Hallo, mijn dochter Emma is bijna 7 maand en krijgt nog 3 flesvoedingen. 's Ochtends een papfles van 210 ml., rond lunchtijd na het brood een fles van 150 ml. en 's avonds voor het slapengaan een fles van 180 ml. Mijn schoonzusje heeft een dochter van 9 maand en die krijgt helemaal geen flessen meer. Dit is op advies van het cb. Dit verbaaste mij enorm, moet ik in 2 maanden al die 3 flessen afbouwen? Ze krijgt geloof ik 's ochtends nog wel pap, maar dan met gewone melk en ze krijgt daar wat druppeltjes vitamine doorheen. Maar goed, iemand anders hier nog ervaring mee?
Bij 7 maanden kreeg Sara in de ochtend 180/6, in de middag zat er 180/6 in de pap en voor het slapen kreeg ze 120/4 Rond de 9 maanden was het niet heel anders, behalve dat ze dan haar pap in de ochtend kreeg, bij het brood 's middags een beker melk (dus niet uit de fles) en 's avonds 90/3. Nu ze bijna een jaar is, is het ritme en de hoeveelheden hetzelfde. De avondfles gaat nu weg, dus krijgt ze geen flessen meer. En de opvolgmelk wordt nu vervangen door gewone melk. Zowel door de pap als bij het brood. Bij 9 maanden al geen flessen meer, vind ik vroeg. Sara kreeg er toen nog 1 voor het slapen gaan. Zijn genoeg kindjes die dan ook nog uit de fles bij de boterham drinken.
met 9 maanden kreeg mijn dochter nog 2 flesjes. 1 smorgens en 1 s avonds. Smorgens had ik misschien een boterham kunnen geven, of pap, maar daar had ik simpelweg geen fut voor, om om 6.30 al op te gaan zitten met haar. Dus een flesje en dan nog eventjes terug naar bed. Vanaf 1 jaar zouden de flesjes eraf moeten zijn heb ik begrepen. Maar er zijn nog genoeg kindjes die dan nog een avondflesje hebben.
Roy krijgt 's ochtends pap 200 cc, 'smiddags bij zijn boterham melk (bied 200 cc aan, maar drinkt meestal maar 100 op) en 's avonds dunne pap uit de fles, ook 200 cc. Met 9 maanden wil ik de laatste fles laten vervallen. Gr. Marieke
Mijn nichtje is nu 15 maanden en die krijgt zelfs nog een flesje voor ze gaat slapen! Op het CB zeg ik altijd heel braaf ja en amen, maar echt luisteren doe ik er niet naar hoor. Daar gaan ze alleen maar uit van gemiddeldes, die je alleen maar krijgt door alle kindjes bij elkaar op te tellen en daar weer iets van te delen, en aan een gemiddelde voldoet dus bijna geen enkel kindje Toen ik zelf een baby was was ik altijd te zwaar, en toen was ik een keer precies goed op gewicht, beginnen ze te zeuren over 'dat ik te weinig was aangekomen'. Het is daar nooit goed, dus je kunt beter zelf uitzoeken wat voor jouw kindje het beste werkt
Valerie is nu 8 maanden en krijgt 2 flessen. 1 s'ochtends en 1 s'avonds om 19u voor het slapen gaan. Ik denk dat als ze meer honger krijgt, ik haar pap ga geven in de ochtend. Heb het laatst al geprobeerd, maar ze is daar dan zo vol van, dat ze de rest van de dag minder eet. De laatste fles ga ik op den duur vervangen door het geven van meer avond eten. Nu eet ze een half potje, als ik een hele geef, dan drinkt ze haar melk van 19u niet meer op. En haar melk heeft ze nu nog wel nodig.