Hallo, Wij wilden graag eind mei 2014 een weekje naar de zon met het vliegtuig. Onze dochter is dan bijna 2 en onze zoon zal dan 9 maanden zijn. Ben er nu al over na aan het denken omdat ik mijn vakantie aan moet vragen voor 2014 Zijn er mensen die leuke tips hebben? Qua bestemming en appartement/hotel? Wat erg geschikt is als land en accomodatie qua kindvriendelijkheid? En waarom wel/niet? We willen het liefst geen uuuuren vliegen Bedankt alvast!!
Tenerife is heel leuk! wij zijn naar een bungalowpark geweest, deze: Bungalow Parque Cristobal** in Playa de las Américas Spanje beoordelingen 8.4 | Zoover Je hebt deze ook op Gran Canaria. Maar wij zijn naar die op Tenerife geweest! hij is echt aan te raden en super leuk voor kinderen!! heel erg kind gericht, mijn dochter was toen 13 maanden
Wij gaan naar Turkije, een all inclusive hotel. In mei heerlijk, want in de zomer veel te heet voor kleintjes. Onze dochter is dan net 1. We wilden eerst eerder gaan, najaar 2013 maar dochter vonden we nog te jong. Ze slaapt nog redelijk veel op een dag en dan zouden we net merendeel van de dag op de hotelkamer zitten aangezien ze alleen maar in bed slaapt. In Turkije hebben ze animatie, zwembaden voor kindjes, voldoende keus in eten. We gaan naar bodrum in een 5 sterren hotel, minder sterren doen we niet want we willen zeker met een kleintje wel kwaliteit!
Wij zijn in Fuerteventura geweest, absoluut kindvriendelijk. We zaten op Barcelo Castillo Beach Resort. Dat zijn kleine bungalows met een tuintje Twee leuke zwembaden, direct aan het strand en een heerlijk buffet! En niet te vergeten.. erg betaalbaar! Klein nadeel, bungalow heeft maar 2 kamers, waarvan 1 de huiskamer is. Misschien hebben ze ook wel grotere hoor.
Ik heb gehoord dat Menorca een zeer kindvriendelijk eiland is. En een korte vliegtijd. Wij zijn met ons zoontje naar Kreta geweest toen hij 9 maanden was. Is op zich prima bevallen. Hij sliep toen nog redelijk veel overdag, dus we waren erg gebonden en hadden bijvoorbeeld niet eens echt de tijd om naar het strand te gaan. Dus mijn tip is - als je van strand houdt - om een accommodatie te huren die vlakbij het strand is. Wat ik ook miste waren winkeltjes in de nabije omgeving. We moesten best wel een eind lopen voordat we bij een centrum waren. En daar hadden we dan gewoonweg de tijd niet voor, omdat hij alweer naar bed moest (hij slaapt niet in de kinderwagen). Verder is het handig om een accommodatie te hebben waar hij veilig rond kan kruipen/tijgeren. Dus geen eng balkon of trappetjes in de buurt. Ik miste wel een heerlijk gazon bijvoorbeeld. Dat had me ideaal geleken voor hem om zich lekker uit te kunnen leven. Succes met je keuze!