Tips voor zelf maken van een keukentje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gentle, 8 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hoi meiden!

Ik heb een geweldig idee. Mijn oude nachtkastje is vroeger van een oude tante geweest waar ik erg aan gehecht was, maar het is nogal lelijk. In mijn tienertijd een keer oranje geverfd en het is nogal versleten. Nu is het precies op sta-hoogte voor Julia en leek het me geweldig om er een keukentje van te maken! Het is vierkant, ongeveer 35 bij 35 cm denk ik (of misschien iets groter) en heeft 1 groot vak met een deurtje aan de voorkant.

Ik wil het wit verven, en vervolgens misschien op 1 of andere manier 4 knoppen aan de voorkant maken (als gasknoppen) en 4 ronde plaatjes op de bovenkant voor de pannen. Leuk pannensetje en wat pollepels erbij, klaar! Ze is dan wel niet jarig, maar dit zou ze nu echt heel leuk vinden (wil altijd helpen koken).

Maarrr, iemand nog goede ideeën? Hoe kan ik die knoppen maken? Ik dacht voor bovenop misschien van die kurken onderzetters, en dan zwart verven??

2. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Wat een leuk idee :)
    Voor de knoppen misschien zwart(geverfd)e doppen gebruiken van flessen schoonmaakmiddel/wasmiddel. Als je die er dan niet te vast inslaat met lange spijkers kun je ze draaien.

3. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    Mijn vader is nogal van het zelf speelgoed maken en die gebruikte hier wel eens sjoelstenen voor.

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Of gewoon deurknopjes? En dan erin boren.

Wel een heel leuk idee zeg! Laat je nog een foto zien als je 'm af hebt?

5. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0
    Misschien kun je ook een lange plank aan de achterkant bevestigen die dan aan de bovenkant nog een flink stuk naar boven toe uitsteekt. Als je daar bovenaan nog een plankje bevestigt, kun je hier ook bekertjes, borden e.d. opzetten. Of pollepels aan hangen.

En aan de zijkant natuurlijk een haakje voor de theedoek!

En die lange plank behangen met een cool behangetje!

6. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Leuke ideeen!

En op het deurtje een ovendeur tekenen. Misschien zelfs een gat erin maken om in de oven te kijken?

Die knoppen kun je beter met lange schroeven vastzetten: maak een ruim gat in de knop en een "passend" gat in het kastje. De schroef zit dan strak in het kastje maar de knop kan vrij draaien. Of met een lange bout die je door een passend gat in knop en ruim gat in kastje steekt. Achterop de bout twee moeren strak tegen elkaar zodat de bout niet uit het gat kan maar wel vrij draaien.

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
    Leuk idee! :)

Ik zou deurknopjes gebruiken voor de knoppen, denk ik.

De kurken onderzetters vind ik een goed idee! Of anders gewoon er op verven, kan natuurlijk ook.

Eventueel gat in het deurtje maken een een stukje plexiglas er achter lijmen...heb je een echt ovendeurtje.

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Deurtje is helaas met zo'n bewerkt stuk er in, dus daar kan ik niet zo veel mee. Het is ook echt een zwaar, massief houten kastje ;) Dat idee van die plank er achter vind ik wel super gaaf, ga ik zeker proberen! Ik moet ook nog iets met de pootjes, want hij is niet helemaal stabiel... Toch straks eens even naar kijken en misschien alvast een keertje schuren.

Ik zie dat plankje er boven ook helemaal voor me, met haakjes met wat "kopjes" er aan, of ovenhandschoentjes (die zag ik laatste bij de hema, van die kleintjes :D).

9. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ja echt leuk! Wel even fototje posten straks he, met je meisje erachter :)

Deel Deze Pagina