Hebben alle baby's daar last van? Ons mannetje spuugt altijd als hij op z'n buik ligt. We willen hem natuurlijk wel op z'n buik leggen voor zijn ontwikkeling dus dat doen we ook gewoon. Maar hij spuugt dan altijd zoveel. Ik heb elke dag een boxkleed in de wasmachine zitten.. Ik vroeg me af of alle baby's daar last van hebben of dat het komt omdat ons zoontje reflux heeft.
Denk door Reflux maar als je mannetje er zelf geen last van heeft gewoon door gaan ermee. En ik zou lekker hydrofiel + handdoek eronder doen. Hier had ik extreme spuger en als ze op haar kleef met speelboog lag deed ik dat dus. Anders kon ze niet elke dag met haar kleed spelen
Wij hebben een afwasbaar boxkleed. Heel handig, want hier spuugt ze ook als ze op haar buik ligt (ook op haar rug soms trouwens) Maar naast het spugen kwijlt ze ook alles onder, dus vind dat wel handig. S avonds even een doekje er over en het kan er de volgende dag weer tegen aan.
Hier nooit officieel reflux vastgesteld, maar wel vanaf de geboorte vaak mondjes teruggeven, en Indd met het buikliggen oefenen altijd prijs . Meestal oefenden we dat pas 3 uur na de vorige voeding of vlak voor de volgende, overigens kwam er dan soms nog weleens wat terug maar minder vaak. Indd wat hierboven staan hydrofiel onder haar neerleggen. Mijn meisje begint nu steeds vaker van rug naar buik te rollen, ook kort na een voeding, meestal houden we haar eerst wel rechtop, maar als ze daarna naar haar buik rolt en er komt dus meer spanning op, begint ze nu tocht eer vaker te spugen, gelukkig heeft ze er zelf geen last van
Hier was dat ook altijd als ze op haar buik lag! Sinds 2 weken is het hier echt wel minder geworden. Ze kan nu ongeveer een maand zelf naar haar buik rollen. In het begin gaf ze ook altijd wat terug als ze dan naar haar buik was gerold.
Hier hebben ze dat ook maar ze hebben beide reflux. Het spugen wordt erger als ze op hun buik liggen. Ze hebben er verder geen last van.
Onze dame ligt ook regelmatig te zwemmen..we moesten van kinderarts zelf maar kijken wanneer we dr op dr buik legden en kijken wanneer het het beste ging. Hier was het ong half uur voor de volgende voeding. Nog niet pissig dat ze hongerig is en de hoeveelheid die eruit komt was minder
Ja hier ook.. ook tijdje na de voeding nog. En nog steeds.. had hoop dat het nu minder zou zijn inmiddels maar helaas. Maar ook hier reflux.
Hier ook, ook reflux, met medicatie ervoor. Ons meisje draait al een aantal weken voortdurend zelf van rug naar buik, ik heb er weinig controle meer over. Maarja, ze huilt niet dus ik denk dat ze er zelf niet zo'n last van heeft. Wat bij ons overigens eigenlijk veel erger is momenteel, is het kwijlen wat ze doet als ze op haar buik ligt Het concept slikken is kennelijk in die houding nog nieuw, haha!
Duidelijk dat het bij reflux hoort dus. Hydrofiel leg ik er hier idd al steeds onder. Maar is vaak niet genoeg helaas. Als hij op de rug ligt spuugt hij ook veel, maar op de buik is het echt áltijd. Hij lijkt het zelf idd niet erg te vinden dus ik leg 'm wel lekker op z'n buik.
Hier geen reflux, en Fem heeft het nog steeds. Ze is nu 8 maanden, en het gebeurt altijd, soms tot wel 2.5 uur na de voeding. En dan is het nog steeds zoo veel. Soms blijf ik schone kleding halen