Onze baby ziet er verkouden uit heeft net geen koorts 37,5 maar wil niks drinken of eten. Ze heeft gisteravond ook haar fles niet op. Ze is 11 maanden oud, is behoorlijk sloom voor haar doen. Heb wel een afspraak einde van de dag bij huisarts maar daar heb ik als arts niet zo vertrouwen in. Wat kan je doen zodat ze weer drinken?
Hoe zijn haar luiers? Is de urine geconcentreerd? Hoe kijkt ze uit haar ogen? Vaak hebben ze dagen dat ze minder drinken, maar als ze voor de rest normaal is en doet, zou ik me geen zorgen maken. Heb je lauw water of warme melk al geprobeerd?
Ja maar ze drinkt niks. Ze kijkt moe uit haar ogen beetje donkere kringen, luiers zijn erg ligt zit wel plasje in maar niet veel.
Spuugt ze er ook bij en of diarree? Mijn dochter was namelijk binnen 1 dag uitgedroogd en werd aan het einde van de dag (had ook pas laat een afspraak bij HA) doorgestuurd naar de HAP. Als je het niet vertrouwd dus nogmaals de huisarts bellen dat het dringend is en om een jonge baby gaat.
Ik was er een paar maanden geleden ook mee naar de huisartsenpost geweest, maar ze stuurden me naar huis om het nog even aan te kijken. Ze wilden haar niet gelijk aan het infuus leggen. Als ze geen diarree heeft en ze plast maar heel weinig en d'r urine ruikt sterk, dan is dat geen goed teken. Misschien is ze gewoon niet zo lekker.
Nee geen echte diarree gisteren dan vandaag niks. Ze heeft weinig plas en is erg stil voor haar doen. Hoe moet ik nou zien of urine geconcentreerd is? Ze heeft geen vocht binnen sinds gisteren lijkt mij toch te lang. Huisarts kan niet eerder.
Hier zoontje vorige maand ook goed ziek geweest. Heeft een ruime week geduurd voor hij weer redelijk normaal dronk, eerste 2 dagen kreeg ik niks binnen. Zat op zondag bij de HAP, die ontdekte een oor en keelontsteking, dus kuur mee. Na 2 dagen ging hij gelukkig fruit eten. Hier zit ook vocht in. Eet ze dit wel? Wij zaten voor de zekerheid elke dag, op advies, bij de huisarts voor controle of zoonlief niet uitdroogde. Dit was gelukkig niet het geval en na die week ging hij ook beter drinken. Misschien heeft ze ergens last van? Blijf in ieder geval kleine beetjes water aanbieden. Ben je inmiddels al bij de arts geweest?