Hoi, Wij hebben afgelopen vrijdag gehoord dat onze dochter een duidelijke hartruis heeft. We kwamen eigenlijk voor iets anders bij de kinderarts. Ze is bijna 3 jaar en dit is nog nooit eerder benoemd bij het consultatiebureau ofzo. Ze moet nu binnenkort naar de kindercardioloog. Heeft er iemand ervaring?
Hier rond de tweede verjaardag van dochtertje hetzelfde gehad. Longarts hoorde opeens een hartruis. Bij kindercardioloog geweest, maar er was gelukkig niks bijzonders te zien. Bij ons was het dus gewoon onschuldig en zal ze er uit groeien’ Hopelijk krijgen jullie even goed nieuws!
Oh wat bijzonder... Tijdens de blinde darm operatie van onze zoon (toen 4) hadden ze het ook over een klein hart ruisje wat ze hadden gehoord... Maar dat was voor de leeftijd niet zo raar hoorde wij toen. Hopelijk valt het bij jullie ook mee! Strekte!
Hier kwamen we er bij ons zoontje achter toen hij 2 was. Zijn ook naar kinder cardioloog geweest en het was niet iets om ons zorgen over te maken.
Bij beide zoontjes is het ontdekt met ruim twee jaar. Beide naar de kindercardioloog. Bij de oudste werd er geluisterd en bij de jongste ook een echo gemaakt omdat ze nog meer hoorden (waarschijnlijk door veel medicijngebruik). Bij beide was het gelukkig iets onschuldigs.
Bij onze jongste werd rond haar tweede een hartruis gehoord, doorgestuurd naar kindercardioloog. Hartfilmpje en complete echo van de vaten rondom het hart, maar ook in de hals. Bleek onschuldig te zijn en ze is er overheen gegroeid. Toen de oudste 5 was, werd er bij haar eveneens een hartruisje gehoord. Weer naar de kindercardioloog, weer alle onderzoeken. Ook hier onschuldig. Nu moet ik wel zeggen dat onze arts heel voorzichtig is, omdat mijn partner een hartinfarct heeft gehad, dus zodra er bij ons iets met het hart lijkt te zijn, dan worden we meteen doorgestuurd.
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe. Stelt me enigszins gerust. Hopelijk snel de afspraak bij de cardioloog zodat we zekerheid hebben.
Bij mijn jongste werd er met 2jr een ruisje gehoord door de cb-arts, huisarts hoorde het een dag later ook. Doorgestuurd naar de cardioloog, en die kon niks bijzonders vinden
Bij onze zoon ontdekt toen hij een jaar of 6 was. Zn groei blijft wat achter, dus toen ook naar hart geluisterd. Via jeugdarts, naar huisarts, naar kindercardioloog. Was een 'muzikaal' ruisje. Niets aan de hand dus.
Bedankt voor alle reacties nog. 5 januari hebben we de afspraak bij de cardioloog, ze kijken dan eerst weer naar haar groei, dan een hartfilmpje en een echo, en dan de afspraak met de arts.
Hier een hartruisje toen hij in het ziekenhuis lag met een virus. Toen hij beter was weer gecontroleerd en niks meer te horen. ( voor mijn eigen geruststelling ook nogmaals een maand later bij de ha laten checken ) Schijnt als kindjes een virus hebben, dit ook voor een hartruisje kan zorgen vertelde de kinderarts.
Nou ook hier was het ‘loos alarm’ gelukkig! Ze is uitvoerig gecheckt met een hartfilmpje, bloeddruk meten en een echo. Er was niks geks te ontdekken. De cardioloog hoorde inderdaad wel een sterke ruis, wat te verklaren is door haar bouw. Ze is erg lang en niet zo zwaar, dus weinig vet rondom haar hart waardoor de ruis goed te horen is.