De titel zegt het al..waar hebben jullie voor gekozen en waarom? Ik heb er nu een lakentje + dekentje op liggen, maar was aan het denken om een slaapzakje aan te schaffen..
Wij hebben beddengoed gekocht. Maar onze zoon kroop met 2,5 maand al omhoog (ligt op de buik) nu dus een slaapzak. We hebben nog wel savonds een lakentje over hem heen liggen.
Wij zijn met 3 maanden overgegaan op af en toe een slaapzakje aan. Vanaf 4 maanden altijd en nu ligt ze ingebakerd. Voor die tijd gewoon in een makkelijk pakje onder een lakentje en dekentje. Dat doe ik nu met slaap/inbakerzak trouwens ook nog... Altijd in combinatie met een laken en/of dekentje. Ze heeft zich maar 2 keer omhoog gewurmd, ze vindt het veel te koud zonder . Ik zou nog even wachten met aanschaffen.
Hier ook een slaapzak vanaf drie maanden ongeveer. Ik vond het toen hij nog heel klein was niet handig en bleef toen toch nog keurig onder de dekentje liggen. In de kraamweek als je s nachts gaat verschonen is een boxpakje heel handig..
ik had altijd een slaapzakje en een (duo)deken en als het heel warm was een slaapzak met alleen het dekbedovertrekje. ik vind alleen een slaapzak zo raar je slaapt zelf toch ook niet zomer en winter zonder deken. en de armpjes kunnen nog koud worden zonder deken.
Met week of 6 een slaapzakje aangeschaft omdat onze meid zichzelf boven het lakentje/dekentje spartelde.. Maar ik gebruik de slaapzak in combinatie met een lakentje..dus heb nog steeds de mooie lakentjes op bedje
Hier ook in het begin een lakentje en dekentje. Na 2 a 3 maanden een slaapzakje. Bij mijn dochter omdat ze boven de deken uit "kroop" en bij mijn zoon omdat ik het toch prettiger vind met buikslapen dat er niks in het bedje ligt.
Hier heb ik beide klaar liggen! De kraamzorg gaf aan dat een dekentje eerst fijn was en daarna als ze iets groter zijn een slaapzak.
Vanaf dat hij heel het bed door kruipt een slaapzak. En toen het van de winter echt koud was ook een slaapzak onder de dekens. Met 10 graden in de slaapkamer waren 2 dubbele dekentjes nog niet genoeg en hij kwam vaak zeker 2x 's nachts dus de slaapzak was lekker warm voor hem. Maar pasgeboren is een dekentje vaak gewoon fijn hoor.
Wij hebben met een maand een slaapzakje aangeschaft. Ze trappelde de dekentjes van zich af. Wel 's nachts nog altijd het lakentje over haar beentjes, behalve nu met het warme weer.
Oke, dan hou ik het voorlopig bij lakentje/dekentje.. Ik heb wel al een slaapzak maar die is inderdaad voor als hij een maand of 2 oud is. Dan denk ik niet dat het nodig is om er voor in het begin meteen ook een te kopen.. Thanks! P.S. ; Lunap we zijn precies even lang zwanger..mn banner loopt nog 3 dagen achter (heb t zo laten staan, toen ze de datum aan hebben gepast).
Wij gebruiken een slaapzak sinds ze een maand of 4 is. Ze woelde namelijk ontzettend veel en belandde twee keer onder het deken / laken. Toen ik dat zag durfde ik haar niet meer toe te dekken. Tot op heden slaapt ze alleen in slaapzakken, we willen haar ab-so-luut niet toe (laten ) dekken. Deze instructie is ook heel streng naar oma en schoonoma gecommuniceerd.
Onze zoon heeft vanaf de 2de dag een slaapzakken aan gehad, dit omdat hij ondanks 2 kruiken, smorgens een te lage tempratuur had, Heb eerst de armgaten wat dichtgenaaid,maant die waren veels te groot, en vanaf toen heeft hij er in geslapen, met lakentje en dekentje..... Dit heeft hij (als het warm was alleen een lakentje) volgehouden tot ongeveer een jaar of 2,5.....l
In het begin onde een lakentje & dekentje, vanaf het moment dat ze naar 'kroop' een slaapzakje (was na een maand of 2).