Wel of niet in bed laten liggen? HELP!!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door shampoo, 10 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Ik heb vorige week een topic geopend over piepgeluiden van mijn dochter. Hieronder stukje uit het topic:

Sinds drie dagen gaat mijn dochter niet meer kletsen als ze wakker wordt, of huilen als ze eruit wil, maar ze zit de hele tijd te piepen als een hond die zijn bv zijn balletje wil hebben :$. (We hebben geen hond, maar even om het geluid te omschrijven :D)

Zodra ik haar kamer binnen kom is het over en gaat ze naar me lachen. Loop ik dan weer weg, dan begint ze weer. Maar als ik haar uit bed haal, dan doet ze het ook want na 45 min. slapen is ze echt nog niet uitgerust.

Ze doet het ook als ze juist naar bed wil of trek in de fles heeft...

Wat is dit nu weer???? Ze huilt dus niet. Het is ook niet echt jengelen. Het is echt gepiep van "euh, euh, euh"

Nu weet ik niet zo goed wat ik hier mee aan moet. Ik wil haar niet bij elk piepgeluid uit bed halen. Gisteren heb ik haar een half uur laten "piepen" en toen is mevrouw daarna weer heerlijk ZELF in slaap gevallen. Als ze echt gaat huilen dan ga ik wel altijd naar haar toe en haal haar er desnoods uit, maar met dit vind ik het zo moeilijk....
    Het is geen huilen, maar wel degelijk aandacht willen. Ze is nu dik 4 maanden, dus misschien heeft ze ook al het een en ander door?

Meiden, wat zouden jullie doen???

Gr. shampoo

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik denk dat je dit piepen onder het kopje 'jengelen' kan scharen en hier laten we dat best een tijdje toe. Juist omdat ze dan vaak alsnog zelf in slaap valt.
    Als het overgaat in brullen of krijsen dan ga ik er wel naar toe.

3. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Als Roy wat ligt te babbelen in zijn bedje, dan laat ik hem ook wel even liggen. Meestal valt hij dan weer in slaap. Als het langer dan een half uur duurt (en hij heeft al geslapen) of hij is echt overstuur aan het huilen, dan haal ik hem er wel uit.

Ik zou haar lekker laten liggen, maar je moet doen waar jij je goed bij voelt en vooral waar je kindje zich goed bij voelt.

Misschien is het haar manier van iets duidelijk maken aan je.
    Ik ben moe, ik heb honger, ik ben wakker, enz.
    Ze kan waarschijnlijk nog niet heel veel verschillende dingen zeggen, dus maakt ze met hetzelfde geluidje iets aan je kenbaar. En dan is het aan mama om te raden wat ze bedoeld ;)

Gr. Marieke

Deel Deze Pagina