drinken en eten mee naar school

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Joyciejj, 16 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.490
    225
    63
    Vanaf 2016 hebben ze op school een continurooster.
    Maar wat geven jullie je kinderen mee naar school kwa drinken?
    En eten gewoon boterhammen met verschillend beleg?

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik geef mijn driejarige dochter een drinkfles water mee voor overdag en een appelsapje voor de lunch. Verder ook fruit voor de voormiddag, en een koekje voor de namiddag.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou met een continue rooster geven wat ik nu met de overblijf doe. Boterhammen met beleg, ik vind het leuk om er figuurtjes in te maken. Crackers of rijstewafels met iets erop. Rauwkost op leuke prikkertjes of in de vorm van figuurtjes e.d
    Gekookt eitje of kleine gehaktballetjes, stukjes kaas of worst.

Drinken: water net als nu

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier altijd boterhammen met iets war ze zelf kiest als ik het vraag. Vaak extra snoeptomaatjes, komkommertjes, mini rijstwafel of een knijpfruit erin. Ze drinkt halfvolle melk in een pakje en 1 keer per week mag ze een pakje chocomelk of aardbeiendrink. Op school heeft ze een bekertje in haar laatje waar ze overdag water in kan doen als ze dorst heeft.

5. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.801
    7.395
    113
    Voor de ochtendpauze krijgen ze een trommeltje met fruit en een beker limonade. Voor de lunch beiden 2 boterhammen met beleg, en heel af en toe een bolletje met beleg. Ze kiezen altijd vleeswaren, verder vinden ze broodbeleg niet zo lekker als het al even in de trommel zit (bij dochter in groep 1 gaan de trommels overigens wel de koelkast in, bij zoon in groep 4 niet).
    Soms een paar tomaatjes of plakjes komkommer erbij voor de ochtend.
    En een beker water of limonade voor tussen de middag

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Je kan het ook met een koelelement in de tas doen. Hier mogen ze geen drinken én eten mee voor de eerste pauze dus krijgt ze fruit met veel vocht erin en ze kan zelf water pakken. Als ze thuis komt haalt ze de schade dan meteen in. We vinden het een raar beleid maar ze vinden met eten én drinken dat het te lang duurt voordat ze klaar zijn om buiten te kunnen spelen.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik vind dat echt belachelijk, geen tijd voor eten en drinken. Ze heeft hier ook vaak al fruit over, ik vind rustig eten voor kleuters minstens net zo belangrijk als spelen.

8. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Bij ons is er ook continue rooster. Om 10.00 hebben ze kleine pauze en moeten ze fruit meenemen en rond 12.00 hebben ze grote pauze en dan moet brood mee.

Daarnaast per pauze een beker drinken en als ze tussendoor dorst hebben mogen ze water pakken.

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik ook hoor en ze gaan als het mooi weer is ook nog in de middag naar buiten. Maar zo gaat het nu wel goed lekker een flinke sappige peer mee, druiven, aardbeien en mandarijntjes.

10. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier krijgt ze tijdens de lunchpauze schoolmelk. Op de site van Campina kan je kijken of je school mee doet en je aanmelden.

11. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    Hier hebben we nu TSO waar ze eten krijgen, maar voorheen moesten we zelf eten mee geven voor bij de overblijf.

Ik gaf dan altijd 2 boterhammen mee, meestal met vleeswaren, soms pasta of pindakaas. Qua drinken zou ik denk ik een pakje meegeven. Dat kliedert niet. Ik gaf ook wel eens bekers mee, maar vaak drinken ze niet alles op en doen ze de dop er niet goed terug op en is de hele tas 's middags nat.

12. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik ben niet zo'n crea-bea moeder ;). Hier vraag ik mn dochter 's ochtends wat ze op haar brood wil en als ik het redelijk vind, doe ik twee boterhammen met het door haar gewenste beleg in haar trommeltje. Verder heeft ze vaak een banaan en een klein tussendoortje mee (rijstewafeltje, crackertje wat nootjes, etc) en twee schoolbekers met water (één voor het 10 uurtje en één voor 12 uur).

13. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.159
    8.892
    113
    Hier ook continurooster. Voor 10 uur krijgt ze fruit mee (en een heel enkele keer iets van een sultana of liga ofzo) en iets van sap, voor tussen de middag twee boterhammen met kaas of worst (en een heel enkele keer een broodje of een krentenbol ofzo) en melk.

Deel Deze Pagina