wat doen jullie met een baby die vroeg wakker is?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kiddie, 4 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiddie

kiddie Niet meer actief

Mijn dochter is de laatste tijd half 6/ 6 uur wakker..

Wat moet ik doen? Zelf gaan we er kwart voor 7 of half 8 uit, wisselend. Maar met name in het weekend ben ik dan echt niet blij.. :(

Eerst zet ik haar in bed en speelt ze een kwartier tot half uur met haar waskom met zalfjes, daarna krijgt ze een flesje en dan is het klaar.. Welk speelgoed ik ook mee naar boven sleep.. Ook haar naar beneden doen werkt niet, ze speelt niet dan. Heel gek..

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

Zoonlief blijft eerst een half uur tot een uur (vanochtend was ie om kwart voor 5 wakker) een beetje chillen in bed, daarna mag ie bij ons in bed nog even TV kijken. Dan doucht manlief even en zet het ontbijt klaar en dan staan we allemaal op.

3. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Ik heb een projector met beeld en geluid aan zijn ledikantje hange, daar kijktie altij een poos naar en valt soms zelfs weer in slaap ervan! En anders roltie wel op zijn buik en gaat spelen, jelmar huilt eigenlijk nooit als hij eens 'te' vroeg wakker is

4. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    heb tot nu toe het geluk dat zodra ze hier wakker is ik de fles kan geven en meestal slaapt ze een uurtje, of ander half verder.
    maar dat zal ook wel niet zo lang meer duren dat ze dat goed vind en ze lekker wil gaan spelen in bed ofzo haha

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier heeft ze het ook een tijdje gehad. Inmiddels krijgt ze de borst bij wakker worden en als het nog voor 7 uur is, stop ik haar weer in bed. meestal slaapt ze dan nog weer.
    Soms wordt ze ook wakker van ons als 1 van ons uit bed gaat, dan werkt het niet altijd meer.

6. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    die van mij krijgt ook een fles en dan gaat weer der bed in en slaapt ze tot half 9 !!

7. adi

adi Niet meer actief

Bij vroeg wakker worden, krijgen ze hier een flesje in bed (dus totaal niet er uit halen!) en zet ik de slaapmuziekje weer aan en slapen ze weer verder.

8. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Ik geef ook eerst een flesje, en dan slaapt hij nog even verder.

Heeft hij zijn flesje om 4.30 slaapt hij tot 6.30, rond 5.30 dan tot 7.30, heb ik geluk en vraagt hij z'n fles om 6.30 slaapt ie tot 8.30. Hij gaat altijd rond hetzelfde tijdstip slapen, maar om de zoveel dagen kiest hij een ander uur voor die eerste fles:)

9. jaja23

jaja23 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.740
    0
    0
    hier ook een vroege vogel en ik kan doen wat ik wil maar meneer blijft wakker meestal speelt hij nog een half uurtje zelf in bed en dan gaan we er maar uit!
    mijn man blijft op zaterdag liggen en ik kan op zondag blijven liggen zo kunnen we toch nog ieders 1 dag uitslapen!
    we hebben gewoon een vroege vogel en mijn moeder zij het is precies jou jij was altijd rond 5 uur wakker!
    dus het is niet anders....

gr jaja

10. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik geef een flesje en bid dat ze dan weer gaat slapen. Maar dat is helaas de laatste tijd vaak niet meer aan de orde.

Zo zat ik vanochtend ook 'vrolijk' om half 7 met een te wakkere dreumes in de kamer.;)

11. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hier ook af en toe een vroege vogel... Ik geef hem dan ook een flesje, eerder is hij niet tevreden ;) Daarna slaapt hij nog zo'n 1,5 a 2 uur.
    Maar hoe doen jullie dat dan met de flesjes de rest van de dag als ze die dan zo vroeg krijgen?

12. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

Meestal komt onze klein man wel rond flessentijd (7uur) maar als het wat eerder is en ik kan het niet rekken, dan probeer ik met de fruithap en de 2e fles wat te spelen.
    Normaal gesproken is het schema:
    7uur fles
    9:30 fruit
    11uur fles
    15uur fles
    17uur groente
    19uur fles en dan slapen

Maar als hij nou om 6:30 de fles wil, dan doe ik bijv fruit om 9uur en dan de 2e fles om 10:45 en dan is het met de 3e fles gewoon weer 15uur. Dus ik verspring een beetje met de tijden.

Maar vaak is hij om tien over 6 wakker en doe ik zn speentje in en slaapt hij tot 7uur of soms 7:15.

xxx

13. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Mijn draakje blieft nog geen fruit of groente...:D dus dat wordt wat lastiger.

14. fafje

fafje Niet meer actief

je zou ook kunnen spelen met de hoeveelheid??...dus als ie heel vroeg wakker is, mss een klein flesje...en dan de volgende flesjes andere verhoduingen? of zeg ik iets raars

15. Sensea

Sensea Niet meer actief

rond deze leeftijd gaf ik dan een schone luier en een fles in een zo donker mogelijke kamer zonder te praten en dan meteen terug in bed. meestal sliep hij dan snel weer in.

16. Sensea

Sensea Niet meer actief

op de vraag hoe ik een extra fles gaf. heel simpel door van de andere flesjes 1 of 2 lepeltjes voeding af te snoepen. dus wel gewoon het water maar een schep poeder minder. zo had ik aan het einde van de dag een extra fles die wel wat dunner was maar toch geaccepteerd werd.

17. kiddie

kiddie Niet meer actief

Oef ik schrok al bij de eerste rij berichten.. allemaal een flesje en weer slapen!? Her dus niet. Ze is wel tot half 11 11uur wakker dan.. En het nadeel is dat ze ook niet beneden wil spelen :(

Fles: Ik geef dreumesmelk, ze wilde geen BV meer en lust geen KV. Dus maakt niet uit hoeveel ik haar geef ;)

18. adi

adi Niet meer actief

Dreumesmelk is ook gewoon kunstvoeding hoor (opvolgmelk) alleen met toegevoegde vanillie-smaak (en mierzoet). En hoezo maakt het niet uit hoeveel je geeft?
    Van KV nr3 (dreumesmelk dus) is het de bedoeling dat je niet meer dan 300cc per dag geeft.

19. kiddie

kiddie Niet meer actief

Neee ik dacht al ik heb het wat stom geformuleerd ;)

Ze krijgt het alleen in de ochtend en verder koemelk áls ze dat wil. Meestal houden we het bij thee en sap. Dus ze drinkt zo'n 125-140 cc.

20. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Mijn zoontje is ook vaak vroeg wakker.
    Soms tussen 5.00 uur en 5.30 uur al.
    We geven hem dan een fles en dan blijft hij in ieder geval tot 6.15 uur in zijn eigen bed liggen.
    Soms valt hij in slaap soms niet.
    Als hij nog wakker is komt hij bij ons in bed en soms slaapt hij bij ons nog anders kijkt hij bij ons nog tv.
    Hij heeft ook periodes dat hij tussen 6.00 uur en 7.00 uur wakker is, maar die periodes duren meestal niet zo lang helaas

Deel Deze Pagina