Mijn kind doet nooit iets....

Discussie in 'De lounge' gestart door oxbow, 25 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Mijn kind doet nooit iets .... ik hoor het de moeder nog zeggen van een 2 jarig meisje.

Mijn dochtertje van dezelfde leeftijd begon te brullen en dat ik om keek wat er aan de hand was, zag ik er half op het trappetje van de glijbaan zitten aan haar neus wrijvend en heel hard brullend.
    Zelf had ik niet gezien wat er gebeurd was dus ik loop naar mijn dochtertje toe troost haar en kijk of er niets aan de hand is en na een kusje op haar neusje neem ik haar mee.

Ik kom langs de moeder van het meisje en vroeg of haar dochtertje het gedaan had, maar omdat ik het niet gezien heb kon ik dat niet zeggen en dat zei ik ook eerlijk tegen haar.

Op dat moment zegt ze dan ook, maar mijn kind doet nooit iets.
    Ik weet echt niet wat er gebeurd is, maar mijn nekharen gaan dan al wel overeind staan, want ik vind dat je dat nooit kan zeggen van een kind.

Hoor ik van een ander moeder op het schoolplein, dat mijn dochter dus door de dochter van de moeder die zei dat het kindje nooit wat doet van het trapje geduwd is.

Zo zie je maar dat ook kindjes die noooooit wat doen, ook zomaar wat kunnen doen.

Gelukkig was er niets aan de hand en lach ik er om, maar toch...

2. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ik zeg altijd: zeg nooit nooit, want je weet maar nooit...

3. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Haha die kinderen zijn vaak t ergste want worden nooit gecorrigeerd

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.088
    3.870
    113
    Haha, ja, die ouders heb je er altijd tussen zitten, de mantel der liefde bedekt vele gebreken ;).

5. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Ah echt zielig voor jou dochtertje. Wat raar van dat mens zeg.

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Mijn vriend is eens helemaal uitgevlogen tegen een vader van een kind, kind was een jaar of 7/8 en duwde ons zoontje opzettelijk keihard om, vriend kon hem nog net opvangen. Vriend was wel bij hem maar keek 1 seconde de andere kant op, naar een knappe vrouw ofzo?:p (Was op hoogte)
    Kwam die vader erbij en hij begon te lachen, nou toen vloog mijn vriend uit en de hele speeltuin gaf mijn vriend gelijk.

Maar hij vertelde dit tegen mij en zei dat onze zoon nooit iets zou doen, nooit opzettelijk zou duwen of afpakken.
    Mijn antwoord : gisteren was ik met hem bij de prenatal en er was een baby van ongeveer 1 jaar en onze zoon bedacht zich toch geen 2 keer om snel die speen af te pakken.
    Compleet onschuldig en hij nam gewoon die speen netjes uit zijn mondje.
    Maar zeg nooit dat je zoon nooit iets zal doen :p

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ja ik dacht ook dat mijn dochter noooiiitt iets deed...

Tot ik haar een keer alleen maar hoorde samen met een vriendin.... en mijn dochter is best een pittige dame als ik er niet bij ben :D

Vanaf dat moment zie ik haar even iets minder braaf :p ( ze blijft natuurlijk wel altijd mijn lieve kleine meisje, ;) )

8. KimK

KimK Niet meer actief

Inderdaad...

9. misa

misa Niet meer actief

"Vind ik leuk" ;)

Ik had zo'n zoontje. Deed nooit wat..! Tot ie het wel ging doen. ;)

10. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Onze oudste heeft nog wel eens de neiging om stiekem een zet(je) te geven, we proberen hem zoveel we kunnen dit af te leren en nu zag ik vanmorgen op de psz een jongetje die een ander (nieuw in de klas) jongetje een duw gaf omdat deze mee wou spelen en dat andere jongetje (degene die duwde) dat niet wou.
    Ik denk dat alle kinderen wel eens wat doen wat niet mag en ze het van elkaar overnemen. En zeker in een omgeving waar meerdere kinderen zijn en de juf geen 20 paar ogen heeft om op elk kindje te letten is het verleidelijk om af en toe iets stouts te doen.

11. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Vreselijk, van die ouders die vinden dat hun kind nooit wat verkeerd doet... ;)

12. oxbow

oxbow Niet meer actief

Het is ook meer met een knipoog bedoeld als dat ik boos ben hoor.

Maar zelf zeg ik nooit mijn kind doet nooit wat of dat doet mijn kind niet, want het zijn en blijven kinderen en ieder kind heeft weleens wat ondeugends ;)

Mijn dochtertje van 2 is ook een meisje wat ik nog nooit heb zien bijten of knijpen enz. maar dat ze het nooit zal doen... nee dat zal ik niet zeggen.

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Toevallig dat ik dit nu lees. Mijn oudste dochter en jongste zoon kan ik best veel van verwachten. Dominant, pittig en hun zin door willen drijven. Mijn dochter heeft daar in het verleden echt wel om gevochten, jongste zoon nu nog wel op de psz.
    Mijn oudste zoon is altijd rustig geweest, natuurlijk ook weleens boos maar verder dan een duw ging hij niet en begon dan meestal te huilen. Zijn hier ook altijd veel kinderen over de vloer met bijbehorende conflictjes dus je denkt je kind aardig door te hebben.

Maar zojuist gebeld door de juf dat mijn zoon een ander kind tot bloedens toe gebeten en gekrabd heeft. Ben flabbergasted, vriendin van me die hier meerdere malen pw komt en hem dus goed kent idem. Nu zal ik echt niet zeggen dat hij nooit wat zal doen maar kan bijna niet geloven dat dit enkel vanaf zijn kant kwam.
    Moet zo op gesprek komen dus ben benieuwd.

14. sydneys

sydneys Niet meer actief

Veel succes. Ik denk dat iedereen wel eens op gesprek mag komen omdat er iets gebeurd is :p

15. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Sneu voor die ouders, waarvan de kinderen nooit iets doen.
    Van doen leren ze, ook grenzen van een ander ;).

Nou die van mij doen wel eens wat en ik zie het niet altijd, maar als ze bij mij komen "klagen".
    Vraag ik ze altijd wat hun zelf hebben gedaan en dan een passende oplossing zoeken.
    Soms beginnen hun, soms een ander.
    Kinderen zijn nu eenmaal kinderen. ;)

16. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Dat worden echt de grootste etterbakjes. Ik had ook zo iemand in m'n klas. Altijd klieren, maar kreeg hij op zijn kop dan kwam mammie diezelfde dag een gesprek voeren met de docent(e) of directeur, want haar zoon deed dat niet. Nee hoor.. :\

17. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Je hebt niet gezien wat er gebeurd is en toch beschuldig je indirect het andere kindje.
    Hier zouden mijn nekharen overeind gaan staan als andere moeder.

Het zou aardiger overkomen als je gevraagd had of zij gezien heeft wat er gebeurde.

18. oxbow

oxbow Niet meer actief

#18 oxbow, 25 sep 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 sep 2014
    Sorry staat verkeerd omschreven de moeder vroeg aan mij of HAAR dochtertje het gedaan had. Waarop ik aangaf het niet gezien te hebben en zei zei dat haar dochter nooit iets deed ;)
    ben het woordje zij of de moeder vergeten:cool:

Staat er nu of ik het gevraagd heb, maar dat was niet het geval.
    Ik heb niets gezien en kan niet zeggen of haar dochtertje wat gedaan heb.
    Zal ook iemands kind niet beschuldigen, weet ook verder niet wat er gebeurd is alleen wat een andere ouder mij vertelde die het heb zien gebeuren.

Nogmaals ben niet boos of zo, alleen hou niet van de uitspraak mij kind doet zoiets niet... hoe lief kinderen ook zijn, het zijn en blijven kinderen en die doen weleens dingen die je niet verwacht.

19. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik zeg niet dat mijn kinderen nooit iets zullen doen, maar er zijn dingen waarbij je tot het uiterste wil gaan willen ze terug reageren.

Zo werd mijn zoon gepest vorig jaar in groep 1, door een kindje van groep 2, hij werd met Zijn neus over de grond geschuurd, geschopt geslagen geduwd of voor de keuze gesteld portie klappen of zand eten,hij troostte mij... Mama ik krijg geen klappen hoor, ik kies altijd voor zand eten ! Mijn hart brak ! Geen enkele keer heeft hij in zijn hoofd gehaald maar wat terug te doen, de directeur vertelde dat het jongetje van groep alles toe gegeven heeft, van de directeur MOEST mijn zoon terug schoppen, terug duwen, en als hij op de grond gehouden word de juf roepen,kwam deze niet dan maar bijten zodat hij van mijn zoon af zou gaan, dit in overleg met de andere ouders, onze zoon wou dit niet, het zit niet in hem ! Maar gelukkig is het na een gesprek met de directeur nooit weer gebeurd,

Mijn dochter aan de andere kant zou zelf op een glijbaan nog een kind terug duwen wanneer een kindje haar duwt,en dan bedoelt ze echt niet dat kind naar beneden te duwen maar als zij geduwd reageerd ze meteen zonder te beseffen dat ze op de glijbaan staat,

Maar zeggen dat ze noooooit iets doen.. Nee hoor nooit haha, die kinderen die nooooit iets doen doen vaak wel dingetjes stiekem ;)

20. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    :$:$:$ een kind uit groep 2!!!???? omg....wat moet daar van worden dan als dat zo doorgaat :$
    bizar dit!

on topic: oh nee die van mij is er ondeugend genoeg voor om wel dingen te doen haha :D
    aan ons om op tijd in te grijpen ;)

en ik krijg ook de kriebels van die uitspraken als 'mijn kind doet dat niet' *uch kots*

Deel Deze Pagina