Hallo meiden, Ten eerste ik wil hier GEEN enkel geloof NIET respecteren. Daar draait het even niet om. Zelf ben ik niet erg geloving en mijn man helemaal niet. Maar nu draai ik voor mezelf om een punt heen. Wil ik mijn kinderen met het geloof opvoeden? Welke? Vroeger ben ik door mijn ouders altijd meegesleept naar de kerk op zondag. Tja, en er zijn ook veel verschillende geloven. Ga ik ze mee nemen naar de kerk of niet. Of mischien kijken naar godsdienst les op school? (En dan heb je er nog maar 1te pakken) Voor mij zelf heb ik besloten om te proberen ze van alles wat mee te geven. En dat niet alleen van het cristendom. Maar ook boedisme en zelfs een beetje van de Koran. Voor zover ik daar iets van weet tenminste. Heb hier ook al een discusie met mijn man over gehad. En nu vroeg ik me af, Hoe pakken jullie dit aan? Zijn jullie gelovig in huis en doen jullie er ook wat aan? En de belangrijkste. Hoe doen jullie dit met/voor de kinderen? Ik loop mij dit namelijk al enige tijd af te vragen hoe andere mensen dit doen. Bedankt voor het lezen, Liefs Janna
Zo ist Deliaan Maar noelle doe ik later zowiezo naar een katholieke school.. krijgt ze er genoeg van mee
Spelenderwijs doet ze met ons mee.. Wij zijn moslims en bidden dus ook en vaak wil ze dan ook meedoen. S´avonds ´dank´ ik altijd met haar samen (smeekgebeden zijn het eigelijk) en noemen dan samen op waar we blij en dankbaar voor zijn (ze doet het nu ook zelf en dan gaat het meestal over 'koekies' en de baby haha). Verder wil ik haar ook wel verhalen gaan voorlezen en haar meer eigen maken met het gebed maar daar is ze nog een beetje te klein voor.
Ik heb (nog) geen kinderen maar ik ben zelf absoluut niet gelovig en ga dus ook niets overbrengen aan mijn toekomstige kind(eren). Op school zullen ze wel het een en ander over de verschillende religies leren en dat vind ik voldoende.
Ik ben niet gelovig opgevoed, mijn man is gedoopt en heeft communi gedaan. Toen ik zwanger was van Levi wilde mijn man hem eigenlijk laten dopen maar vind ik zelf raar omdat we alleen maar naar de kerk gaan als er iemand trouwt of overleden is. Hebben dus besloten hem niet te dopen met het idee dat hij dit later altijd nog kan laten doen. Ik ga hem ook niet echt een geloof mee geven. Waarschijnlijk gaat hij naar een vrije basisschool en ga er vanuit dat hij daar het één en ander mee krijgt. Ik ging "vroeger" in de vakantie wel eens naar zo'n vakantiebijbelweek waar je kon knutselen ect, misschien dat Levi daar over een paar jaar ook wel heen gaat.
hier zijn wij beiden niet gelovig, we nemen de kids straks ook echt niet mee naar de kerk op zondag, mischien alleen een keertje met kerst zodat ze dat ook hebben meegemaakt. ik zal wel eens een keer voorlezen uit de kinderbijbel zodat ze iig en idee hebben van wat het nou allemaal een beetje is. maar daar laat ik het ook bij. ik zal ze wel altijd leren iedereen in zijn waarde te laten en elk geloof te respecteren. als ik iets niet kan uitstaan dan is het dat als iemand een ander zijn geloof niet respecteert. met vele dingen ben ik het ook niet eens maar ja...ik hoef er toch niet in te geloven.
Ik ben zelf ook niet gelovig en doe er dan ook niks aan richting de kinderen. Ik zal ze zoveel mogelijk proberen uit te leggen maar ik kan ze moeilijk lesgeven in alle geloven want ik weet er zelf te weinig vanaf om dat te kunnen doen.
Wij zijn beide niet gelovig, ik ben zelf ook niet gedoopt en we hebben besloten om ons kindje ook niet te laten dopen. Toch wil ik wel graag dat hij iets mee krijgt van het geloof, wij zijn dus van plan om hem naar een katholieke basisschool te sturen. Ik heb hier zelf ook opgezeten als kind en op die manier toch het eea meegekregen.
Wij zijn wel "gelovig"...Niet zozeer in de exacte woorden die in de bijbel staan maar op onze eigen manier. We hebben onze zoon wel laten dopen en hij gaat later naar een christelijke basisschool. Op die manier krijgt hij de basis gewoon mee en kan hij later zelf bepalen wat hij er mee doet.
we hebben het toch alleen maar over hoe jij dat jouw kinderen zal aanleren? niks mis mee toch. als er stond, wat vind jij van het christendom ofzo dan begrijp ik wel dat ze dat liever niet willen hebben maar dit lijkt mij totaal onschuldig
laten we zeggen dat we het topic gewoon in de gaten houden.. voor nu denk ik dat dit best open kan blijven. Dus alleen over HOE breng je dat bij....
Mijn man is moslim, ik geloof niet. Onze dochter zal dus zeker dingen over de islam leren van hem, maar dat laat ik verder aan hem over - het is tenslotte zijn geloof. Hij zal haar straks voornamelijk denk ik dingen gaan vertellen. Als we in Turkije zijn zal ik nog weleens kijken voor boekjes voor kinderen over de islam, die heeft mijn nichtje ook en zijn leerzaam op een leuke en makkelijke manier. Wel wil ik dat ze naar een openbare school gaat, zodat ze van alles iets meekrijgt. Ik heb zelf ook altijd op een openbare school gezeten en dat is me altijd prima bevallen.
Wij zijn geref. vrijgemaakt, en doen onze kids ook naar een ger.vrijg. school. Ook gaat onze oudste regelmatig mee naar de kerk. Thuis lezen we uit de kinderbijbel (en ook uit de "gewone" bijbel) 's avonds na een voorleesboek hebben we nog een dagboekje met een hele korte overdenking voor kindjes, en doen een avondgebedje. Dit is voor ons heel belangrijk, hen laten kennismaken met de God waar wij in geloven en waar wij heel veel kracht vandaan krijgen.
Wij zijn beide christen. Ons kindje zal dan ook de christelijke opvoeding mee krijgen en naar een christelijke school gaan. Wanneer het volwassen is mag het uiteraard zelf een keuze maken. Wij laten ons kindje ook opdragen (wordt in de evangelische kerk gedaan ipv dopen) en als het dan oud genoeg is mag het zelf kiezen of het gedoopt wil worden of niet.
Ik ben niet gelovig en ook niet gelovig opgevoed. Mijn vriend gelooft wel maar gaat niet naar de kerk of bid ofzo. Hij wilt dat onze kinderen nar een christelijke school, daar heb ik geen problemen mee. Als hij ze uit de bijbel voor wilt lezen ofzo mag hij dat doen.
Wij zijn allebei niet gelovig, maar toch gaat ons kindje naar een katholieke of christelijke school. Zelf vond ik het heel fijn dat ik naar een christelijke school ging en later een katholieke. Ik heb zelf mijn keuze gemaakt om er niet in te geloven. Toch heeft het iets heel moois en die mooie kant wil ik ons kindje toch meegeven Liefs, Sam
Wij zijn beide niet gelovig en zullen haar dus ook niks zelf overbrengen. Op school zal ze het eea wel leren, en als ze vragen heeft kunnen we samen naar informatie zoeken.