Hi meiden tips gezocht; Sinds drie weken is mijn zoontje van net twee van zijn speen af, savonds gaat hij zonder problemen slapen maar hij wordt nu om 5.00u wakker en gaat het geen mogelijkheid meer in slaap vallen. Hij huilt niet ofzo en slaapt tussen de middag nog ongeveer 1,5uur. Nu ik zwanger ben breekt het mij echt op.. ook omdat hij sinds kort pas doorslaapt... iemand die dit ook heeft mee gemaakt en mij kan vertellen dat ook dit een "fase" is?
Helaas, ja, na stoppen van de speen gaan ze vaak slechter slapen... Normaal zal hij vast om die tijd wakker worden en met zn speen verder slapen... Nu moet hij een nieuwe manier vinden om door te slapen.. Sterkte!
Hier zijn dat fases. 5u heb ik nog niet meegemaakt maar wel stipt 6u terwijl hij normaal tussen 7 en half 8 wakker wordt. Duurt hier altijd enkele weken. speelt hij in bed? Dan zou ik het zo laten. Wil hij uit bed zou ik het proberen te rekken zolang het kan. Liefst tot het normale uur zodat die biologische klok weer 'geprogrammeerd' wordt. Eventueel erbij blijven tot het normale uur. Heb een tijd een lamp ingesteld zodat die om 7 u aanging. In het begin werd hij wakker en liet ik die een kwartier later aangaan zodat hij het begreep, dan kan je hem moeilijk 2u laten wachten op het lampje. Daarna steeds later tot het normale uur. of eventueel een kinderwekker kopen? Hier nog steeds een speen in bed dus hier zijn daf puur fases. Zoontje heeft veel knuffels in bed en 2 boekjes. Als hij nu eerder wakker word gaat hij spelen met zijn knuffels, boekje lezen of heel hard zingen tot stipt 7u. Dan is het tsjoet tsjoep tsjoep richting onze slaapkamer. Zonder lampje dus hele goede biologische klok. van dat harde zingen word ik ook wel wakker maar dat vind ik heerlijk om naar de luisteren