Volgende maand hebben we een familie feest waarbij we met de hele familie naar het zwembad gaan. Nu heeft L hier thuis wel in het zwembadje achter het huis gezeten, maar we zijn nog nooit naar echt het zwembad met hem geweest. Nu willen we volgende week een keer met ons eigen gezinnetje gaan zwemmen om te kijken wat hij ervan vind, maar ik vind het zelf nog wel wat spannend. Hoe doe je dat met zo'n kleintje naar het zwembad? Moet je ook zwembandjes enzo mee of is dat pas voor grotere Kindjes? Meneertje is ondertussen ruim 6 maanden, dat hij nog te klein is om mee te nemen ben ik in elk geval niet bang voor haha.
Leuk dat jullie gaan zwemmen! De meeste kindjes vinden het heerlijk! Ik nam altijd de maxi cosi mee (past nu niet meer). Dan kun je even rustig omkleden en daarna je kindje. Na het zwemmen kun je eerst je kind aankleden en kan hij/zij lekker in de maxi cosi (mijn dochter sliep meestal meteen ) Verder een zwemluier aantrekken (ik zag bij het babyzwemmen een keer ouders die een gewone luier wilden gebruiken maar die loopt vol ) en ik neem altijd hydrofiel doeken mee en een badcape mee zodat kind het niet koud krijgt. Qua zwembandjes heb je voor baby's een swimtrainer, dat is zo'n ronde band waar ze in kunnen zitten. Nou ik hoop henoeg info, geniet ervan!
onder de oksels vasthouden en zelf achterwaarts lopen, zodat je kindje 'meezwemt'. vliegen boven het water, op de kant zitten en het laten 'regenen' door water over het hoofd te laten kletteren... genoeg leuks hoor. na een half uurtje zwemmen zal hij waarschijnlijk moe zijn. dan lekker douchen en aankleden en slapen in de maxi cosi. of gewoon lekker zitten in de maxi cosi met een flesje water oid. Je kunt ook een keer gaan babyzwemmen. Dan ben je volgende maand iets zekerder
Koop de swimtrainer. De rode variant. Ideaal ding. Beter als zo'n grote gele band waar ze in zitten. Mijn dochter lag erin toen ze al 3 maanden was. En nu nog steeds. En gaat nu het zwembad rond in dat ding. Verder zorgen voor genoeg droge handdoeken voor als je uit het zwembad komt. En vooral lekker genieten.
Leuk dat jullie gaan zwemmen! Mijn dochter is met 6 maanfen begonnen met babyzwemmen en nu een echte waterrat. De roze swimtrainer is inderdaad heel handig. Hier staan tips, en ook een inpaklijst met wat je allemaal mee kan nemen: Voor het eerst zwemmen met je baby - Kids Travel Service
Leuk dat jullie gaan zwemmen, onze meid is er gek op. We zijn gestart met babyzwemmen toen ze 12 weken oud was. Zo leuk. Wij hebben wel de gele variant (als we gewoon gaan zwemmen) en het gaat prima. De rode ken ik niet. Wat is het verschil?