Do's en dont's na operatie keel- en neusamandelen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door doorsteefie, 6 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. doorsteefie

doorsteefie Actief lid

17 aug 2016
    113
    0
    0
    Receptioniste/telefoniste en correspondent/columni
    Veenendaal
    Hallo mama's en een enkele papa ;)

Onze jongste dochter (2) wordt donderdag geholpen aan haar keel- en neusamandelen. Ik zie er werkelijk als een blok tegenop want ik vind het zo zielig!!!
    Nu snap ik dat ik sowieso een voorraad ijsjes in huis moet halen maar wat is nog meer fijn voor ons meisje? Esmae is altijd al een slechte drinker geweest dus ik zal deze dagen sowieso wat makkelijker zijn met sapjes. Maar wat kan ik haar nog meer geven of wat kan ik juist beter laten?

Alvast bedankt!!!

2. doorsteefie

doorsteefie Actief lid

17 aug 2016
    113
    0
    0
    Veenendaal
    Waar ik trouwens ook benieuwd naar ben... Hoe overbrug je de tijd van opstaan naar de operatie? Ze moet nuchter blijven en dat kan nog weleens heel gezellig worden. Esmae is een vroege vogel namelijk. Tussen 5:30 en 6:00 wordt ze meestal wakker. Dan gaat ze vaak direct aan haar pap. Maar nu gaat dit dus niet. Om 8:15 wordt ze in het zkh verwacht en een exacte operatietijd weet ik niet.

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier heeft ze heel veel filmpjes gekeken tussen de tijd van opstaan en opereren. Lekker afleiden. Dus iets wat ze leuk vind laten doen wat niet altijd kan/mag.

Hier ging het heel soepel. Ze was erg verdrietig na de operatie. Lekker geknuffeld en filmpjes gekeken op de iPad. Ze mocht snel mee naar huis. Savonds heeft ze nog flink gekotst (oud bloed) en volgende dag was ze alweer best vrolijk. Veel ijsjes gegeten en koude limonade laten drinken. Wat ik ook deed was smoothies maken van bevroren fruit (mango/banaan). Ze is 2-3 dagen een beetje uit haar doen geweest en daarna was er niets meer aan de hand.

Ze had wel een erg gekke stem na de operatie. Een beetje als Alvin and the chipmunks. Maar dat trok na 3 weken weg. Heb wel in een deuk gelegen haha.

4. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Nuchter blijven: ja, dat is lastig. Afleiden idd met dingen die normaal misschien even niet mogen.

Voeding de dagen na de ingreep: de eerste dagen mogen ze enkel koud-vloeibaar en dat moet je langzaam weer opbouwen naar warmer en vervolgens ook weer naar stukjes eten.
    Vruchtensapjes zou ik niet doen: dat bijt nogal in de wond, dat zuur van het fruit.

5. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Onze dochter is in juli geholpen aan keel en neusamandelen. Onderweg naar huis erg gespuugd en direct daarna drie broodjes gegeten :$. Ze heeft nog nooit meer dan 1 broodje ontbeten of geluncht dus het was even heel bizar, zeker met gapende wonden in je keel.

Verder veel ijsjes laten eten, veel limonade gegeven om haar te laten drinken. Rietjes gekocht, want dat dronk makkelijk en vond ze leuk.
    Volgende dag ging ze weer spelen en was alles oké.

6. doorsteefie

doorsteefie Actief lid

17 aug 2016
    113
    0
    0
    Veenendaal
    Bedankt voor de reacties meiden. Veelal positief, dat is mooi.

Hoe ging de eerste avond/nacht bij jullie? Normaal gaat ze natuurlijk om 19:00 naar bed en zitten wij nog wel even beneden maar is dit verstandig? Moeten we bij haar blijven i.o.d.?

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Dan proberen of ze nog water wil drinken.
    Best laat pas 8.15 in het zh!
    Bij ons mogen de kleintjes vanaf 7.00u komen en dan zijn ze rond 8u al aan de beurt.

Dont's: knijpfruit want dat bijt enorm

Do's: cracottes vond ze fijn die smelten een beetje in je mond
    Pijnstillers de eerste dagen consequent geven.
    Rustig blijven!

Veel succes!

8. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Hier was het advies dat ze niet alleen mocht slapen de eerste nacht. Ze moeten dan ook nog een paar keer gewekt worden om ze iets te laten drinken, zodat de wond niet uitdroogt.

9. doorsteefie

doorsteefie Actief lid

17 aug 2016
    113
    0
    0
    Veenendaal
    Okay dus wanneer zij naar bed gaat, zou iemand van ons mee moeten gaan. Ben heel benieuwd naar dat wekadvies. Ons meisje is een enorm slechte drinker dus die zal, ben ik bang, drinken af gaan slaan in de nacht...

Zucht... Het komt nu dichtbij.

10. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben geen wekadvies gehad hoor. Slapen is het beste medicijn aldus de kno arts. Ik heb onze dochter overigens wel de eerste twee nachten in bed genomen.

11. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Hoe is het gegaan ??

Mijn zoontje heeft al buisjes en neusamdel geknipt. Maandag krijg ik te horen wanneer zijn keelamandel er uit gaat (binnen nu en max 6 weken). Ben erg benieuwd. Buisjes en neus is toch wat lichter.

Deel Deze Pagina