CB moet, meestal kan ik niet dichtbij parkeren dus dan klik ik de MC even op het onderstel zodat ik niet zo hoef te sjouwen..

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Inderdaad, als ik even snel booschappen moest doen en met de auto was. Hartstikke makkelijk. Als ik echt ging wandelen of langer wat ging doen, gewoon de wagenbak gebruikt.

8. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Hier ook voor de kleine dingen als ik toch met de auto op stap ben. Naar het consultatiebureau, zwembad, korte boodschapjes. Als ik hier in het dorp ga wandelen altijd in de bak.

9. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hier alleen als ik bijv. met hem naar de fysio moest. Dan moest ik toch met de auto, maar op de parkeerplaats van het ziekenhuis ver lopen. Dan is zo'n MC best wel zwaar. Bij de fysio moest ie er toch uit, dus echt lang zat ie er niet in.

Vind het wel een ideale optie, al heb ik hem niet zo heel veel gebruikt, het kan gewoon erg handig zijn af en toe!

10. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Ik gebruik het heel vaak & bij mijn eerste kindje ook.
    Ik zie het ook niet zo heel precies met de 2 uur in de maxi cosi; is een richtlijn natuurlijk.
    En hij ligt ook niet elke dag in de autostoel.

Ik vind het een ideale oplossing.
    Daan valt nl in de auto in slaap en dan kan hij voor korte boodschapjes lekker doorslapen. En hoef ik de bak niet mee te sjouwen in mijn auto.

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind het ook ideaal. Wij gebruiken hem als we een korte boodschap doen met de auto. Anders moet je de mc èn de reiswieg in de auto inladen. Als we naar mijn schoonouders gaan klikken we vaak ook even de mc op het onderstel. Zij wonen in een flat en anders is het toch nog wel een stuk sjouwen met de mc. En de reiswieg meenemen en dan weer overladen is zo'n gedoe.
    Als ik echt ga shoppen, dan neem ik wel de reiswieg mee. Dat ligt toch een stuk lekkerder voor hem.

Overigens denk ik echt niet dat je kind onmiddellijk krom groeit als hij een keer 2,5 uur in de mc ligt hoor. Dus loopt zo'n boodschapje een keer uit is het in mijn ogen ook geen ramp. Je moet dat alleen niet elke dag doen.

12. fafje

fafje Niet meer actief

vind het soms een heel gedoe...thuis baby slaapt...in maxi cosi in auto...rijden naar stad...baby slaapt ...in kinderwagenbak...snel wat halen...terug naar auto baby slaapt.. weer in maxi cosi...rijden naar huis...weer uit maxi halen..
    Zo'n gedoe en meneer wordt steeds wakker..

veel makkelijker om em in maxi cosi te zetten ergens naar toe gaan en maxi op wagen klikken..
    Als ik ergens heen ga wat langer duurt doe ik het natuurlijk wel de wagenbak, kan hij veel beter slapen..

maar bijv naar dokter, of cb...met maxi

en met wandelen is het ook zo koud, dus altijd wagenbak dan

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik lees een aantal reacties dat de wandelwagenbak warmer zou zijn. Maar wij halen onze knul altijd helemaal bezweet uit de mc (voetenzak). Ik heb het idee dat hij daar echt warmer in ligt.

14. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0

Haha, ja dat denk ik eigenlijk ook.
    Maar ik vind wel dat ze in de MC meer in de wind liggen. Doe altijd wel dat kapje eruit zeg maar. Maar heb een bugaboo en die heeft een grote kap, dan ligt Daan echt uit de wind.

Maar als jullie knul zo bezweet is in de MC kun je de voetenzak misschien beter achterwege laten en dit vervangen door een dunner ding??? Lijkt me niet echt lekker, maar goed, das misschien weer mijn mening (en dus niet bedoeld als kritiek! ;)).
    Ik hoor vaker dat die voetenzak zo warm is en zie dit ook bij vriendinnen.
    Ik gebruik een omslagdoek die erin past. En afhankelijk waar ik ben, leg ik er een dekentje overheen (buiten bijv.).

15. fafje

fafje Niet meer actief

daarom gebruik ik in maxi cosi geen voetenzak, veel te warm...ik doe altijd de lodger wrapper dubbel en gewoon toedekken als dekentje met handjes eronder...warm zat...en een dun mutsje, of vest met capuchon

16. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    idd voor de snelle boodschap of bezoekjes de cosi op de wagen. anders in de wandelwagenbak. Meneertje komt altijd redelijk plakkerig uit de cosi, dus gewoon sweatstofjasje, en geen voetenzak voor hem!

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik denk dat ik het nu bij dit 2e kindje nog vaker ga gebruiken. Vooral ook omdat ik makkelijker de oudste in de gaten kan houden en tegen kan houden, als de oudste op de wandelwagen zit zeg maar...
    Met name voor de stukjes waarbij je de maxicosi eventjes zou dragen, ga ik hem nu vastklikken op de wagen. Ik vind het dragen érg zwaar, dus doe dat met 2 handen en heb dan geen hand meer vrij om de oudste vast te houden. Met de wandelwagen gaat dat allemaal makkelijker.
    Naar de kinderboerderij, naar het zwembad, naar het kinderdagverblijf om de oudste te brengen en halen, korte boodschap (er past verder toch niets in m'n auto met 2 autostoeltjes + kinderwagen achterin m'n Alto ;) ) .

18. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik doe het als ik even naar de winkel moet, de maxicosi tillen is best wel zwaar of naar het cb of huisarts ofzo. verder gaat ie gewoon in de wagenbak en straks in de buggy. als ik veel boodschappen moet doen zet ik de maxicosi op het winkelwagentje ook heel handig.

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Goeie vraag. :D Tja, omdat we het geld aan die voetenzak al uitgegeven hebben denk ik. ;) En het is ook wel een handig ding. Een los dekentje om hem heen frotten vind in nu niet handig, dus dan zouden we er inderdaad weer iets anders voor aan moeten schaffen.

In de mc doe ik zoonlief alleen een vest aan. Als hij in de kinderwagen gaat, draagt hij met deze temperatuur wel een jasje.
    Straks als het echt koud wordt, zal die voetenzak wel weer lekker zijn, denk ik. Hoewel... als de mc in de auto staat doe je toch weer de verwarming aan. Dus achteraf gezien was die voetenzak misschien toch niet zo'n goed idee.

Ach ja, als je alles van tevoren weet...

20. misa

misa Niet meer actief

Voor korte momenten ben ik ook van plan het wel zo te gebruiken. Maar lang leve de maxi cosi mura: de maxi cosi pebble past past precies in de reiswieg. Handig dus als je veel mee moet sjouwen naar de auto en wel graag de reiswieg mee wilt hebben!

Deel Deze Pagina