Chagrijnige kleuter

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door speentje2012, 20 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    Hoi hoi,
    Ik wil graag eventjes mijn verhaal kwijt en misschien heeft iemand tips?
    Mijn oudste dochter van 4 (sinds oktober) is laatste tijd heel erg opstandig, chagrijnig en slaat haar zusje.

ze gaat sinds november naar de basisschool, daarvoor sliep ze altijd in de middag.
    Ze wilde al snel ook de middagen naar school, maar tussen de middag en na de 2e keer school is ze echt niet te genieten.
    Ze gaat schreeuwen en slaan als ze haar zin niet krijgt.

Ik heb het idee dat 2x naar school gaan misschien nog wat te vermoeiend voor haar is? Ik vind het ook weer zielig om haar niet 2x naar school te laten gaan omdat ze het zo leuk vind.

In de weekenden vertoont ze ook dit gedrag terwijl ze dan in de middag meestal wel een slaapje doet.

Ik vind het op deze manier niet zo leuk en gezellig meer. Hoe krijg ik haar weer wat vrolijker?

2. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Misschien kan de juf kijken hoe de ochtend is gegaan en dat ze aan je doorgeeft of ze nog energie heeft om 's middags te komen. Of bijvoorbeeld elke donderdagmiddag thuis laten, omdat kinderen aan het eind van de week toch wel moe zijn. Onze juf zou dit echt niet erg vinden.

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik denk dat ze er gewoon door moet. Hier gaan ze met 2.5 al naar school en de peuters kunnen nog een middagdutje doen, maar met 3.5 jaar is dat meestal ook afgelopen. Verder zijn het gewone schooldagen van 8.25u tot 15.20u, met overblijven op school.
    Je kind een dagdeel thuishouden zou hier niet gewaardeerd worden. Ze moeten toch meekomen, tot hoe lang laat je ze thuis? De kleuterschool is ook echt voorbereiding op school met vaststaande activiteiten e.d. het zou jammer zijn als je dochter dit zou missen omdat ze na school driftig is.

Mijn oudste heeft dit ook een tijdje gehad. Hier werkte direct fruit en drinken klaar zetten heel goed. En haar het eerste half uur met rust laten.

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Ik denk dat hier toch een verschil zit tussen België en Nederland, ten minste, hier is het heel normaal dat een kleuter van 4 af en toe een middag thuis is.
    Mijn zoon had tot ruim 3,5 nog een middagslaap van 3 uur nodig en de schooldagen waren in het begin ook teveel. In overleg met de juf afgesproken dat hij 1 middag per week extra thuis bleef (woe en vrij middag waren sowieso al vrij.) resultaat was een veel gelukkiger kind.:)
    Maar het hoeft niet voor ieder kind te gelden uiteraard. Mijn dochter kon het veel beter aan bijv.

5. maliro

maliro Niet meer actief

Mijn dochter van 4.5 gaat 4 ochtenden per week naar school. Het vermoeid haar nog enorm en ze loopt thuis over van boze buien. Gelukkig volgend schooljaar een continurooster en dan hobbelt ze vermoedelijk wel aan 1 stuk door (en kan ze daarna instorten).
    Ik zou het overleggen met juf en haar desnoods een middagje extra thuis laten als dat helpt.

Deel Deze Pagina