al 2 weken op en af diarree

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wachtend, 26 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wachtend

wachtend Niet meer actief

Tja zoals de titel al zegt heeft mijn kleine man al 2 weken op en af diarree.
    Je merkt verder niets aan hem eet goed, drinkt goed is vrolijk en levendig maar wel steeds diarree.
    Eerste poepbroek van de dag is goed (niet veel maar goed te noemen), 2e poepbroek is echt tot op de rug zoveel (gebeurt normaal echt nooit) en de derde poepbroek is water met stukjes (sorry voor de details)

Hoelang kan en mag dit aanhouden? En is dit apart? Normaal heeft zoon meer last van obstipatie zeg maar en nu is het eigenlijk het tegenovergestelde.

Ik maak me eerlijk gezegd nog niet druk hij eet als een bootwerker en drinkt tussen de 800 en 1000 cc weg. Alleen als hij zoveel ontlasting heeft kan het zijn dat hij weer afvalt en met maar net 9300 gram bij 16 maanden is het natuurlijk niet erg handig.

Wanneer moet ik mij druk gaan maken ;)

2. maliro

maliro Niet meer actief

Hoi wachtend,

toevallig ben ik vorige week met mijn dochter bij de huisarts geweest voor dezelfde klachten. Normaal gesproken heeft zij 2 zakjes forlax nodig om te kunnen poepen, nu is ze al een tijdje aan de racekak. Je merkt er verder niet echt wat aan, ze is vrolijk, eet en drinkt wel wat wisselend maar doet het goed. Vorige week na 2 weken diarree toch ff naar de huisarts. Die zei dat het 4 weken mag duren, maar als ze het deze week nog heeft toch ff kweekje laten maken. Helaas heeft ze nu al 3 weken diarree dus morgen eventjes terug bellen voor dat kweekje. Bij mijn dochter varieert het overigens van 3-15 luiers per dag. Op de dagen dat ze minder eet en drinkt geef ik haar wat ors bij (advies van de huisarts).

3. maliro

maliro Niet meer actief

Mijn dochter is trouwens bijna net zo oud als jouw zoon (ze is volgende week 18 maanden en is nog een halve kilo lichter. dit zei ik ook bij de huisarts, maar die vertelde dat er aan afvallen weinig te doen is en dat ze dat naderhand vaak zo weer ingehaald hebben)

4. wachtend

Ja hier is de max 4 of 5 poepbroeken maar serieus die poepbroek van vandaag zelfs het MKD zei dit zijn we echt niet gewend van hem!! Het zat echt overal! Zoveel ineens, en dat valt me ook ineens op dat hij een poepbroek kan hebben die serieus overloopt omdat er zoveel in 1x uitkomt. Terwijl gister had hij ook gewoon 2 poepbroeken :/ best lastig dat ze nog niet kunnen praten he ;)

Zoon kreeg inderdaad ook forlax tot hij ongeveer 7 maanden was vanaf dat hij gewoon met ons mee at was het te doen zonder de forlax en sinds hij pepti kreeg maar nu gaan we naar het andere uiterste. En stinken dat die krengen doen!!! Pfffff ben echt wel wat gewend maar hier begin ik zelfs te kokhalsen!

5. wachtend

Maliro haha herkenbaar als je de meeste jochies van 16 maanden naast die van mij zit zou je zo geloven dat die van mij pas 10 maanden is ofzo.
    Met 79 cm en 9300 gram is het echt een lichtgewichtje.
    Hij liep altijd netjes mee zeg maar tot hij 8 maanden was toen kelderde zijn gewicht ineens naar de -2 lijn. Maar waarschijnlijk is mijn zoon net als jouw dochter en kan eten wat ze willen maar doordat ze geen seconde stilzitten valt er gewoon niet tegenaan te eten.

Ach ben wel blij met mijn lichtgewichtje want hou hem nu al amper bij :p

6. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Of heerst er weer wat? Dochter hier continu kleine beetjes diarree, nog maar twee dagen, dus niet weken, maar toch. Het is heel naar want ze heeft behoorlijke kramp en moet dan huilen.

7. wachtend

Er zit geloof ik van alles in de lucht :( het mag van mij even 3 weken keihard vriezen dan gaan al die bacillen tenminste dood :( overal hoor je gesnotter en geproest om je heen.

Maar goed zolang ze nog goed drinken, eten en levendig zijn en er geen bloed in de ontlasting zat was het allemaal goed volgens de HA ;) dus we gaan verder en smeren maar met bepanthen om de schrale billetjes tegen te gaan ;)

8. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.106
    2.597
    113
    Limburg
    Hier hetzelfde, alleen heeft mijn zoon een dag of 2 diarree en dan weer een paar dagen niet, dan weer wel en dat gaat al een week of 3 zo.
    Ook mee naar de huisarts gegaan, zou vanzelf over moeten gaan. Hij is er altijd vrolijk onder geweest maar nu is hij opeens sinds gisteren hartstikke ziek, overgeven en lamlendig :( Als hij morgen nog zo lamlendig is gaat mijn man met hem naar de huisarts omdat hij aardig slapjes is. (maar dan vind ik ook niet gek na anderhalve dag niks eten en overgeven)

9. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.106
    2.597
    113
    Limburg
    Had wel nog de hap gebeld trouwens en die zei ook al dat het erg heerst momenteel.

10. wachtend

Ja Peetje ik heb ook de HA gebeld en die zeiden ook je mag meteen komen (Zoon is wat moeilijk met pijn aangeven waardoor ze al vaker wat hebben gemist) maar ik zei ook al ik kijk het nog even aan dat was vorige week donderdag en toen had hij er al dagen last van op en af inderdaad ene dag niets andere dag weer wel etc.

Maar inderdaad dus maar even goed in de gaten houden of het niet erger gaat worden.
    Hoop dat jouw kereltje snel opknapt en dat er wat aan gedaan kan worden want als ze echt er lamlendig van worden is het gewoon niet leuk meer :(

11. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Hier een baby van 8 maanden die een week echte diarree heeft gehad en daarna nog een aantal dagen dat het ook niet helemaal oke was. Ik kreeg het daarna zelf ook, man ook en daarna onze dochter van 2,5. Bij dochter viel het gelukkig heel erg mee.
    Zoontje was wel wat gewicht kwijt (en hij is al niet zo dik) maar het was er ook zo weer bij.

Gelukkig weer voorbij, nu allebei de kids weer aan het snotten en baby al 3 dagen koorts. Maak me niet veel zorgen, hij eet en drinkt niet veel minder dan normaal, is redelijk vrolijk en slaapt goed. Alleen wat hangerig, speelt wat minder dan normaal.

12. maliro

maliro Niet meer actief

bij mijn dochter denk ik dat het geen buikgriepje heerst maar dat het met haar eten te maken heeft. ze eet nu een plakje brood meer per dag en is sindsdien aan de race. krijgt ze minder brood (op de dagen dat ze niet wil), is ze ook minder aan de race. toen ze een jaar was hebben ze al eens naar de gluten gekeken, het is al vanaf haar geboorte gezeur met haar ontlasting.

13. wachtend

AnkeM er heerst zoveel en het is zo zielig voor die kleintjes :(
    Hier haalt hij helaas de schade niet in :( Hij was pasgeleden 400 gram afgevallen en heeft er 3 maanden over gedaan om dat er weer bij te krijgen maar ik probeer mij niet druk te maken en gewoon te kijken naar hoe hij het doet.

Maliro dat is wel balen :( hopelijk komt er snel wat uit dan, dan weet je waar je rekening mee moet houden.

Deel Deze Pagina