AeroSleep wekt bij mij alleen maar vragen op....

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jack, 23 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jack

Jack Lid

29 mei 2008
    36
    0
    0
    Hoi,

Wie heeft er ervaring met de AeroSleep matrasbeschermer?
    Heb er net een gekocht maar er komen alleen nog maar meer vragen bij. :(

Wie heeft er antwoord op een van onderstaande vragen?

1. Heb je die speciale hoeslakentjes nou echt nodig? Zo ja: Hoeveel heb je er ongeveer nodig en zo nee wat gebruik je dan?
    2. Als je deze speciale lakentjes wel gebruikt, moet je dan niet heel vaak de AeroSleep wassen ivm het spuug ed dat er (elke dag) in trekt en gaat stinken ed?
    3. Hoe vaak wassen jullie deze matrasbeschermer?
    4. Hoe lang duurt het tot zo'n AeroSleep droog is na het wassen?
    5. Ligt het wel lekker voor de Baby?
    6. Krijgen ze geen honingraadstructuur op hun gezichtje van de toplaag?
    7. Zullen de baby's niet juist veel sneller een allergie ontwikkelen door al die Anti-Allergie eigenschappen?

Alvast bedankt voor al jullie antwoorden.

Groetjes Jack

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

1. Heb je die speciale hoeslakentjes nou echt nodig? Zo ja: Hoeveel heb je er ongeveer nodig en zo nee wat gebruik je dan? ik gebruik jersey hoeslakens dat is mij geadviseerd bij prenatal
    2. Als je deze speciale lakentjes wel gebruikt, moet je dan niet heel vaak de AeroSleep wassen ivm het spuug ed dat er (elke dag) in trekt en gaat stinken ed? zolang er niet in gespuugt word kun je de aero sleep laten liggen ik was hem zelf 1 keer in de week samen met het bedden goed
    3. Hoe vaak wassen jullie deze matrasbeschermer? 1 keer in de week
    4. Hoe lang duurt het tot zo'n AeroSleep droog is na het wassen? na 3 uurtjes is hij zo goed als droog. nu hij buiten hangt nog sneller
    5. Ligt het wel lekker voor de Baby? ik hoor fynn niet klagen.
    6. Krijgen ze geen honingraadstructuur op hun gezichtje van de toplaag? met een jersey hoeslaken niet
    7. Zullen de baby's niet juist veel sneller een allergie ontwikkelen door al die Anti-Allergie eigenschappen? ik denk het niet ze komen toch wel met stof etc in aanraking alleen niet in bed.

ik heb er een gekocht omdat fynn een buikslaper is en dit was wel een fijne gedachte

3. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Hier staat de hele werking van het matrasje beschreven, misschien dat dat wat vragen weg kan nemen: www.cocimarcel.nl

4. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Fijn dat deze vragen gesteld worden; ik had eigenlijk ongeveer dezelfde vragen :) !
    Wij hebben gisteren een AeroSleep matrasbeschermer voor het hangwiegje gekocht bij Prenatal (met 20% korting). Ik heb er wel 2 aerosleep hoeslakentjes bij genomen. Wel vreemd dat de Prenatal-dames verschillende dingen adviseren. Zo zei de vrouw die wij daar gisteren spraken, dat als je gewone hoeslakentjes wilt gebruiken, dat je dan alleen badstof moet gebruiken en juist geen jersey of gewoon katoen. Dit is omdat badstof een lagere weefdichtheid heeft. Nu snap ik het ook niet meer :confused: ...

Nog even wat aanvullende vraagjes van mij voor de zekerheid:
    - ik heb toch geen molton en zeiltje nodig als ik de aerosleep gebruik? Hoe moet ik het bedje nou precies opdekken? Matras-aerosleep-hoeslaken-laken/deken?
    - als je de AS matrasbeschermer elke week wast, blijft ie dan wel mooi?

5. Lily2006

Lily2006 Actief lid

14 jan 2008
    367
    0
    0
    Kinderpsychologe
    Eindhoven
    Ik heb na een bezoek aan de prenatal informatie opgezocht over de aerosleep en het volgende gevonden op een soort comenten-site:

De aerosleep is volgens de productomschrijving helemaal niet bedoeld om wiegendood te voorkomen! De aerosleep is oorspronkelijk bedoeld om de kans op allergieën te verminderen door de matras beter te luchten. Onderzocht is bij volwassenen of de matras ook "rebreathing" vermindert (het terug inademen van al uitgeademde lucht dus) en daar is indedaad gevonden dat het iets minder is, maardat zegt absoluut niet dat dit bij baby's ook het geval zal zijn...

Op basis hiervan dus besloten er geen te kopen...

6. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ik zal proberen je vragen te beantwoorden. Ik gebruik zelf ook de Aerosleep.

1. Heb je die speciale hoeslakentjes nou echt nodig? Zo ja: Hoeveel heb je er ongeveer nodig en zo nee wat gebruik je dan? Ik heb wel de speciale hoeslakentjes. Mijns inziens heeft de speciale matrasbeschermer van Aerosleep geen nut meer als je er een gewoon hoeslakentje over heen legt. Het hele idee achter de Aerosleep is dat er door alle lagen van het bedje "gaatjes" zijn zodat als het kindje zich op zijn buik draait altijd kan ademen. Ik ben van mening dat het effect van de matrasbeschermer weg is als je er een gewoon hoeslakentje over heen legt. Maar iedereen moet dat natuurlijk voor zich weten ;) . Ik heb 4 speciale hoeslakentjes.
    2. Als je deze speciale lakentjes wel gebruikt, moet je dan niet heel vaak de AeroSleep wassen ivm het spuug ed dat er (elke dag) in trekt en gaat stinken ed? Hier kan ik helaas geen antwoord op geven, omdat mijn zoontje nog niet echt heeft gespuugd in bed. Hij ligt nu sinds 2 weken ook 's nachts in zijn eigen bedje. Daarvoor sliep hij 's nachts bij ons op de kamer.
    3. Hoe vaak wassen jullie deze matrasbeschermer? Ik heb de matrasbeschermer tot nu toe alleen de eerste keer gewassen, maar zoals al gezegd mijn zoontje ligt nog niet zo lang in zijn eigen bedje, maar als hij geen gekke dingen doet (lees: plassen of spugen) was ik het ongeveer 1x per maand.
    4. Hoe lang duurt het tot zo'n AeroSleep droog is na het wassen? volgens mij heeft het twee dagen geduurd.
    5. Ligt het wel lekker voor de Baby? ik merk helemaal niets aan mijn zoontje.
    6. Krijgen ze geen honingraadstructuur op hun gezichtje van de toplaag? Tot nu toe helemaal niets van gezien!
    7. Zullen de baby's niet juist veel sneller een allergie ontwikkelen door al die Anti-Allergie eigenschappen? Hier kan ik je helaas ook geen antwoord op geven.

Ik hoop dat je hier iets mee kan.

7. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ik heb het bedje als volgt opgemaakt:
    Matras-Aerosleep matrasbeschermer (voor als hij dus ongelukjes heeft)-Aerosleep speciale hoeslakentje en dan gewoon een lakentje met dekentje.

8. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Ook hier werd zowel bij Babydump als Prenatal geaviseerd om Jersey hoeslakens te gebruiken. Maarja, badstof kan ik zowiezo niet doen. Bij ons zit chronische eczeem in de familie en ik weet dus als geen ander wat een hel het is daarop te slapen als je last van eczeem hebt!

9. Linda1979

Linda1979 Actief lid

26 jan 2009
    320
    0
    0
    Ik ben erg blij om dat te horen. Dacht even dat wij slechte ouders waren die het gewoon weer een verkooptruc vonden. Ons werd dit met demonstraties en reclame e.d. bij de Prenatal bijna aangepraat. Ze wilden het wel heel graag verkopen. Maar dat werkt bij ons alleen maar averechts. Dus wij zijn thuisgekomen met een heerlijk normaal matras waar we normale moltons en hoeslakens overheen gaan doen...

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.072
    3.863
    113
    Ik heb er gisteren ook eentje bij Prenatal gekocht voor in de hangwieg. Mijn dochtertje ligt al vanaf de geboorte op een Purflo-matrasje in haar ledikantje en ik vind het alleen maar handig. Ze heeft het snel warm, dus dat is een stuk koeler en ik heb het ook al meerdere malen gewassen, aangezien ze reflux heeft gehad tot 1,5 jaar en genoeg spuugde. Het voelt wel zachter aan dan dit materiaal.
    Voor de baby heb ik ook gewoon twee jersey hoeslakentjes gekocht om er overheen te doen.

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

Wij hebben hem vooral gekocht voor als hij 's nachts doorlekt, niet direct zijn hele matras smerig is. Maar dat het wiegendood tegen zou gaan, heb ik geen verhaal aan.

12. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

12 aug 2008
    308
    0
    0
    Bijzonder die verschillen in winkels. Wij kregen bij de Babydump juist het advies om wel de speciale Aerosleep hoeslakens te gebruiken ivm de open structuur.
    Wij hebben er 2 en dat werkt prima, 1 vies in de was en de ander op het bedje en dan zo om en om.
    De matrasbeschermer zelf is snel droog hoor, iets van 2 a 3 uurtjes hooguit bij ons.
    Verder geen rare afdrukken in zijn gezichtje. Volgens mij ligt het lekker. Luchtiger dan op een "gewoon" matras volgens mij.
    Wij vinden het zeker geen miskoop.

13. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Wij adviseren in de winkel altijd de speciale aerosleep hoeslakentjes. En niet omdat ze duurder zijn als gewone hoeslakentjes. Het kan wel een ander hoeslaken erop, maar het haalt wel wat van het effect weg. Als er een ongelukje gebeurd, dan word het gewone hoeslaken nat en bij het aerosleep hoesje is de structuur helemaal open dus het word gelijk geabsorbeerd zodat het kindje droog blijft liggen. Hoe opener de structuur hoe beter ademend.

14. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Duke slaapt ook op een aerosleep matras, en ik zweer erbij. Matrasje heeft niet te lijden onder doorgelekte luiers & spuug... Even in de wasmachine en binnen 2 uurtjes droog, ideaal. Ik heb er gewoon badstof hoezen om heen zitten, en dat vermindert het effect op zich niet.

Het is even een investering maar ik vind het absoluut zijn geld waard... :D

15. Jack

Jack Lid

29 mei 2008
    36
    0
    0
    Moet je hem de eerste keer wassen?

16. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Lijkt me wel zo fris om hem de eerste keer voor gebruik te wassen ja.

Ik stop overigens de AS gewoon altijd in de droger dus dan is hij helemaal zo droog.

17. Jack

Jack Lid

29 mei 2008
    36
    0
    0
    Hoe zit het eigenlijk met kruiken? Het is natuurlijk niet de bedoeling dat deze gaan lekken maar hoor verschillende berichten over als het wel het geval is met de AeroSleep.

18. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Voor ons hangwiegje hebben we dus een gewoon matrasje met daarboven de Aerosleep matrasbeschermer en AS hoeslakentjes. Nu moeten we voor het ledikantje ook nog een matrasje kopen. Maar wat is nou precies het verschil tussen een gewoon matras + AS matrasbeschermer en de complete aerosleep matrassen? En ik zag dat je die matrassen ook weer in twee verschillende types hebt, de Comfort en de Elegance... wat is daar dan weer het verschil tussen?

19. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ja, heb ik wel gedaan, maar gewoon voor de frisheid. Ik was alles eerst voordat hij het aankrijgt of mee in contact komt. Maar het hoeft natuurlijk niet ;)

20. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

wij hebben ook een aerosleep matrasje besteld bij de babydump, en tegen ons werd ook gewoon gezegd dat je de jersey hoeslakens kon gebruiken, en die heb ik dus ook al gekocht..
    erg tegenstrijdig allemaal he haha

de aerosleep hoeslakens kosten 15 euro bij de babydump, terwijl je een jersey hoeslakentje al voor 5 euro hebt..

ben ook erg benieuwd of het aerosleep matrasje nu wel nut heeft met een jersey hoeslakentje..

Deel Deze Pagina